صفحه اصلی / آموزش عالی / مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر برگزار شد

به گزارش دانستنی نیوز، آئین تکریم و معارفه مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر صبح امروز چهارشنبه ششم اردیبهشت با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در محل این سازمان برگزار شد. در این مراسم که رسالت بوذری اجرای آن را بر عهده داشت، جمعی از مدیران رسانه‌ها، مدیران و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی و خبرنگاران و فعالان گروه رسانه‌ای مهر حضور داشتند.

مهر منشأ برکات زیادی در جبهه رسانه‌ای انقلاب بوده است

حجت الاسلام قمی در این مراسم گفت: گروه رسانه‌ای مهر مانند یک شجره طیبه منشأ برکات زیادی در حوزه مهم جنگ رسانه‌ای بوده است.

وی افزود: مهر همیشه به مسأله فرهنگ اهتمام جدی داشته و روی این محور متمرکز بوده است. همت مومنانه و اهتمام به امر فرهنگ برکات فراوانی دارد. این‌جا مجالی برای تشکر از زحمات آقای شجاعیان است چرا که ایشان به طور ویژه به این موضوع اهتمام داشت و مجاهدانه این مسئولیت را بر عهده گرفت و صداقت و اخلاص و مجاهدت وی قابل تقدیر است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تحولات گروه رسانه‌ای مهر در دوره مدیریت محمد شجاعیان افزود: مهرینو، رسانه هیئت از جمله اتفاقات خوبی بودند که در دوره مدیریت آقای شجاعیان به وجود آمد. ما در پی هم‌افزایی در ساختار خود و اجزا مختلف سازمان تبلیغات اسلامی هستیم. برای نمونه قرآن و دارالقران، هیئت، مسجد، سینما و موسیقی همگی برای ما مهم هستند و این موضوعات به گروه رسانه‌ای مهر هم مرتبط اند و تلاش می‌کنیم سایر اجزای سازمان را بیش از پیش به مهر مرتبط کنیم تا هم افزایی شکل بگیرد و امیدواریم در کل جریان رسانه‌ای انقلاب هم افزایی شکل بگیرد؛ چراکه اگر اجتماع مومنانه نباشد نمی‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

در ادامه مراسم روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات گفت: براساس مطالبات و بیانات رهبری، در حوزه خبر هم تَبیُن لازم است هم تبیین. به بیان دیگر در کار و جنگ رسانه‌ای هم تبین وجود دارد هم تبیین. همین‌مساله سختی کار را بیشتر، و انتظار را از مجاهدان عرصه روایت بیشتر می‌کند.

تلاش کردیم گروه رسانه‌ای مهر ابزار کارآمد انقلاب شود

در ادامه این مراسم محمد شجاعیان مدیرعامل پیشین دانستنی نیوز گفت: مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی یک شبکه بزرگ از سرمایه انسانی دارد و ما نیز سعی کردیم گروه رسانه‌ای مهر را به ابزار کارآمد این سازمان به‌عنوان یکی از ابزارهای نظام انقلاب اسلامی تبدیل کنیم. همچنین تلاش کردیم با وارد کردن یک مفهوم به نام نظام مسائل به کارها سعی کنیم از روزمرگی دور شویم.

وی در ادامه گفت: تلاش کردم برای پیشبرد اراده‌ای که سازمان تبلیغات در ایجاد تعقل در جامعه دارد، مثل یک سرباز باشم و فعالیت کنم.

شجاعیان در پایان گفت: امروز قسمت مهمی از این بار از دوش من برداشته شد و این جلسه می‌تواند سرآغاز کار ویژه ای برای علاقه‌مندان در این حوزه باشد.

تاکید بر آگاهی بخشی و امید آفرینی در جهاد تبیین

محمدمهدی رحمتی نیز در بخش بعدی این مراسم گفت: مسئولیت‌پذیری اجتماعی که الگوی هنجاری شناخته شده و مؤثری در حفظ و تقویت یکپارچگی اجتماعی است، از گذشته در ادبیات ما بازتاب داشته است. همانطور که ابوسعید ابالخیر روایت گری خود را به مهر و عشق منوط می‌داند و روایت برمبنای مهر و عشق نسخه مناسبی برای شرایط اجتماعی امروز به شمار می‌آید.

وی افزود: آگاهی بخشی و امید آفرینی دو شاخصه برجسته مسئولیت اجتماعی است که در جهاد تبیین نیز به عنوان راهکارهای اساسی مطرح اند و جهاد تبیین مسئولیت اجتماعی گروه رسانه‌ای مهر است.

در ادامه این مراسم حسین طاهری معاون خبر دانستنی نیوز گفت: آقای شجاعیان در شرایط سختی مدیریت خبرگزاری را بر عهده داشت. در شرایطی که کشور با بحران کرونا روبرو شد، جنگ ترکیبی و التهاباتی که در سال ۹۸ و ۱۴۰۱ در کشور شاهد بودیم، مدیریت رسانه را سخت تر از همیشه کرده بود. شرایط اقتصادی کشور نیز اداره یک سازمان رسانه ای را دچار چالش می‌کرد. 

وی افزود: گروه رسانه ای مهر در فعالیت بیست ساله خود به رویکرد فرهنگی و اجتماعی‌اش شناخته شده است. در این سال‌ها تلاش کردیم اعتبار رسانه‌ای مهر را خرج دعواهای جناحی نکنیم و وارد دعواهای قرمز و آبی نشویم و مسائل واقعی مردم را همواره مسأله اصلی خود بدانیم.

طاهری گفت: ما در حمایت از انقلاب اسلامی هیچ تعارفی نداشته‌ایم و در وقایع اخیر نیز همکاران ما برای پوشش و اطلاع رسانی درست و به هنگام انواع خطرات را به جان خریدند.

وی افزود: در دوره اخیر مدیریتی دانستنی نیوز،  نگاه ویژه به استان‌ها و مرکز گریزی، تقویت شبکه خبری در سراسر کشور و نگاه پیگیرانه با رویکرد حل مسأله و با هدف امیدآفرینی از دیگر راهبردهای اصلی این دوره مدیریتی بود.

روزنامه تهران تایمز اثرگذارترین روزنامه انگلیسی‌زبان کشور است

محمد صرفی سردبیر روزنامه تهران تایمز هم در بخشی از این‌مراسم گفت: روزنامه تهران تایمز کمتر از ۹۰ روز بعد از پیروزی انقلاب اولین شماره خود را به طور رسمی منتشر کرد؛ به بیان دیگر شناخته شده ترین و اثرگذارترین روزنامه انگلیسی زبان کشور است.

وی افزود: بارها ما واکنش‌هایی از طرف کشورهای مختلف و مواضع مختلفی داشتیم برای مثال یکی از صفحات ابتدایی روزنامه تهران تایمز موضعی بود که نسبت به اسرائیل داشتیم و به شدت مورد توجه قرار گرفت؛ تهران تایمز وارد مسائل سیاسی و جناحی داخلی نمی‌شود اما مسائل مربوط به اپوزیسیون‌ها را بررسی می‌کند.

صرفی گفت: رویکرد روزنامه تهران تایمز در دوره مدیریت آقای شجاعیان به سمت تولیدی و تحلیلی بودن مطالب رفت و در حال حاضر ۹۰ درصد گزارش‌های تهران تایمز تولیدی است. ما در سال گذشته به مناسبت سالگرد سوم حاج قاسم یک ویژه نامه داشتیم و در پایان سال چهره سال را انتخاب می‌کنیم که امسال شهید ابراهیم نابلسی را معرفی کردیم و واکنش‌های گرفته شده فراتر از انتظار بود و تقریباً تمام رسانه‌های فلسطین این انتخاب را پوشش دادند.

در پایان مراسم حکم مسئولیت مدیرعامل جدید گروه رسانه ای مهر توسط حجت الاسلام قمی اعطا شد و از زحمات محمد شجاعیان مدیرعامل پیشین گروه رسانه ای مهر با اهدای هدایایی تقدیر شد.

گروه رسانه‌ای مهر از دانستنی نیوز، روزنامه تهران تایمز، خانه خلاقیت و نوآوری مهرینو و مؤسسه انتشاراتی مهر تشکیل شده است.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.