صفحه اصلی / اقتصادی / نقش مهم حمل‌ونقل ریلی در رشد اقتصادی

نقش مهم حمل‌ونقل ریلی در رشد اقتصادی

دانستنی آنلاین: سرپرست اداره‌کل راه‌آهن شمال ۲ گفت: مصرف سوخت حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده ای یک هفتم است که این مهم می تواند در رشد اقتصادی، کاهش تصادفات جاده ای و آلاینده های زیست محیطی نقش مهمی ایفا کند.

نقش مهم حمل‌ونقل ریلی در رشد اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، به نقل از ایرنا، «غلامحسین ولدی» در نشستی با «کوچکی نژاد» نماینده رشت در مجلس با اشاره به استقبال خوب مردم از قطارهای مسافری این اداره کل بیان داشت: قطار مسافری رشت به تهران همه روزه و قطار رشت به مشهد به صورت یک روز در میان، به صورت رفت و برگشت در مسیرهای مذکور تردد می کنند.

وی ضریب اشغال بیش از ۱۰۰ درصدی قطارهای مسافری راه آهن شمال ۲ را نشان از تقاضای مردم دانست و تصریح کرد: تقاضای زیاد باعث افزایش کیفی و کمی خدمات و امکانات می شود.

سرپرست اداره کل راه آهن شمال ۲ خاطرنشان کرد: در نظر داریم با بازاریابی درست و شناخت کافی، امکان افزایش تعداد قطارهای مسافری را فراهم کنیم ضمن آنکه با اتمام پروژه راه‌آهن رشت به آستارا و رشت به انزلی و به تبع آن تکمیل کریدور شمال – جنوب، تاثیرگذاری راه آهن در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت افزایش می‌یابد.

 

کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: حمل‌ونقل ریلی یکی از ضروریات استان گیلان به ویژه شهرستان رشت است و پیگیری های راه‌آهن موجب افزایش سرعت روند پیشرفت پروژه‌های زیربنایی در زمینه حمل نقل ریلی می شود.

وی افزود: نمایندگان استان گیلان در این زمینه همگام و همراه مجموعه راه آهن خواهند بود و امیدوارم روند پیشرفت پروژه های زیربنایی حوزه حمل و نقل سرعت بگیرد.

کوچکی نژاد با تصریح اینکه منابع اعتباری خوبی در حوزه ریلی تعیین شده ، تاکید کرد: ترافیک شدید معابر شهری رشت یکی از مشکلات و معضلات این شهر است.

گفتنی است نیمه اسفندماه سال گذشته راه‌آهن “قزوین – رشت” با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.

راه آهن قزوین – رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است. یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال – جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت – قزوین ، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.

 

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.