صفحه اصلی / اجتماعی / مقام اسرائیلی: عملیات ما در خان‌یونس، جنوب غزه، ۳ تا ۴ هفته طول می‌کشد/ تعداد شهدای غزه به ۱۷۷۰۰ تن رسید/ حمله حزب‌الله به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی

مقام اسرائیلی: عملیات ما در خان‌یونس، جنوب غزه، ۳ تا ۴ هفته طول می‌کشد/ تعداد شهدای غزه به ۱۷۷۰۰ تن رسید/ حمله حزب‌الله به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی

مقام اسرائیلی: عملیات ما در خان‌یونس ۳ تا ۴ هفته طول می‌کشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد وزارت جنگ اسرائیل گزارش داد تل‌آویو انتظار دارد عملیات‌های نظامی‌اش در شهر خان‌یونس در جنوب غزه را ظرف ۳ تا ۴ هفته به اتمام برساند.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از عملیات نظامی اسرائیل حمایت کرده اما فشارهای داخلی و بین‌الملل بر واشنگتن برای برقراری آتش‌بس در غزه رو به افزایش است.

یک مقام ارشد اسرائیل به آکسیوس گفت ارتش معتقد است که عملیات در شهر خان یونس، جایی که تل‌آویو معتقد است محل حضور سران حماس است تازه آغاز شده است.

مقام ارشد اسرائیلی گفته آمریکا تلاشی برای مانع‌تراشی در عملیات اسرائیل یا دادن ضرب‌الاجل‌های محکم به این رژیم نمی‌کند.

این خبر در شرایطی منتشر شده که ایالات متحده آمریکا بامداد شنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد.

رابرت ای. وود، معاون نماینده آمریکا در سازمان  ملل در جلسه شورای امنیت گفت که واشنگتن از درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری حمایت نمی‌کند. او مدعی شد چنین اقدامی بذر جنگ بعدی را می‌کارد.

آمریکا از زمان آغاز حملات نظامی اسرائیل در غزه اصلی‌ترین حامی این رژیم بوده و با ارسال سلاح و حمایت‌های سیاسی به شعله‌ور کردن آتش جنگ کمک کرده است.

دولت جو بایدن در هفته‌های آغاز جنگ در برابر درخواست‌های مستمر برای کمک به برقراری آتش‌بس در غزه گفته بود که کاخ سفید تنها از «وقفه‌های جنگی» در غزه حمایت می‌کند و طرفدار آتش‌بس که می‌تواند به نفع حماس تمام شود نیست.

این در حالی است که فعالان حقوق بشر و برخی از سیاستمداران حزب دموکرات بارها از بایدن خواسته‌اند اسرائیل را برای پایان عملیاتی که به کشته شدن هزاران غیرنظامی منجر شده تحت فشار قرار دهد.

پائول او براین، از مقام‌های عفو بین‌الملل  چهارشنبه هفته پیش گفت: «وقفه‌های کوتاه‌مدت برای برآورده کردن نیازهای میدانی و رسیدگی به وضعیت حقوق بشری در غزه کافی نیستند.»

او براین گفت: «آمریکایی‌های بیشتر و بیشتری خواستار این آتش‌بس هستند.» طبق نتایج یک نظرسنجی که اخیرا توسط موسسه مورنینگ کانسالت انجام شده ۵۳ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی گفته‌اند که از برقراری آتش‌بس دائم در غزه حمایت می‌کنند.

حملات شدید رژیم اسرائیل در غزه بعد از عملیات طوفان‌الاقصی در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) به شهادت بیش از ۱۷ هزار فلسطینی در غزه منجر شده که اکثر آنها غیرنظامی هستند. این آمارها به ویژه با گسترش عملیات رژیم اسرائیل به منطقه جنوب غزه رو به افزایش هستند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

ارتش رژیم صهیونیستی شکست عملیات آزادسازی یک اسیر خود را اعلام کرد

نظامیان رژیم صهیونیستی که در پوشش نیروهای امدادی طی عملیاتی برای آزادسازی یک اسیر نظامی به شهر غزه رفته بودند، نه‌تنها نتوانستند اسیر اسرائیلی را آزاد کنند، بلکه این اسیر در این عملیات کشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، شامگاه امروز (جمعه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد عملیات نیروهای این رژیم برای آزادسازی یک نظامی اسرائیلی در غزه شکست خورده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل از ناکامی این عملیات خبر داد؛ اما اعلام کرد فقط دو نیرو زخمی شدند و خبر کشته شدن اسیر اسرائیلی را مخفی کرد.

با این حال، «کتائب القسام» شاخه نظامی حماس با انتشار تصاویری اعلام کرد نظامیان اسرائیلی ساعت دو و نیم بامداد در پوشش نیروهای امدادی – که نقض قوانین بین‌المللی است- وارد ساختمان‌ برخی نهادهای بین‌المللی شدند؛ اما قسام از عملیات مطلع شد و با آنان مقابله کرد.

کتائب القسام در ادامه اضافه کرد «ساعر باروخ» اسیر اسرائیلی در این عملیات کشته شد و نظامیان صهیونیست، پس از عقب‌نشینی شماری از تجهیزات خود را نیز جا گذاشتند.

«ابو عبیده» سخنگوی قسام همچنین اشاره کرد این عملیات افزون بر کشته شدن باروخ، منجر به کشته و زخمی شدن تعداد دیگری از اسرای اسرائیلی شده است.

کتائب القسام همچنین در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد رزمندگان مقاومت توانسته‌اند یک خانه در شرق خانیونس (جنوب نوار غزه) را که ده‌ها نظامی اسرائیلی در آن پنهان شده بودند، با بمب و راکت منفجر کنند.

براساس این بیانیه، نیروهای مقاومت بعد از انفجار این خانه با مسلسل به آن حمله می‌کنند و تعدادی از نظامیان را از پا در می‌‌آورند و برخی دیگر را مجروح می‌کنند.

آمریکا قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه را وتو کرد

 

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: با هیچ واژه‌ای نمی‌توان وضعیت فاجعه بار غزه را توصیف کرد

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که وی نمی‌تواند وضعیت فاجعه بار نوار غزه را با کلمات توصیف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، فولکر تورک، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل گفت: من نمی‌توانم با کلمات وضعیت فاجعه بار غزه را توصیف کنم. خطر روزافزونی درباره جنایت‌های وحشیانه در غزه وجود دارد. باید درباره نقض‌های حقوقی که از هفت اکتبر در اراضی فلسطینی رخ داده، تحقیقات انجام داده و عاملان مجازات شوند. ما همکارانی را در غزه در یک مدت کوتاه از دست دادیم و این مسئله نگران کننده و بسیار خطرناک است. تعداد همکارانی که در غزه کشته شدند ۱۳۰ نفر هستند و این یک رقم شوکه کننده است.

وی گفت: بر اساس قوانین بین‌المللی باید از بیمارستان‌ها محافظت شود اما حملات، بیمارستان‌ها و مدارس را در غزه هدف قرار داد و این نگران کننده است.

پیش از این ریچارد پپرکورن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی فلسطین اشغالی در کنفرانس مطبوعاتی در شهر ژنو گفت: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در نوار غزه جان خود را از دست می‌دهد. به نظر من ما به بدترین و دردناک‌ترین لحظه در تاریخ بشریت نزدیک می‌شویم. ما به توقف دائم درگیری در غزه نیاز داریم. حدود ۱۶ هزار نفر در غزه از هفتم اکتبر کشته شده‌اند که بیش از ۶۰ درصد آنها زن و کودک هستند. حملات اسرائیل همچنین منجر به زخمی شدن بیش از ۴۲ هزار نفر در نوار غزه شده است.

وی گفت: با افزایش حملات اسرائیل به جنوب غزه در اطراف شهرهای خان یونس و رفح وضعیت نوار غزه هر ساعت بدتر می‌شود. کمک‌های بشردوستانه‌ای که وارد غزه می‌شود، بسیار اندک است. با کوچ تعداد زیادی از ساکنان شمال غزه به جنوب آن ما نگران ضعف سیستم بهداشتی در غزه هستیم. همان اتفاقاتی را که در شمال غزه شاهد آن بودیم در جنوب غزه نیز شاهد آن خواهیم بود. ما در آستانه یک فاجعه انسانی شدید هستیم.

آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز اعلام کرد، حدود ۱.۹ میلیون نفر در غزه در داخل آواره شده‌اند. ۱.۲ میلیون نفر از این آوارگان در ۱۵۶ تاسیسات وابسته به آنروا در سرتاسر نوار غزه هستند.

توماس وایت، مدیر امور آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه گفت: به بیش از ۶۰۰ هزار نفر دستور داده شده که برای نجات از بمباران و حملات اسرائیل از اماکن خود کوچ کنند. رفح که تعداد ساکنان آن ۲۸۰ هزار نفر است و میزبان ۴۷۰ هزار آواره داخلی است، گنجایش دو برابر شدن تعداد آوارگان و ساکنان را ندارد.

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرده که موج دیگری از آوارگی در غزه در حال وقوع است و وضعیت لحظه به لحظه بدتر می‌شود.

این آژانس تاکید کرد که کل نوار غزه به یکی از خطرناک‌ترین نقاط جهان تبدیل شده و هیچ منطقه امنی وجود ندارد.

جیمز الدر، سخنگوی صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) نیز گفت: مناطقی که اسرائیل آنها را در غزه امن اعلام کرده نمی‌توانند نیازهای اساسی ساکنان را رفع کنند. عدم وجود آب آشامیدنی سالم و پناهگاه محیط خوبی را برای گسترش بیماری‌ها ایجاد می‌کند.

وی در گفتگو با خبرنگاران از قاهره بعد از سفر به غزه گفت: زمانی که فراهم کردن غذا، آب، دارو و پناهگاه تضمین شود منطقه امن وجود خواهد داشت. من به شخصه دیدم که چنین چیزهایی به هیچ وجه وجود ندارد. تنها توقف درگیری می‌تواند کودکان غزه را نجات دهد.

اشغالگران امروز(چهارشنبه) در ادامه عملیات نظامی در چندین محور در غزه، عملیات زمینی و هوایی خود را در خان یونس در جنوب غزه گسترش دادند. این در حالی است که مقاومت به مقابله با هجوم اشغالگران ادامه می‌دهد و در بیش از یک محور با آنها درگیر است و تلفات جانی و خساراتی را به آنها وارد می‌کند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس هفتم اکتبر عملیاتی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست نشین منطقه «غلاف غزه» با عنوان عملیات طوفان الاقصی آغاز کرد. 

به دنبال این عملیات رژیم صهیونیستی تجاوزات وحشیانه‌ای را به مناطق مسکونی در نوار غزه انجام داد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه گذشته بار دیگر از سر گرفته شد.

مرکز نظامی اسرائیل زیر آتش مقاومت 

مقاومت اسلامی لبنان پادگان نظامی «متات» رژیم صهیونیستی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی را هدف قرار داد و بخشی از آن را منهدم کرد.

هیاتی از شورای امنیت به گذرگاه رفح می‌رود

یک منبع سازمان ملل اعلام کرد که قرار است هیاتی از شورای امنیت روز دوشنبه (بیستم آذر ماه) به گذرگاه رفح در مرزهای میان مصر و نوار غزه سفر کند.

به گزارش ایسنا، این منبع اعلام کرد، هیاتی از نمایندگان شورای امنیت روز دوشنبه به گذرگاه «رفح» سفر خواهند کرد.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، منبع مذکور همچنین اعلام کرد، این هیات که عازم گذرگاه رفح خواهد شد شامل واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در شورای امنیت خواهد بود.

پیشتر ایالات متحده درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه در غزه را در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه، وتو کرد.

روزنامه واشنگتن‌پست نیز نوشت این برای سومین بار از زمان آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه است که آمریکا قطعنامه آتش‌بس فوری برای پایان‌دادن به جنگ را وتو می‌کند.

۱۳ عضو شورای امنیت به پیش‌نویس این قطعنامه که به ابتکار امارات ارائه شد، رأی مثبت دادند اما بریتانیا به آن رأی ممتنع داد و آمریکا هم آن را رد کرد.

درگیری میان نیروهای رژیم صهیونیستی و اعضای مقاومت فلسطین در نابلس

منابع فلسطینی از درگیری‌های مسلحانه میان اعضای مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی در نابلس خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، منابع فلسطینی اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی به مناطقی در کرانه باختری از جمله شهرک قباطیه، مرکا در جنوب غرب جنین، شهرهای الخلیل، سلفیت و شهرک الخضر در غرب بیت لحم یورش بردند.

دو جوان در یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به روستای المزرعه الغربیه در شمال رام الله زخمی شدند.

نیروهای این رژیم به شهر نابلس  نیز یورش بردند. اعضای مقاومت فلسطین در این شهر وارد درگیری‌هایی با این نیروها شدند.

همچنین نیروهای این رژیم به شهرک کفرراعی در جنوب غرب جنین یورش برده و منزل یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین را محاصره کردند.

این نیروها به اردوگاه عقبه جبر در اریحا نیز یورش برده و منازلی را در محله النابلسی محاصره کردند.

همچنین نیروهای اشغالگر و فلسطینی‌ها در نزدیکی روستای مرکا و شهرک قباطیه در جنوب غرب جنین درگیر شدند.

رژیم صهیونیستی از زمان عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین و شروع جنگ غزه یورش‌ها و بازداشت‌ها در کرانه باختری را افزایش داده‌است. از زمان شروع این جنگ بیش از ۳۰۰ نفر در کرانه باختری به دست نیروهای صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

آوارگان غزه در یک کیلومتری مرزهای مصر و آماده باش قاهره

با گسترش عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و درخواست نیروهای این رژیم از ساکنان شهر خان یونس برای رفتن به شهر رفح، دیگر هیچ مکانی برای تعداد زیاد آوارگان در این شهر هم‌مرز با استان سینای شمالی مصر وجود ندارد و همین مساله هزاران تن از آنها را وادار کرده تا چادرهایشان را در منطقه السوافی، واقع در مرزهای فلسطین و مصر نصب کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبگاه العربی الجدید، منابع محلی اعلام کردند: آوارگان فلسطینی اردوگاهی را در منطقه بیمارستان حمد بن خلیفه در شهر رفح ایجاد کرده‌اند. این بیمارستان در منطقه السوافی در محله تل السلطان در غرب شهر رفح یعنی در مسافت کمتر از یک کیلومتری مرزهای مصر واقع است. آوارگان در این منطقه می‌توانند به خوبی مرزها و ارتش مصر را ببینند. سربازان مصری نیز می‌توانند آوارگان فلسطینی را در چادرهایشان مشاهده کنند.

منابع محلی فلسطینی اعلام کردند، بعد از اینکه پناهگاه‌ها و اماکن عمومی در شهر رفح پر شد، شهروندان مجبور شدند در بیمارستان حمد اقامت داشته باشند. قطر قبل از آغاز جنگ غزه برای ایجاد این بیمارستان تلاش می‌کرد. با ورود هزاران آواره، دیگر ساختمان‌ها جایی برای آنها ندارند و آوارگان مجبور شدند تا چادرهایی را در نزدیکی بیمارستان حمد نصب کنند. اگر کوچ از شهر خان یونس به شهر رفح ادامه یابد، اردوگاه آوارگان طی روزهای آینده گسترده خواهد شد.

همچنین منابع اعلام کردند که ارتش مصر خاکریزها و دیوارهای بتنی را در مرزهای غزه در طول هفته‌های گذشته ایجاد کرده و نیروهای خود را در این منطقه افزایش داده‌است. آخرین اقدامات ارتش مصر ایجاد گذرگاه‌هایی برای ورود افراد در منطقه السوافی بود. این نشان می‌دهد که ارتش مصر مراقب تلاش فلسطینی‌ها برای عبور از مرزها در صورت رسیدن حملات ارتش اشغالگر به شهر رفح یا وخامت بحران انسانی و بهداشتی در این شهر است. نیروهای ارتش مصر حضور خود را در مناطق شمالی شهر رفح تقویت کرده و مناطقی را با سیم خاردار ایجاد کرده‌اند.

احمد الصوفی، رئیس شهرداری شهر رفح گفت: تعداد ساکنان این شهر چندین برابر شده‌است و این مساله موجب ازدحام شدید تمام اماکن رفح به ویژه مناطق غرب این شهر از جمله بیمارستان حمد و اطراف آن شده‌است.

وی نسبت به یک فاجعه انسانی در این شهر در صورت متوقف نشدن کوچ فلسطینی‌ها به آن یا گسترش عملیات زمینی رژیم صهیونیستی به سمت شهر رفح هشدار داد.

وی گفت: منابع و امکانات این شهر برای تعداد زیادی از آوارگان کافی نیست. نهادهای بین‌المللی فراخوان‌های فوری را برای نجات وضعیت انسانی در نوار غزه به ویژه مناطق جنوبی به دلیل افزایش تعداد آوارگان در این مناطق و عدم توانایی موسسات برای کمک رسانی داده‌اند. این وضعیت خواهان مداخله بین‌المللی فوری از طریق گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بیشتر برای رفع نیازهای شهروندان است.

عبدالله الاشعل، معاون سابق وزارت خارجه مصر درباره وضعیت مرزهای مصر و نوار غزه گفت: هدف اصلی رژیم اشغالگر اسرائیل از حمله به نوار غزه تخلیه کردن این شهر از ساکنان آن چه از طریق کشتار جمعی و چه از طریق بمباران مکرر است اما مقاومت پیروز خواهد شد و تمام ملت‌های عربی را آزاد خواهد کرد. هدف از ایجاد ازدحام شدید در گذرگاه رفح وادار کردن ساکنان برای رفتن به مصر است و به عقیده من به رغم اینکه مصر بارها مخالفت خود را با طرح کوچاندن فلسطینی‌ها اعلام کرده‌است اما اقدامی برای ممانعت از این مساله اتخاذ نخواهد کرد.

وی گفت: مصر در سال ۱۹۶۴ مساله فلسطین را احیا کرد و در نشست سران عرب در قاهره سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و تشکیلات خودگردان فلسطین را به رسمیت شناخت. در سال ۱۹۶۵ مقاومت در جنبش فتح ایجاد شد و اولین عملیات خود را فوریه همان سال آغاز کرد.

خواهرزاده رئیس اسبق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هم در غزه کشته شد

دو روز پس از اعلام هلاکت پسر رئیس اسبق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، منابع رسانه‌ای عبری امروز (شنبه) از کشته شدن خواهرزاده وی در جریان نبردهای زمینی در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فلسطینی «سما» در این باره به نقل از رسانه‌های عبری زبان اعلام کرد که «مائور مئیر کوهن»، نظامی صهیونیست و خواهرزاده گادی آیزنکوت، رئیس اسبق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و عضو فعلی کابینه جنگ این رژیم در جریاد درگیری‌های زمینی در نوار غزه کشته شده‌است.

کوهن، پسر شارون آیزنکوت، خواهر گادی آیزنکوت است درحالیکه پسرش گال آیزنکوت نیز پنج‌شنبه شب در درگیری‌های شمال غزه کشته شد.

منابع صهیونیستی در این باره اعلام کردند که هنوز جزئیات کشته شدن وی منتشر نشده‌است.

شامگاه پنج‌شنبه، رادیو ارتش اشغالگر خبر کشته شدن پسر رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در حین عملیات تفتیش در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه را تایید کرد.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که گال آیزنکوت (۲۵ ساله)، پسر گادی آیزنکوت، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه آوارگان جبالیا پس از انفجار بمب در نزدیکی یک تونل به شدت زخمی شد. وی پس از مداوا در محل به بیمارستان آسوتا در شهرک اشدود منتقل شد و دقایقی بعد پزشکان مرگ وی را اعلام کردند.

نیروهای ویژه صهیونیستی در کمین «القسام»

منابع خبری اعلام کردند که تعدادی از عناصر نظامی ویژه رژیم صهیونیستی در کمین نیروهای مقاومت افتاده و به هلاکت رسیدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شهاب، یک منبع ارشد در گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرد که دو گروه نظامی ویژه صهیونیستی در منطقه شیخ رضوان و الکرامه غزه در کمین‌های مبارزان مقاومت افتادند.

این منبع اعلام کرد که «مبارزان ما تواستند این عناصر صهیونیستی را به هلاکت برسانند و به مواضع خود بازگردند.»

از سوی دیگر، منابع خبری همچنین اعلام کردند که گردان‌های قسام شهرک صهیونیست‌نشین «مغین» را هدف حملات راکتی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در شصت و چهارمین روز از جنگ غزه به ویژه در مناطق شهر خان‌یونس در جنوب و محله شجاعیه و اردوگاه جبالیا در شمال ادامه دارد. هواپیماها و توپخانه‌های اشغالگر به بمباران شدید محله‌های مسکونی شلوغ، در میان وضعیت فاجعه آمیز بهداشتی غزه ادامه می‌دهند.

دیده‌بان اروپا- مدیترانه: اسراییل بیش از ۱۰ هزار کودک و شیرخواره را در غزه کشته است

دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه تصریح کرد که رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰ هزار کودک و شیرخواره را در غزه کشته است که از میان آنها صدها تن زیر آوار هستند.

این دیده‌بان حقوق بشر عنوان داشت: بیماری‌های واگیردار و وباها سلاح‌های دیگری برای اسرائیل جهت گسترش کشتار دسته جمعی در غزه هستند.

پیشتر نیز مدیر منطقه‌ای یونیسف اعلام کرد وضعیت در غزه به دلیل بمباران‌ها، فاجعه بار است و تعداد کودکان قربانی شده از بمباران‌ها، حدود هزاران تن برآورد می‌شود.

تعداد شهدای غزه به ۱۷۷۰۰ تن رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، آمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به ۱۷۷۰۰ تن افزایش یافته و تعداد مجروحان به ۴۸۷۸۰ تن رسیده است.

در همین حال، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، طی ساعت گذشته رژیم اشغالگر ۲۰ کشتار هولناک را مرتکب شده و خانواده‌هایی را به صورت کامل از بین برد. ده‌ها درخواست از جانب شهروندان در محله‌های مسکونی و مدارس به دست ما رسیده است.

حمله حزب‌الله به ۵ پایگاه و مقر فرماندهی لشکر ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی

ایرنا نوشت: مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله) امروز ۵ پایگاه نظامی و همچنین مقر فرماندهی ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

حزب الله عصر روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای مقاومت پایگاه نظامی صهیونیست ها در «السماقه» و محل استقرار نیروهای اشغالگر در اطراف آن را با موشک هدف قرار دادند و به دشمن تلفات قطعی وارد کردند.

حزب الله همچنین تأکید کرد نیروهایش مواضع صهیونیست ها در اطراف پایگاه نظامی صهیونیست ها موسوم به «رامیا» را با سلاح های مناسب هدف قرار دادند و باعث خسارت جانی به نیروهای اشغالگر شدند.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه دیگری از حمله نیروهایش به مواضع صهیونیست ها در موقعیت نظامی «المطله» با استفاده از سلاح های مناسب و هدف قرار گرفتن نیروهای اشغالگر خبر داد.

حزب الله همچنین بیان کرد که نیروهای پیاده دشمن را در پایگاه «رویسه العاصی»، پایگاه «البغدادی» و مقر فرماندهی لشکر ۹۱ در «پایگاه برانیت» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کرده است.

حزب الله همچنین اعلام کرد که روز جمعه نیز ۶ موضع و پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را هدف موشکی و راکتی قرار داده است.

حزب الله پنجشنبه شب نیز یکی از مواضع نظامیان صهیونیست در مرز با لبنان را هدف موشکی قرار داد که در جریان آن ۲ نظامی صهیونیست کشته شدند.

این خبر بروزرسانی شده است.

بیشتر بخوانید: 

شصت و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و
نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و
نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نوزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هجدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دوازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات
حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 

ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الا

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.