صفحه اصلی / آموزش عالی / نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: به سمت یک جنگ داخلی حرکت می‌کنیم

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: به سمت یک جنگ داخلی حرکت می‌کنیم

به گزارش دانستنی نیوز به نقل از العربی الجدید، «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه ۴ تلویزیون انگلیس، درباره اوضاع متشنج اراضی اشغالی، تاکید کرد: ما به سمت یک جنگ داخلی در حرکتیم.

وی با اشاره به تصویب لایحه اصلاحات قضائی در پارلمان رژیم صهیونیستی طی روز گذشته، بیان کرد: ما امروزه شاهد یک تهدید بسیار جدی هستیم که پیش از این وجود نداشت.

اولمرت در خصوص جنگ داخلی در رژیم صهیونیستی گفت: بله منظور من شورش مدنی با تمام پیامدهای احتمالی آن علیه ثبات و قدرت کابینه برای ادای وظایف خود است. این روند بر اعتماد بخش زیادی از اسرائیلی‌ها به کابینه تأثیر منفی می‌گذارد.

عصر روز گذشته قانون اصلاحات قضائی مدنظر نتانیاهو با ۶۴ رأی مثبت از سوی نمایندگان کنست به طور نهایی تصویب شد.

در زمان برگزاری رأی گیری، نمایندگان مخالف از صحن کنست خارج شدند و تنها نمایندگان ائتلاف حاکمیتی نتانیاهو در این جلسه حضور داشتند.

در پی تصویب نهایی طرح اصلاحات قضائی، هستدروت (اتحادیه کارگری رژیم صهیونیستی) اعلام کرد که گزینه اعتصابات سراسری کارگران را بررسی می‌کند.

شب گذشته نیز تظاهرات گسترده‌ای علیه تصویب این لایحه برگزار شد به طوری که در جریان زیرگیری معترضان به طرح اصلاحات قضائی کابینه بنیامین نتانیاهو در خیابان‌های تل آویو، دست کم ۳ نفر زخمی شدند.

در همین ارتباط نیز، یائیر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به حادثه زیرگرفتن معترضان به طرح اصلاحات قضائی با خودرو در تل آویو گفت: «این نتیجه آشوب و اقدامات تحریک‌آمیز نتانیاهو و وزرای تندروی است که کنترل اوضاع را از دست دادند».

از سوی دیگر با ادامه آشفتگی و بحران در تل آویو، «ژنرال ماتان وینلای» از فرماندهان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفته است: «من نتانیاهو را خوب می‌شناسم، او فردی بسیار ترسو است، او از ترس تظاهرات‌ها در اسرائیل نزدیک است که بمیرد، نتانیاهو دستگاه تنظیم ضربان قلب کار گذاشته چون قلب دارد، اما حیف که دستگاهی برای تنظیم عقل وجود ندارد».

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.