صفحه اصلی / اجتماعی / قدرت ایران در منطقه خیلی زیاد شده است/ تعلل بایدن، ایران را پیروز کرد

قدرت ایران در منطقه خیلی زیاد شده است/ تعلل بایدن، ایران را پیروز کرد

به گزارش خبر فوری، در حالیکه درگیری میان نیروهای مقاومت و آمریکا اوج گرفته و آمریکا بعد از هدف قرار گرفتن پایگاه برج ۲۲، چند حمله هوایی به سوریه و عراق داشته، برخی رسانه های غالبا تندرو آمریکایی از بالا و پایین این جنگ سخن گفته و درباره آن نوشته اند.

ایلان برمن (Ilan Berman) نویسنده نشنال اینترست، که یکی از تندروهای مخالف بایدن و طرفدار ترامپ است، در گزارشی از قدرت ایران در منطقه و عقب نشینی آمریکا نوشت و ضمن انتقاد از سیاست های فعلی ایالات متحده‌، تاکید کرد که آمریکای بایدن در شرایط فعلی قادر به مقابله با ایران و نفوذش نیست.

در زیر خلاصه ای از گزارش برمن ارائه می گردد: 

قدرت ایران در منطقه/ آمریکا خیلی دیر عمل کرد

ایلان برمن در ابتدای گزارش می نویسد: گفته می شود که وینستون چرچیل در حدود سال ۱۹۴۴ گفته است که ایالات متحده تنها بعد از اینکه تمام گزینه های موجود از بین رفت، تازه می تواند اقدام مناسب را انجام دهد نخست وزیر بریتانیا این سخن را در مورد ورود دیرهنگام آمریکا به جنگ جهانی دوم بیان کرد. آمریکا تنها بعد از حمله ژاپن به پرل هاربر وارد جنگ شد.

جمله چرچیل بیان بسیار خوبی برای توصیف سیاست دولت بایدن در خاورمیانه است. در دوم فوریه، پس از نزدیک به یک هفته ارسال سیگنال‌های عمومی، ایالات متحده سرانجام یک سری حملات هوایی را علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران  در سوریه و عراق انجام داد.

علت ظاهری تهاجم آمریکا، حمله پهپادی اواخر ژانویه به یک پایگاه نظامی ایالات متحده در اردن بود که سه کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت. اما هدف واقعی این کمپین استراتژیک‌تر بوده است. هدف بایدن تنظیم مجدد وضعیت بازدارندگی ایالات متحده است که در ماه‌های اخیر به طرز فاجعه‌باری از بین رفته است. با این حال، این حملات می توانند وضعیت دشواری را به وجود آورند.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران روز جمعه در یک سخنرانی عمومی در جمع اعضای سپاه پاسداران، تصریح کرد که جمهوری اسلامی در سراسر خاورمیانه در حال پیشروی است و آمریکا در موقعیتی نیست که جلوی آن را بگیرد. رئیسی در اظهاراتی که توسط خبرگزاری فارس منتشر شد، گفت که دشمن نمی‌تواند هیچ اقدامی علیه ما انجام دهد زیرا می‌داند نیروهای ما قدرتمند و توانمند هستند. پیش از این، آنها [آمریکا] با تهدیدها و گزینه های نظامی روی میز ما را تهدید می کردند، اما اکنون چنین گزینه هایی وجود ندارد و به همین دلیل، می گویند قصد درگیری با جمهوری اسلامی را ندارند. این یک نقطه قوت برای ما، مردم و نیروهای مسلح است که توانسته اند این بازدارندگی را ایجاد کنند.

پیام رئیسی کاملاً روشن است: آن‌طور که تهران می‌ بیند، امروز آمریکا در منطقه عقب‌نشینی کرده است، در حالی که جمهوری اسلامی ایران در حال پیروزی و پیشروی است. 

بر این اساس، اگر  واشنگتن بخواهد موقعیت استراتژیک خود را پس بگیرد، باید برای تشدید تنش ها و درگیری آماده شود. 

علاوه بر هدف قرار دادن شبه‌نظامیان در عراق و سوریه، امکان درگیری با خود سپاه نیز وجود دارد. با این حال، گزارش‌ ها به وضوح نشان می‌ دهند که ایالات متحده در هدف قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کوتاهی کرده و از این می ترسد. 

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.