صفحه اصلی / اقتصادی / میزان ترانزیت جاده‌ای در کشور ۳۲ درصد رشد داشته است

میزان ترانزیت جاده‌ای در کشور ۳۲ درصد رشد داشته است

به گزارش دانستنی نیوز، داریوش امانی ظهر پنجشنبه در مراسم معرفی مدیر کل جدید راهداری خراسان رضوی در تالار نور اظهار کرد: میزان تزانزیت جاده‌ای در کشور طی سال جاری و پارسال به ترتیب ۳۲ و ۶۰ درصد رشد داشته است که این افزایش حاصل تأمین و واردات ناوگان جدید حمل و نقل جاده‌ای بوده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: طی ۴۳ سال گذشته تمام دولتها در پی تأمین ناوگان جاده‌ای و نوسازی کامیون و اتوبوس بوده اند اما با مصوبه خوب مجلس، به بخش خصوصی اجازه داده شد که از ارز با منشأ خارجی برای واردات ناوگان نو و روز دنیا استفاده کند که واردات ناوگان سرانجام صورت گرفت.

وی بیان کرد: فقط در ۱.۵ سال گذشته نزدیک به ۲۴ هزار ناوگان روز دنیا به کشور وارد شده است که تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ دستگاه آن شماره گذاری شد و زیر بار ترافیک رفته و البته برای ورود بقیه به دنبال رفع مساله اسقاط و از رده خارج کردن ناوگان فرسوده هستیم.

امانی بر کاهش تلفات سوانح جاده‌ای تاکید کرد و گفت: با وجود اعتبارات کنونی تنها می‌توانیم سالانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نقطه پرتصادف جاده‌ای کشور را اصلاح کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: از یک هزار و ۵۰۰ نقطه پرتصادف کشور که با پلیس برای ایمن سازی و رفع آنها تفاهم شده است، تاکنون ۵۰۰ نقطه را برطرف کرده ایم و برای رفع حادثه خیزی هر نقطه به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: در نهایت رئیس جمهور دستور داد پنج هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت راه قرار گیرد اما اکنون که پنج ماه گذشته و با وجود پیگیری مجدد رئیس جمهور و وزیر راه هنوز مبلغی از این وعده به دست ما نرسیده است.

امانی هزینه نگهداری هر کیلومتر راه را چهار درصد ارزش روز آن عنوان و بیان کرد: برای نگهداری، روشنایی، نصب گاردریل و ترمیم آسفالت ۲۲۱ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان (همت) اعتبار سالانه نیاز داریم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه ۸۵ درصد حمل و نقل بار کشور از طریق جاده صورت می‌گیرد، افزود: پارسال ۱۰۲ میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی کشور جابجا شده و همچنین پارسال فقط از طریق ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی و شریانی، ۵۰۵ میلیون تن کالای داخلی و بین المللی حمل گردیده است.

وی گفت: در حالی که روکش آسفالت هر کیلومتر جاده در سال ۹۵ کیلومتری ۱۶۰ میلیون تومان بوده، امروز این رقم به ۲.۲ میلیارد تومان رسیده است، روشنایی هر کیلومتر جاده ۲ میلیارد و خط کشی جاده به عنوان ساده‌ترین اقدام ترافیکی برای هر کیلومتر ۱۲ میلیون تومان تمام می‌شود.

امانی گفت: از مجلس به دنبال خلق پول نیستیم بلکه می‌خواهیم اعتبارات را متناسب با اهمیت و میزان کار ببینند و از طرفی با تصویب قوانین خوب بسیاری از گره‌ها را باز کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همچنین به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری خانواده حمل و نقل شامل رانندگان بخش بار، مسافر و نفتکش و خانواده آنها اشاره و بیان کرد: بیمه کنونی این قشر زحمت کش حداقل‌ها را تأمین می‌کند لذا نیازمند توجه دولت و مجلس برای ایجاد صندوق رفاه بخش حمل و نقل هستیم.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.