صفحه اصلی / اجتماعی / مردم پول نقد را به کالابرگ ترجیح می‌دهند/ طرح کالابرگ به سرنوشت کوپن دچار می‌شود

مردم پول نقد را به کالابرگ ترجیح می‌دهند/ طرح کالابرگ به سرنوشت کوپن دچار می‌شود

میثم هاشم‌خانی در گفتگو با خبر فوری درباره طرح کالابرگ بیان کرد: دولت باید آنچه به دلیل افزایش قیمت برق و گاز صنایع و کارخانجات و همچنین رشد قیمت دلار در یک سال به دست آورده، اعلام و به یارانه نقدی مردم اضافه کند. اگر این مبلغ به یارانه نقدی اضافه شود، یارانه نقدی به مقدار قابل توجهی بیش از عدد فعلی خواهد بود.

او گفت: سرنوشت کالابرگ الکترونیکی همان سرنوشت کوپن در سال‌های جنگ و سبد کالا در زمان دولت اول روحانی خواهدبود. کالابرگ الکترونیک به قدری با مشکلات و فساد روبه‌رو می‌شود که دولت مجبور خواهد شد آن را قطع کند، همان‌طور که در دهه ۶۰ فساد در زمینه کوپن ایجاد شد و شغل هزار نفر این بود کوپن بخرند. در مورد سبد کالا نیز به قدری فساد زیاد شد که دولت سبد کالا را قطع کرد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: ساختار کالابرگ الکترونیک مضر بود و نارضایتی‌های بسیار زیادی ایجاد کرد. در زمینه کالابرگ الکترونیک نیز این اتفاق رخ می‌دهد؛ زیرا انبوهی از کالاهای مختلف در ده‌ها هزار فروشگاه وجود دارند که قرار است با کالابرگ خریداری شوند.

هاشم خانی بیان کرد: ممکن است فسادهایی در زمینه ثبت این کالا، تهیه، تامین و حمل‌ونقل این کالا ایجاد شود، در نتیجه در نهایت محکوم به شکست است. اگر همین امروز از مردم نظرخواهی کنیم که آیا پول نقد می‌خواهند یا کالابرگ الکترونیکی، مطمئنا که ۹۰ درصد مردم پول را انتخاب می‌کنند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.