صفحه اصلی / اجتماعی / از حملات عقیم به لبنان تا هک سامانه بنزین در ایران

از حملات عقیم به لبنان تا هک سامانه بنزین در ایران

پس از اجرای بی‌نقص عملیات طوفان‌الاقصی و سورپرایز بزرگ حماس برای صهونیست‌ها، نتانیاهو و اسراییل زیر چنان فشاری قرار گرفتند که هر از چندگاهی دست به عملیات‌های جنون‌آمیز می‌زنند تا شاید اندکی از بار شکست بکاهند. از بمباران کور بیمارستان‌ها و مدارس در غزه، تا حملات بی اثر و عقیم علیه لبنان و دمشق و حالا فعالیت یک گروه هکری علیه سامانه سراسری بنزین و کارت سوخت ایران.

آنها نه‌تنها با عملیات طوفان‌الاقصی رویای خدشه‌ناپذیر بودن امنیت خود را له‌شده یافتند، بلکه از سوی دیگر با بحران داخلی بزرگی روبه‌رو شدند که حکایت از پایان کار نتانیاهو در عرصه سیاست دارد.

درست در روزهایی که خانواده اسرای صهیونیست و معترضان به نتانیاهو در خیابان‌های شهرهای مختلف اشغالی همصدا با مردم سایر نقاط جهان، علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه خیابان‌ها را اشغال کرده و راهپیمایی اعتراضی برگزار می‌کنند، دولت اسراییل به دنبال جلب توجه است و سلسله حملات سایبری مختلفی را علیه ایران ترتیب داده‌است.

از حمله به کارخانه فولاد تا امروز که چند ساعتی سیستم بنزین و ارائه آن در جایگاه‌های سوخت با مشکل مواجه شد، کل تلاش نتانیاهو و دوستانش برای به حاشیه بردن طوفان‌الاقصی بوده‌است.

این قبیل حرکات نه آیتمی عملی در جنگ میان ایران و صهیونیست‌ها تلقی می‌شود و نه حتی جز جنبه رسانه‌ای ارزش خاص دیگری دارد، اما نشانه‌ای بزرگ در دل آن موج می‌زند؛ نشانه‌‍ای از جنس استیصال و درماندگی صهیونیسم.

ماجرای بنزینی امروز در ایران از سوی دیگر نشان داد که نهادهای مختلف باید هوشمندانه‌تر قدم بردارند تا مبادا در این عرصه هماوردی بزرگ، دشمن بتواند ضربه‌ای به کشور وارد کند. اتفاقات سریالی اخیر، هرچند ناکام بوده و تاثیر خاصی نداشته، اما در صورت بی توجهی نهادهای مسئول و بی‌دقتی در حفظ امنیت، می‌تواند در آینده ضررهای سنگین و هنگفتی به کشور وارد کند.

 

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.