صفحه اصلی / آموزش عالی / ما ادامه تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن را تحمل نخواهیم کرد

ما ادامه تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن را تحمل نخواهیم کرد

به گزارش دانستنی نیوز به نقل از المسیره، «سید عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله و انقلاب یمن شامگاه شنبه در سخنانی به رفتار زننده در غرب علیه مقدسات مسلمانان اشاره کرد و گفت: «در جوامع غربی برای هر چیزی که مربوط به انبیا و ارزش‌های والاست احترام و حرمتی باقی نمی‌ماند و باب توهین به خدا را باز کردند و آن را حلال کردند. نفوذ لابی یهودی، آمریکا و اسرائیل در اروپا شناخته شده است، لذا آن را میدانی برای تحکیم دشمنی با اسلام، پیامبر اسلام، قرآن و مسلمین قرار می‌دهند. ظالمان زمان ما برای تحریف قرآن و انتشار تصویر منفی در جهان و تحریک علیه مسلمانان و نمادهای اسلام تلاش می‌کنند.»

سید عبدالملک الحوثی در ادامه گفت: «ما در خصلت‌های استبداد زمانه خود سو استفاده مستقیم و مکرر از قرآن کریم را می‌یابیم که آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و لابی صهیونیست لشکرکشی همه جانبه علیه اسلام و مسلمانان را رهبری می‌کنند. دولت استبداد در این عصر که امت اسلامی و جامعه بشری را هدف قرار داده است، یک دولت روشن است که در رأس آن آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها، لابی صهیونیستی یهودی و کسانی که در کنار آنها ایستاده‌اند.»

رهبر جنبش انصارالله همچنین گفت: «ما نمی‌توانیم درباره آنچه سعودی‌ها و اماراتی‌ها می‌خواهند برنامه‌های آمریکا و انگلیس را علیه کشورمان از طریق جنگ، اشغال و محرومیت از ثروت ملی اجرا کنند، سکوت کنیم. ما نمی‌توانیم در مورد ادامه این وضعیت که مردم ما در آن به شدت در رنج هستند سکوت کنیم. تا زمانی که سعودی‌ها به آمریکایی‌ها وابسته باشند و از دستورات آنها پیروی کنند، این برای آن‌ها مشکل بزرگی است.»

سید عبدالملک الحوثی تاکید کرد: «آمریکا مشتاق است که کشور ما را هدف قرار دهد و اگر نتواند تمام کشور ما را اشغال کند، به دنبال کم کردن و تجزیه بخشی از کشور است. مشکل سعودی‌ها و اماراتی‌ها این است که آنها تابع آمریکا و انگلیس هستند. در مقابل صحنه‌ای که شاهد تنش زدایی و راهگشای میانجیگری عمان هستیم، از تلاش دشمنان برای رسیدن به اهداف شیطانی خود غافل نیستیم. ائتلاف متجاوز اصرار دارد به محاصره ما و اشغال بخش‌های وسیعی از کشور؛ ما باید از روی اعتقاد خود و به عنوان یک ضرورت واقع‌بینانه با آن مقابله کنیم. رهایی از سلطه دشمنان یک افتخار بزرگ و یک مسئولیت دینی است و این رهایی است که انسانیت و عزت و شرافت ما را حفظ می‌کند. دشمنان نباید در هیچ زمینه‌ای اعم از رسانه‌ای، فرهنگی، نظامی و امنیتی ما را تحت سلطه و کنترل خود درآورند. افتخار و مسئولیت ماست و راه نجات ما مقابله با ظلم دشمنان و نپذیرفتن تسلط آنها بر ماست.»

رهبر انقلاب یمن همچنین افزود: «وقتی سطح بی عدالتی، ظلم و جنایتی که در حال وقوع است را با میزان مسئولیت مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که مسئولیت بسیار زیاد است و غفلت از آن به شدت خطرناک است. ما در غزه امکان حرکت در فلسطین و آنچه مجاهدین حزب الله در لبنان و آزادگان سایر ملت‌ها در کشورهای مختلف به دست آورده‌اند را می‌بینیم و آنچه می‌توان به دست آورد بسیار بیشتر است. ما در واقعیت خود امکان حرکت در پایداری مردم و جانفشانی‌های آنان و کسب پیروزی‌ها و انسجام در واقعیت مردم را دیدیم و شکست دشمنان ثمره پرتاب آگاهانه است. مسئولیت جهادی یک مسئولیت ذاتی ایمان و یک ضرورت واقع‌بینانه و راه درست برای نجات ملت است. وقتی بر اساس تعلق خود به قرآن و اسلام موضع درستی اتخاذ کنیم، به اهمیت جهاد در راه خدا و وجوب امر به معروف و نهی از منکر پی می‌بریم. باید در عرصه‌های رسانه‌ای، سیاسی، اقتصادی و فکری و در خط مقدم در عرصه نظامی حرکت کنیم که در آن برای مقابله با دشمنان خدا اقدام لازم است. باید بر اساس آگاهی و بصیرت و اقدام آگاهانه در همه عرصه‌ها به اهمیت جهاد در راه خدا پی ببریم و اقداممان جهادی و انقلابی باشد. باید به اهمیت جهادگرایی، آگاهی، بصیرت و احساس مسئولیت برای مقابله با بی عدالتی پی ببریم و بدانیم که حرکت ما یک ضرورت و راه‌حلی برای عقب راندن شر دشمنان است. در برابر تداوم ظلم و ستم ظالمان زمانه، باید به مسئولیت خود در قبال اهداف شیطانی آنها در اشغال، کنترل و بردگی مردم ملت خود آگاه باشیم.»

رهبر انقلاب یمن در ادامه گفت: «تجاوز همه جانبه به ما ده‌ها هزار نفر را کشت و با نظارت آمریکا و انگلیس و اجرای مستقیم ابزار آنها در منطقه جنایت کرد و مناطق وسیعی از کشور ما را اشغال کرد و ثروت مردم ما را از نفت و گاز، علاوه بر محاصره ناعادلانه و هدف قرار دادن اقتصاد ملی در منطقه کنترل کرد. ما در یمن شاهد تجاوزات برای نهمین سال تحت نظارت و دخالت مستقیم آمریکایی‌ها و انگلیس و اجرای عوامل سعودی و اماراتی آنها بدون هیچ توجیهی هستیم.»

سید عبدالملک الحوثی به تحولات نیجر نیز اشاره کرد و گفت: «مردم نیجر از بدبختی و فقر رنج می‌برند و دارای ثروت ملی بسیار هنگفتی هستند که فرانسه آن را غارت می‌کند و برای رآکتورهای هسته‌ای خود می‌برد و همچنین انگلیس و کشورهای مختلف در حال غارت این کشور هستند. فرانسه در نیجر اورانیوم را غارت می‌کند که ثروت عظیمی است که قرار است به رنج مردم آنجا پایان دهد. در آفریقا غارت وحشتناک ثروت، بدبختی بزرگ و رنج بزرگ برای مردم است. مسلمانان در کشورهای مختلف خود به دلیل محرومیت از مال و اموال خود در رنج هستند، بیشتر آنچه از ثروت آنها استخراج شده غارت است و مردم از آن محروم هستند.»

رهبر انصارالله در انتقاد از غرب نیز گفت: «غرب از حقوق بشر و زنان صحبت می‌کند، اما این حقوق در واقعیت فلسطین کجاست؟ وقتی غرب از دشمن اسرائیلی برای کشتن مردم فلسطین حمایت می‌کند، آن تیترهای حقوق بشری کجاست؟ در جهان عرب ما دهه‌ها است که شاهد بی عدالتی در فلسطین هستیم و این یک ظلم آشکار و پنهان و غصب سرزمین است و با این حال غرب به عنوان مدافع و حامی دشمن اسرائیلی ایستاده است. ظالمان زمان ما امت اسلامی را هدف جنگ و نزاع و غارت ثروت و ایجاد مشکلات و بحران در جهان عرب و مناطق مختلف آسیا و آفریقا قرار داده‌اند. ترویج فحاشی همجنس گرایی، خانواده و فرزندان انسان را هدف قرار داده است و برای متلاشی کردن کامل جامعه و رقیق کردن آن برای کنترل و بردگی آن تلاش می‌کنند. گسترش فساد یکی از اولویت‌های سازمان‌ها برای نفوذ در جوامع برای پذیرش فساد، شکستن سد حیا و هدر دادن ارزش‌ها و متلاشی کردن جامعه بشری شده است. ما باید به مسئولیت خود واقف باشیم، به جدیت غفلت پی ببریم و موضع‌گیری درستی داشته باشیم، زیرا مواضع ایمانی خود را در قبال غافل به گرو مواضع دیگران نمی‌کنیم. بسیاری از دولت‌های جهان اسلام از قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی کشورهایی که اسلام را توهین می‌کنند طفره رفتند و این نشان دهنده میزان عدم تعادل زیاد در اعتبار تعلق به اسلام است. موضع در قبال لابی یهودی-صهیونیستی در جهان، آمریکا و اسرائیل باید قاطع، محکم و قاطع باشد. در حقیقت موضع رسمی در کشورهای عربی و اسلامی به هیچ وجه راضی نبوده است.»

رهبر جنبش انصارالله در ادامه گفت: «واضح است که واقعیت رسمی مستلزم تغییرات اساسی است و ما اکنون در حال آماده سازی برای آن هستیم. امیدواریم برای ایجاد تغییرات اساسی در واقعیت رسمی که در معرض ارزیابی و تشخیص مشکلات هستیم و اکنون برنامه‌های زیادی داریم تلاش کنیم. اولویت‌های ما روشن است و توجه ما باید در درجه اول معطوف به مقابله با دشمنان و رسیدن به صلح عادلانه به تمام معنی باشد. امیدوارم همه اهمیت کار روی ثبات داخلی و خنثی کردن تمام توطئه‌های دشمن برای ایجاد نزاع در داخل را در عناوین مختلف درک کنند. اگر صلح می‌خواهند راه صلح روشن است و هیچ شرایط غیر ممکنی از طرف ما وجود ندارد.»

الحوثی همچنین به نیروهای متجاوز هشدار داد: «من به آنها هشدار جدی می‌دهم، ما نمی‌توانیم و تحمل نخواهیم کرد در قبال ادامه محرومیت مردم از ثروت، اشغال کشورمان و وضعیت تجاوز و محاصره ادامه یابد. ما در این مدت غافل نیستیم، ما با تمام توان به دنبال توسعه توان نظامی خود هستیم تا هدف مقدسمان مقابله با دشمنان و عقب راندن ظلم در حق مردم باشد. اگر به تحولات مثبت و اقدامات ناعادلانه رسیدگی نشود و سعودی‌ها از ادامه رویکرد خصمانه خود دست برندارند، موضع ما قاطع و قاطع خواهد بود. ما نمی‌توانیم مدت‌ها در برابر اتفاقاتی که می‌افتد سکوت کنیم و فضای کافی برای میانجی‌گری فراهم کرده‌ایم. محاصره ادامه دارد، ویرانی‌ها ادامه دارد و تلاش برای تجزیه کشور و قطع فضای وسیع از آن، این مسائل نمی‌تواند بگذرد. وقتی کشتی به بندر حدیده می‌رسد پس از یک سری تماس و پیگیری و میانجیگری طولانی وارد می‌شود و پروازها از فرودگاه صنعا پس از تلاش بسیار محدود می‌شود. سعودی نمی‌تواند از تبعات و تعهدات ناشی از تجاوزات ناعادلانه خود به مردم ما در ۸ سال تجاوز و محاصره فاصله بگیرد. ادامه سیاست‌های خصمانه و غلط سعودی‌ها و دخالت آشکار در امور مردم ما باعث آرامش آنها نمی‌شود. سعودی تصور نمی‌کند کشور ما ویران و محاصره شود و مردم ما گرسنگی بکشند و رنج بکشند و از عواقب هر کاری که کرده و می‌کند دور بماند. سعودی‌ها نمی‌توانند در امنیت و رفاه زندگی کنند و سرمایه گذاری‌ها را در NEOM و دیگران جابه‌جا کنند و سپس باعث ادامه محاصره و رنج و بدبختی در واقعیت مردم ما شوند. سعودی باید بداند که ادامه اجرای دستورات آمریکا و انگلیس عواقب ناگواری برای او خواهد داشت. وضعیت موجود هرگز نمی‌تواند به همین شکل که هست ادامه یابد و سعودی‌ها باید به این واقعیت توجه داشته باشند. سعودی تصور نمی‌کند که بتواند از بازسازی فرار کند، عقب نشینی کند، محاصره را متوقف کند و مردم ما فراموش کنند که در کشتار و تخریب با او چه کردند. سعودی‌ها بعد از شکست در جنگ نظامی تصور نمی‌کردند در ادامه محاصره، گرسنگی و محرومیت مردم ما از ثروت، بتوانند به سمت طرح «ب» حرکت کنند. ما نمی‌توانیم درباره آنچه سعودی‌ها و اماراتی‌ها می‌خواهند برنامه‌های آمریکا و انگلیس را علیه کشورمان از طریق جنگ، اشغال و محرومیت از ثروت ملی اجرا کنند، سکوت کنیم. ما نمی‌توانیم در مورد ادامه این وضعیت که مردم ما در آن به شدت در رنج هستند سکوت کنیم.»

رهبر جنبش انصارالله همچنین افزود: «مشکل سعودی‌ها و اماراتی‌ها این است که آنها تابع آمریکا و انگلیس هستند. در مقابل صحنه‌ای که شاهد تنش زدایی و راهگشای میانجیگری عمان هستیم، از تلاش دشمنان برای رسیدن به اهداف شیطانی خود غافل نیستیم. ائتلاف متجاوز اصرار دارد به محاصره ما، اشغال بخش‌های وسیعی از کشور و برچیدن آن ادامه دهد و ما باید از روی اعتقاد خود و به عنوان یک ضرورت واقع‌بینانه با آن مقابله کنیم. رهایی از سلطه دشمنان یک افتخار بزرگ و یک مسئولیت دینی است و این رهایی است که انسانیت و عزت و شرافت ما را حفظ می‌کند.»

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.