صفحه اصلی / آموزش عالی / نخاله: رهنمود رهبر انقلاب در خصوص تسلیح کرانه باختری اجرا شده است

نخاله: رهنمود رهبر انقلاب در خصوص تسلیح کرانه باختری اجرا شده است

به گزارش دانستنی نیوز، روزنامه الوفاق، در مصاحبه‌ای با زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، تحولات فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

نخاله در این مصاحبه، در خصوص اتاق عملیات مشترک مقاومت که در نبردهای اخیر مقاومت با رژیم صهیونیستی از آن سخن به میان می‌آید گفت: اتاق عملیات مشترک، در واقع هماهنگی میدانی نیروهای مقاومت در خصوص تحولات پرتاب موشک و پشتیبانی نیروهای مقاومت از یکدیگر است.

وی در خصوص دستیابی مقاومت به پیروزی‌های بی‌سابقه، با وجود پیشرفت نظامی رژیم صهیونیستی و نقش ایران در این پیروزی‌ها اعلام کرد: پس از توافقنامه اسلو، فلسطینیان دریافتند که گفتگو با صهیونیست‌ها فایده‌ای ندارد. در این میان، گروه‌های مقاومت فلسطین چون جهاد و حماس شکل گرفتند، تقویت شدند و پیشرفت کردند. این پیشرفت مرهون آغوش باز جمهوری اسلامی در چهل سال اخیر است که توانمندی‌های خود را در اختیار مقاومت قرار داد. به لطف این انتقال توانمندی‌ها و تجارب، امروز، نیروهای مقاومت توانایی ساخت موشک، سلاح‌های ضد زره‌پوش و بمب را دارند. این امر باعث دستیابی به این پیروزی‌های بی‌سابقه شده است.

دبیرکل جهاد اسلامی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص مسلح‌نمودن کرانه باختری ادامه داد: رهبر انقلاب به نقطه‌ای بسیار حساس در نبرد با دشمن اشاره کردند. این رهنمود، اثری شگرف در روحیه و توجه برادران متخصص ما در این خصوص و همچنین نیروهای مقاومت داشت. همگی همکاری کردند تا یک تغییر ویژه در اوضاع فلسطین در کرانه باختری رخ بدهد و به هر روی، تمرکز بسیاری روی تغییر سکون کرانه باختری به حرکت در راستای مقاومت که امروزه شاهد آن هستیم، صورت گرفت.

وی در خصوص توافق تهران-ریاض گفت: این توافق تأثیر مثبتی بر منطقه گذاشت و ادعاها در خصوص اختلاف شیعه و سنی را نقش بر آب کرد. این توافق، بر کسانی که از قطع رابطه میان دو کشور متضرر می‌شدند، نیز تأثیر مثبت گذاشت و فضا را برای کشورهای منطقه جهت بازسازی روابط با تهران فراهم کرد.

وی در رابطه با همراهی ملت لبنان با فلسطین نیز اعلام کرد: شلیک راکت از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی، حاوی پیامی مهم و روحیه بخش بود و نشان داد که مقاومت در لبنان، ملت فلسطین را تنها نمی‌گذارد.

نخاله، وقایع اخیر در مرز مصر و به هلاکت رسیدن ۳ نظامی صهیونیست به دست یک سرباز مصری را واکنشی طبیعی به کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی دانست که از هر مسلمان و عربی برای دفاع از ملت فلسطین انتظار می‌رود.

دبیر کل جهاد اسلامی، توافقنامه اسلو را توافقی مرده ارزیابی کرد، چرا که یک طرف آن به هیچ تعهدی پایبند نیست و آن را قبول ندارد. وی افزود: طبق این تواقنامه امید می‌رفت که دولت فلسطین در اراضی کرانه باختری و غزه تشکیل شود، اما با ادامه شهرک‌سازی‌ها، باید گفت که این توافقنامه پایان یافته است.

همچنین نخاله، در ادامه این مصاحبه، شهید سلیمانی را فلسطینی‌تر از هر فلسطینی دانست و افزود: عشق حاج قاسم به قدس بیشتر از عشق اهالی قدس به آن بود؛ از این رو می‌توانیم او را شهید قدس بنامیم.

وی رابطه مقاومت با سردار قاآنی، فرمانده سپاه قدس ایران را در ادامه رابطه با شهید سلیمانی دانست و افزود: حاج اسماعیل و حاج قاسم نمایندگان ایران و مجریان برنامه‌های آن هستند و در واقع تمام ملت ایران در پشتیبانی از مقاومت سهیم‌اند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.