صفحه اصلی / اجتماعی / تشکر حماس از انصارالله یمن و درخواست از کشورها برای متوقف کردن جنگ/ حملات شدید اسرائیل به مرکز نوار غزه/ دبیرکل سازمان ملل: از فراخوانم برای آتش‌بس دست نمی‌کشم

تشکر حماس از انصارالله یمن و درخواست از کشورها برای متوقف کردن جنگ/ حملات شدید اسرائیل به مرکز نوار غزه/ دبیرکل سازمان ملل: از فراخوانم برای آتش‌بس دست نمی‌کشم

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: از تصمیم برادران در یمن برای جلوگیری از عبور کشتی‌های اسرائیلی و تمامی کشتی‌هایی که از هر جهت به سمت اسرائیل حرکت می‌کنند، در صورتی که غذا و داروی مورد نیاز وارد نوار غزه نشود، قدردانی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در این بیانیه افزود: «ما آن را تصمیمی شجاعانه و جسورانه می‌دانیم که به نفع خون مردم ما بوده و به منزله ایستادگی در برابر تجاوزات اسرائیل و آمریکا است که جنگ نسل کشی و قتل عام را علیه تمام جنبه‌های زندگی بشری مردم غزه در طول ۶۴ روز به راه انداخته‌اند.»

به نقل از سایت عرب ۴۸، این جنبش از کشورهای عربی و اسلامی نیز خواست تا با توجه به مسؤولیت‌های تاریخی خود، همه ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را فعال کنند و در جهت شکستن محاصره غزه، جلوگیری از ادامه کشتارها و جنگ گرسنگی و تشنگی و توقف تجاوزات اشغالگران با حمایت آمریکا در غزه وارد عمل شوند.

این بیانیه حماس پس از آن منتشر شد که سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: در صورت تامین نشدن نیاز غذایی و دارویی غزه، از عبور کشتی‌هایی که به سمت فلسطین اشغالی از هر ملیتی در حرکت باشند، جلوگیری می‌کنیم و این کشتی‌ها به هدف قانونی برای نیروهای مسلح ما تبدیل می‌شوند.

در ادامه بیانیه آمده است: به دلیل نگرانی در مورد ایمنی ناوبری دریایی، به همه کشتی‌ها و شرکت‌ها نسبت به تعامل با بنادر اسرائیل هشدار می‌دهیم.

روزنامه هاآرتص نیز به نقل از منابع خود نوشت که گروه انصارالله یمن «تهدیدی» برای تجارت رژیم صهیونیستی در دریای سرخ است.

حملات شدید رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه

حملات توپخانه‌ای و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در بامداد یکشنبه به چند اردوگاه در مرکز نوار غزه، ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فلسطینی بامداد یکشنبه از حملات شدید جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه خبر دادند.

شبکه «المیادین» گزارش داد که اردوگاه‌های «البریج»، «المغازی» و «دیر البلح» در مرکز نوار غزه هدف گلوله‌باران و بمباران شدید صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند.

بر این اساس، در پی بمباران یک منطقه مسکونی در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه، حداقل ۷ فلسطینی به شهادت رسیده و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

خبرگزاری «شهاب» نوشت که اراضی کشاورزی در نزدیکی مسجد الدعوه در اردوگاه «النصیرات» توسط جنگنده‌های صهیونیستی و محله‌های «الشجاعیه» و «الزیتون» نیز توسط توپخانه‌های این رژیم هدف قرار گرفتند.

شبکه «الجزیره» نیز گزارش داد که حمله هواپیماهای اشغالگران به خانه‌ای در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه، حداقل ۶ شهید و چندین مجروح برجای گذاشته است.

پیش از این، وزارت بهداشت غزه خبر داد شمار شهدای فلسطینی از زمان آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه به ۱۷ هزار و ۷۰۰ شهید افزایش یافته و حدود ۴۸ هزار و ۸۰۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

هلاکت برادرزاده رئیس سابق ستاد کل ارتش صهیونیستی در غزه

برادرزاده عضو کنونی کابینه جنگ و رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ زمینی در نوار غزه به هلاکت رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، برادرزاده «گادی آیزنکوت» عضو کنونی کابینه جنگ و رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ زمینی در نوار غزه به هلاکت رسیده است.

ارتش صهیونیستی شامگاه شنبه گفت که «کوهن آیزنکوت» به همراه یک نظامی دیگر صهیونیستی در جریان حمله به مسجدی در شهر «خان یونس» بر اثر یک انفجار کشته شدند.

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که پسر آیزنکوت هم در عملیات نیروهای گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در منطقه «تل الزعتر» در شمال نوار غزه به هلاکت رسیده است.

از سوی دیگر، روزنامه یدیعوت احارانوت نوشت که از زمان آغاز جنگ در غزه، نزدیک به ۱۰۰ نظامی صهیونیست کشته و بیش از ۵ هزار نظامی زخمی شده‌اند که دو هزار نفرشان قطع عضو هستند.

وزیر دارایی صهیونیست: نمی‌گذاریم پولی به غزه برود

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت که هیچ پولی از طریق تشکیلات خودگردان فلسطین یا هیچ طرف دیگری به غزه منتقل نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، بتسئلیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در پلتفرم X نوشت، حتی یک شکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) به غزه نمی‌رود. روزهای انتقال پول توسط این رژیم که تشکیلات خودگردان فلسطین آن را به عنوان حقوق برای خانواده‌های اسیران و شهدا واریز می‌کرد، به پایان رسیده‌است.

وی افزود: ماه گذشته کابینه موضع من را پذیرفت و صدها میلیون شکِل را که می‌خواستند به غزه منتقل کنند، کسر کردند و همین موضوع در این ماه و در آینده نیز تکرار خواهد شد، چه به صورت مستقم و چه از طریق هر طرف دیگری.

تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در تل آویو

هزاران نفر از شهرک‌نشینان شنبه شب با برپایی تظاهرات در تل آویو، خواستار اقدام فوری برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه شدند.

به گزارش ایسنا، شهرک‌نشینان معترض به عدم آزادی اسرای صهیونیست، شنبه شب بار دیگر به خیابان‌های تل‌آویو آمدند.

بجز تل آویو، تظاهرات‌هایی نیز در برخی شهرک‌های دیگر صهیونیست‌نشین برگزار شده است.

همزمان شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در یک نظرسنجی اعلام کرد که ۷۲ درصد از «اسرائیلی‌ها» خواستار استعفای نتانیاهو هستند.

بر اساس این نظرسنجی، ۳۱ درصد خواهان استعفای فوری و ۴۱ درصد هم خواستار استعفا بعد از پایان جنگ شدند.

حماس: اسرای باقیمانده اسرائیل تنها با توقف حملات به غزه آزاد می‌شوند

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اسرای باقی مانده‌ خود را تحویل نخواهد گرفت مگر اینکه تجاوزاتش به نوار غزه را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس خاطرنشان کرد، وتوی قطعنامه آتش‌بس توسط آمریکا به رژیم اشغالگر برای ادامه حملات علیه نوار غزه چراغ سبز نشان می‌دهد و دولت آمریکا در تداوم این حملات دست دارد و خواهان آن است.

براساس گزارش سایت خبری روسیا الیوم، اسامه حمدان ضمن تاکید بر آمادگی جنبش حماس برای همراهی با هرگونه تلاش سیاسی با هدف توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تصریح کرد، این رژیم اسرای باقیمانده خود در نوار غزه را تحویل نخواهد گرفت مگر اینکه حملات به این باریکه را متوقف کند.

این رهبر جنبش حماس نقش مصر در مخالفت با کوچاندن اجباری فلسطنیان را ارج نهاد و تاکید کرد که این امر طرح صهیونیستی برای کوچاندن فلسطینیان را مختل می‌کند.

پیشتر وبگاه «آکسیوس»، گزارش داده بود که مصر به واشنگتن و تل‌آویو نسبت به کوچاندن ساکنان غزه به صحرای سینا هشدار داده است.

مصر همچنین هشدار داده اگر آوارگان فلسطینی در نتیجه عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه به سمت صحرای سینا فراری داده شوند این امر می‌تواند منجر به «قطع روابط» قاهره و تل‌آویو شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد شنبه(۱۸ آذر) برای بررسی قطعنامه پیشنهادی امارات به‌منظور برقراری آتش‌بس در نوار غزه تشکیل جلسه داد، اما با وتوی آمریکا، این اقدام ناکام ماند.

خبرگزاری رویترز نوشت که ایالات متحده درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه در غزه را در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه، وتو کرد.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌است که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته‌است.

پیشروی اسرائیل به سمت جنوب غزه و درگیری شدید با نیروهای حماس و جهاد اسلامی فلسطین

پیشروی نیروهای اسرائیل روز یکشنبه به سمت جنوب غزه، جایی که صدها هزار غیرنظامی در جستجوی سرپناهی برای فرار از بمباران ها و درگیری های شدید هستند، ادامه دارد.

گروه‌های امدادی زنگ خطر را در مورد وضعیت انسانی «آخرالزمانی» در نوار غزه به صدا درآورده‌اند و هشدار داده‌اند که این منطقه در معرض خطر غلبه انواع بیماری‌ها و گرسنگی شدید است.

یک منبع نزدیک به حماس و گروه جهاد اسلامی فلسطین نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که هر دو گروه در «درگیری شدید» با نیروهای اسرائیل شرکت دارند./ یورونیوز

گوترش: از فراخوانم برای آتش‌بس دست نمی‌کشم/ قطر: بحران غزه شکاف شرق و غرب را نشان داد

نخست‌وزیر قطر در «همایش دوحه ۲۱» گفت، بحران غزه به وضوح اندازه شکاف بین شرق و غرب و استانداردهای دوگانه در جامعه بین‌الملل را نشان داد. دبیرکل سازمان ملل نیز در این همایش تاکید کرد که هرگز از فراخوانش برای برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه دست نخواهد کشید.

به گزارش ایسنا، محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر امروز یکشنبه در همایش دوحه اظهار کرد: مایه تاسف است بهانه‌هایی که برای هدف قرار دادن غیرنظامیان مطرح می‌شوند، از نظر برخی پذیرفته هستند.

آل ثانی گفت: محکومیت کشتار و محاصره غیرنظامیان موضعیگیری ثابتی است که از آن عدول نمی‌کنیم.

نخست وزیر قطر در ادامه تاکید کرد: باید با بازنگری ساختار بین‌المللی و انسانی‌ خود شروع کنیم به شکلی که زور و تبعیض هیچ امتیازی نداشته باشد.

این مقام قطری افزود: بحران غزه ابعاد شکاف میان شرق و غرب و استانداردهای دوگانه را نشان داد.

او در ادامه گفت: ما باید به مشکلات موجود در ساختار جهانی که اجازه می‌دهد این درگیری ادامه یابد، اذعان کنیم.

آل ثانی نیز گفت: گروگان‌ها با مذاکرات و نه با عملیات‌های نظامی «اسرائیل» آزاد شدند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در این همایش اظهار کرد: اقتدار و اعتبار شورای امنیت به دلیل ناتوانی در اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه ضعیف شد.

گوترش با اشاره به اینکه احتمال فروپاشی ساختار انسانی در نوار غزه وجود دارد، تاکید کرد: هرگز از فراخوانم برای برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه دست نخواهم کشید.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه نیز از کشور قطر بابت میانجیگری‌هایش برای برقراری آتش‌بس انسان دوستانه در غزه، آزادی گروگان‌ها و نیز افزایش کمک‌ها تشکر کرد.

همچنین ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در همایش دوحه اظهار کرد: سیاست «اسرائیل» بر استمرار اخراج ساکنان از نوار غزه اصرار دارد.

الصفدی گفت: اسرائیل جهان را به چالش کشیده و در حال نقض قوانین بین‌المللی و ارتکاب جنایاتی جنگی است و جهان در برابر این اقدامات ناتوان مانده است.

وزیر خارجه اردن افزود: آنچه در غزه در حال وقوع است، نمی‌تواند ادامه یابد و خطر کل منطقه را تهدید می‌کند.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر امروز بیست‌ویکمین همایش دوحه را با حضور گوترش و تعدادی از سران کشورها و روسای نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی با شعار «با هم به سوی ایجاد فردایی درخشان» در میان شرایط و چالش‌های پرشتاب بین‌المللی و منطقه‌ای افتتاح کرد.

قرار است در این همایش به مسایل مربوط به امنیت و صلح جهانی از جمله تحولات خاورمیانه و به شکل خاص اراضی فلسطین اشغالی و حملات، ویرانی و کشتار جمعی که از هفتم اکتبر در نوار غزه انجام می‌شود، پرداخته شود.

 واشنگتن پست: اسرائیل بیش از ۲۲هزار بمب آمریکایی بر سر غزه فرو ریخته است

روزنامه واشنگتن پست نوشت که رژیم اسرائیل طی ۴۵ روز اول جنگ علیه غزه بیش از ۲۲هزار بمب آمریکایی که واشنگتن به این رژیم داده است را بر سر نوار غزه فرو ریخته است./ جماران

«کتائب القسام» ۱۰ نظامی اسرائیلی را از پا درآورد

شاخه نظامی حماس اعلام کرد که ۱۰ نظامی اسرائیلی را از پا درآورده و چند خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، ظهر امروز (یکشنبه)، از حمله به خودروهای زرهی اسرائیلی و کشته شدن چند نظامی صهیونیست خبر داد.

شاخه نظامی حماس در کانال تلگرامی خود اعلام کرد رزمندگان مقاومت توانسته‌اند ۱۰ نظامی را از فاصله صفر در منطقه «الفالوجا» در شمال نوار غزه از پا درآورند.

قسام همچنین اعلام کرد توانسته ۲ خودروی زرهی اسرائیلی را در منطقه «جبالیا» در شمال نوار غزه با راکت «یاسین ۱۰۵» و همچنین یک تانک اسرائیلی را در منطقه «تل الزعتر» در شمال غزه هدف قرار دهد.

مقاومت فلسطین همچنین ظهر امروز اعلام کرد گروهی از نظامیان اسرائیلی را در که در غرب اردوگاه جبالیا مستقر شده بودند و همچنین گروهی دیگر را که در شمال جبالیا مستقر بوده‌اند، هدف حمله قرار داده است.

کتائب القسام در عین حال اعلام کرد که تک‌تیراندازیان مقاومت یک نظامی اسرائیلی را در منطقه الفالوجا شکار کرده‌اند.

گروه‌های مقاومت تاکید دارند که ارتش رژیم اسرائیل آمار واقعی تلفات خود را اعلام نمی‌کند و تلفات اعلامی شمار واقعی کشته‌شدگان اسرائیلی نیستند.

مقاومت فلسطین تاکنون در بیانیه‌های متعدد از کشته شدن ده‌ها و جراحت بیش از ۱۰۰ نظامی اسرائیلی در نبرد زمینی در نوار غزه خبر داده است.

در حال تکمیل…

بیشتر بخوانید: 

شصت و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نوزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هجدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دوازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 

هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الا

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.