صفحه اصلی / اجتماعی / واکنش نتانیاهو به تلفات ارتش اشغالگر در عملیات زمین/ قطع کامل اینترنت در غزه/ تعطیلی دو بیمارستان غزه/ شمار شهدای غزه به ۸۷۹۶ تن رسید

واکنش نتانیاهو به تلفات ارتش اشغالگر در عملیات زمین/ قطع کامل اینترنت در غزه/ تعطیلی دو بیمارستان غزه/ شمار شهدای غزه به ۸۷۹۶ تن رسید

در بیست و ششمین روز از جنگ غزه، نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای صهیونیست که در حال نفوذ به شمال و جنوب نوار غزه هستند، ادامه دارد. این نبردها انهدام خودروها و کشته شدن سربازان اشغالگر را در پی دارد. شرکت مخابرات فلسطین نیز از قطع کامل تمامی ارتباطات و اینترنت در نوار غزه خبر داد.

بیشتر بخوانید: 

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نوزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هجدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دوازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات
حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الاقصی

در حالیکه حملات امروز به مناطق مختلف غزه ادامه دارد، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۸۷۹۶ شهید از جمله ۳۶۴۸ کودک و ۲۲۹۰ زن رسیده است.

وزارت بهداشت غزه افزود: ۲۰۳۹ گزارش مفقودی که تاکنون زیر آوار هستند، دریافت کرده‌ایم. وزارت بهداشت غزه ادامه داد: ۱۶ بیمارستان به دلیل بمباران صهیونیست‌ها و نبود سوخت از کار افتاده و تعطیل شده‌اند.

این در حالی است که اشغالگران رژیم صهیونیستی به بمباران محله‌های نوار غزه ادامه می‌دهند. خبرنگار المیادین گزارش داد که یک بمباران شدید اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد و قایق‌های رژیم صهیونیستی مناطقی در غرب نوار غزه را گلوله‌باران کردند.

خبرنگار الجزیره نیز در این رابطه گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که دو خانه در خان یونس متعلق به خانواده‌های ابونصر و ابوعوده را هدف قرار داد، ۱۲ فلسطینی شهید و ۴۰ نفر زخمی شدند.

در نتیجه حمله هواپیماهای جنگی اشغالگر به خانه خانواده کریزم در مقابل درمانگاه الفاخوره، در غرب شهر جبالیا، در شمال نوار غزه، اکیپ‌های امداد شش شهید و چندین مجروح پیدا کردند.

در بمباران خانه خانواده العمریطی در غرب مسجد الدعوه در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه چندین شهروند شهید شدند.

نیروهای آمبولانس از انتقال هشت شهید و تعدادی مجروح به بیمارستان اندونزی پس از هدف قرار گرفتن منزل خانواده ابوالعیش در اردوگاه جبالیا خبر دادند.

مدیر موسسه بیمارستان الشفا در غزه گفت، نسبت به فاجعه قریب‌الوقوع در خصوص این بیمارستان و در سراسر غزه هشدار می‌دهد. او اظهار کرد: جهان باید اجازه دهد سوخت وارد غزه شود.

حمله مجدد به اردوگاه جبالیا

المیادین در خبری اعلام کرد، در بمباران جدید اشغالگران به یک مجتمع مسکونی در فالوجا در اردوگاه جبالیا ده‌ها تن شهید و مجروح شدند.

وزارت بهداشت غزه می‌گوید، کشتار دومی در جبالیا رخ داد. حملات جدید اشغالگران این اردوگاه را هدف قرار دادند.

تلفات ارتش اشغالگر در عملیات زمینی و واکنش نتانیاهو

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از اولین تلفات حمله زمینی به غزه گفت: در یک جنگ سخت و طولانی هستیم. بنیامین نتانیاهو افزود: در این جنگ هر چند دستاوردهای مهمی به دست آوردیم اما «اسرائیل» متحمل خسارات دردناکی خواهد شد.

رسانه‌های عبری امروز، چهارشنبه اعلام کردند، از روز سه‌شنبه تاکنون ۱۳ سرباز اشغالگر در غزه کشته شده‌ و ۱۷ سرباز صهیونیست زخمی‌ شده‌اند که حال چهار سرباز وخیم و خطرناک است.

شبکه ۱۳ عبری امروز ظهر در خبری اعلام کرد، تعداد سربازان کشته شده اشغالگر از روز گذشته در درگیری‌های غزه به ۱۳ تن افزایش یافت.

یدیعوت آحارونوت نیز نوشت، اعلام مرگ روعی سرجوستی افسر صهیونیست که طی درگیری روز گذشته در غزه کشته شده بود، مجوز انتشار پیدا کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز کشته شدن ۱۰ سرباز خود از تیپ «گفعاتی» در جریان نبردها در شمال نوار غزه و مجروح شدن چهار تن دیگر را تایید کرد و رسانه‌های عبری از فاجعه‌ای که برای یک نفر بر رخ داد، صحبت کردند.

اشغالگران پیشتر اعلام کردند، اجازه یافته‌اند مرگ ۱۰ سرباز خود را که درجریان درگیری‌ها با نیروهای مقاومت در شمال غزه کشته‌ شده‌اند، رسانه‌ای کنند و به خانواده‌هایشان اطلاع داده و اسامی‌شان را منتشر کنند.

هاآرتص نیز نوشت، ۱۰ سرباز صهیونیست در جریان هدف‌ گرفتن خودروهای زرهی‌شان با موشک ضد تانک در شمال غزه کشته شدند.

این رسانه افزود که تعداد سربازان کشته شده رژیم صهیونیستی به ۳۲۸ نفر رسید. یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که کشته شدن سربازان ارتش اشغالگر در نبرد با حماس ضربه‌ای سخت و دردناک بود.

وبگاه عبری «واللا» نیز فاش کرد که سربازان تیپ گفعاتی پس از شلیک موشک ضد تانک به سمت خودروی زرهی «نامر» که در آن حضور داشتند، کشته شدند و افزود که بر اساس بند «مجاز انتشار»، دو نیرو از یک گشت وابسته به «تیپ گفعاتی» در درگیری با مقاومت فلسطین کشته شدند. همچنین در شمال نوار غزه دو سرباز دیگر به شدت مجروح شدند.

اشاره رسانه عبری به یک فاجعه درباره نفربر زرهی صهیونیست‌ها در غزه

این وبگاه صهیونیستی تاکید کرد که خودروی زرهی رژیم صهیونیستی قرار بود «تعادل شکن» باشد. این وبگاه با تعجب این سوال را مطرح کرد که چه اتفاقی برای نفربر زرهی در غزه افتاده است؟

این رسانه یادآوری کرد که نفربر جنگی مذکور پیشرفته‌ترین نفر محسوب می‌شود و ارتش اشغالگر ده‌ها سال منتظر آن بوده است.

ارتش اشغالگر پیش از این به کشته شدن دو سرباز در نبردهای غزه اعتراف و اسامی آنها را منتشر کرده بود.

سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام روز گذشته تاکید کرد که مقاومت تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست را کشته و بیش از ۲۰ خودروی اشغالگران را منهدم کرده است. القسام افزود: دشمن رسما به کشته شدن سربازان خود در رویارویی قهرمانانه مبارزان ما در محور شمالی غزه اعتراف کرد.

این در حالی است که اشغالگران رژیم صهیونیستی به بمباران محله‌های نوار غزه ادامه می‌دهند. خبرنگار المیادین گزارش داد که یک بمباران شدید اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد و قایق‌های رژیم صهیونیستی مناطقی در غرب نوار غزه را گلوله‌باران کردند.

خبرنگار الجزیره نیز در این رابطه گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که دو خانه در خان یونس را هدف قرار داد، ۱۲ فلسطینی شهید و ۴۰ نفر زخمی شدند.

این خبرنگار افزود: نیروهای اشغالگر ارتباطات و اینترنت را در جنوب نوار غزه نیز قطع کردند.

بیش از ۴۰۰ شهید و مجروح در حملات هوایی صهیونیست‌ها به اردوگاه جبالیا

وزارت بهداشت غزه گزارش داد که تلفات حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا «بیش از ۴۰۰ شهید و مجروح» است و بسیاری از ساکنان منطقه مسکونی مورد هدف هنوز زیر آوار هستند.

رژیم صهیونیستی پس از حملات پهپادی و موشکی، ناو در دریای سرخ مستقر کرد

ارتش اشغالگر اعلام کرد که ناوهای نیروی دریایی روز سه شنبه وارد منطقه دریای سرخ شدند تا تلاش‌های نظامی در این منطقه را تقویت کنند.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که تل‌آویو اذعان کرد هدف حملات پهپادها و موشک‌های دوربرد قرار گرفته است. این رژیم مدعی شد تمام این پهپادها و موشک‌ها را در سراسر دریای سرخ خنثی کرده‌است البته برخی از آنها شهر ایلات را هدف قرار دادند.

قطع مجدد اینترنت در غزه

شرکت مخابرات فلسطین (پالتل) اعلام کرد که تمامی خدمات ارتباطی و اینترنتی در نوار غزه به طور کامل قطع شده است.

این شرکت در بیانیه کوتاهی توضیح داد که این وقفه ناشی از قطع مجدد خطوط ارتباطی بین‌المللی است که قبلاً مجدداً وصل شده بودند.

قطع خدمات تلفن و اینترنت ساکنان نوار غزه را از جهان و از یکدیگر منزوی می‌کند و ارتباط بین شهروندان این نوار یا نیروهای امدادرسان و کادر آمبولانس غیرممکن می‌شود.

شرکت مخابرات فلسطین روز جمعه در سایه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به دلیل قطع عمدی خطوط ارتباطی و اینترنتی و مسدود کردن آنها از قطع کامل کلیه خدمات ارتباطی و اینترنتی با نوار غزه خبر داد که پس از خدمات اینترنت به صورت جزئی وصل شد.

جنبش حماس در مورد قطع ارتباطات و اینترنت از غزه و تشدید بمباران اظهار نظر کرد و گفت که این موضوع به معنای آن است که اشغالگران می‌خواهند دور از چشم مطبوعات دست به ارتکاب جنایات نسل کشی بیشتر بزنند. دیده بان حقوق بشر نیز در آن زمان هشدار داد که قطع کردن ارتباطات و اینترنت در غزه تهدیدی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات گسترده است.

این خبرنگار افزود: نیروهای اشغالگر ارتباطات و اینترنت را در جنوب نوار غزه نیز قطع کردند.

وزارت بهداشت غزه گزارش داد که تلفات حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا «بیش از ۴۰۰ شهید و مجروح» است و بسیاری از ساکنان منطقه مسکونی مورد هدف هنوز زیر آوار هستند.

آمریکایی‌ها به رغم حمایت تسلیحاتی از اشغالگران دم از حفظ جان غیرنظامیان می‌زنند

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد، از درخواست برای ارائه کمک‌های بیشتر دست برنداشته و به حمایت از عبور امن برای غیرنظامیان غزه که به دنبال امنیت هستند، ادامه خواهد داد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع در تماسی با همتای صهیونیستی خود بر اولویت دادن به امنیت غیرنظامیان تاکید کرد.

پنتاگون ادعا کرد که آستین همچنین از همتای صهیونیست خود خواسته است که به پیشرفت در افزایش کمک به غیرنظامیان در غزه ادامه دهد.

وزارت خارجه ایالات متحده نیز گفت که آنتونی بلینکن وزیر خارجه و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی درباره ادامه کار برای بازگرداندن «اسرای صهیونیست» گفت‌وگو کردند. این وزارتخانه مدعی شد، بلینکن در تماسی با هرتزوگ بر لزوم اتخاذ تدابیر احتیاطی برای کاهش آسیب به غیرنظامیان تاکید کرد.

سخنگوی انصارالله: صهیونیسم خونین منطقه را تهدید می‌کند

 محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی انصارالله یمن تاکید کرد که صهیونیسم خونین تهدیدی برای منطقه است و دایره درگیری را گسترش می‌دهد.

عبدالسلام سه‌شنبه در توئیتی در پلتفرم x توضیح داد که کشتارهای دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه جنایت بزرگی است که هیچ مسلمان و هیچ انسانی با ذره‌ای انسانیت نمی‌تواند در برابر آن سکوت کند.

وی خاطرنشان کرد که منافع سیستم رسمی عربی این است که غزه را به هر وسیله‌ای به دست آورد، اما شکست عواقب جدی دارد.

بولیوی، شیلی و کلمبیا سفرای خود را از اراضی اشغالی فراخواندند

دولت‌های بولیوی، شیلی و کلمبیا در پی حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، سفرای خود در اراضی اشغالی را فراخواندند.

به نقل از شبکه خبری ای.بی.سی، مقام‌های دولت بولیوی با اشاره به شهدای فلسطینی در غزه در نتیجه حملات در این منطقه و تشدید درگیری‌ها سفیر خود را از اراضی اشغالی فراخواندند.

معاون وزیر خارجه بولیوی در یک نشست خبری گفت: بولیوی تصمیم گرفت تا روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی در مخالفت و محکوم کردن تهاجم نظامی و نامتناسب این رژیم در نوار غزه قطع کند.

یکی از مقام‌های دولت بولیوی نیز گفت، رژیم صهیونیستی در نوار غزه و علیه مردم فلسطین دست به جرایم ضد بشری زده و باید فورا به این درگیری‌ها را پایان دهد.

وی همچنین عملیات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و گفت: آنها مجازات جمعی را علیه مردم فلسطین در غزه اجرا می‌کنند.

بولیوی مانند شیلی و کلمبیا به عملیات الاقصی توسط حماس علیه رژیم صهیونیستی اشاره‌ای نکرد.

بولیوی همچنین با بیان اینکه رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی با فعالان بین‌المللی ارائه کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه را رد می‌کند، افزود: دولت لاپاز کمک‌هایی را به نوار غزه ارسال خواهد کرد.

وزارت خارجه شیلی نیز در پی این اقدام بولیوی گفت:‌ شیلی تصمیم گرفت سفیر خود را در پی نقض غیرقابل قبول قوانین بشردوستانه بین‌المللی که توسط اسرائیل در نوار غزه انجام شده است، فرا بخواند.

گوستاوو پترو، رئیس جمهوری کلمبیا نیز اعلام کرد که سفیر این کشور در اراضی اشغالی را فرا خوانده است.

وی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: اگر اسرائیل قتل عامل فلسطینی‌ها را متوقف نکند، ما نمی‌توانیم آنجا باشیم.

بولیوی، کلمبیا و شیلی همگی دولت‌های چپگرا هستند.

عکس دختر جوانی که پس از بمباران توسط هواپیماهای جنگی اسرائیل زیر آوار خانه اش گیر کرده است.

چین به تلاش‌هایش برای سازش در مساله فلسطین ادامه می‌دهد

به نقل از خبرگزاری شینهوا، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی برای اظهارنظر درباره حملات اخیر در غزه از سوی رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل تمامی درخواست‌ها برای آتش بس در غزه را پس از تصویب قطعنامه‌ای از سوی مجمع عمومی سازمان ملل رد کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت، قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار آتش بس فوری، بادوام و پایدار بشردوستانه منجر به توقف خصومت‌ها، رعایت قوانین بین‌المللی، حمایت از غیرنظامیان و لغو دستور تخلیه شمال غزه است.

وی همچنین ادامه داد، این قطعنامه همچنین هرگونه تلاش برای انتقال اجباری جمعیت غیرنظامی فلسطینی را رد کرده است. این قطعنامه منعکس کننده درخواست جدی اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان است.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین خاطرنشان کرد: برای مدت طولانی، سرزمین‌های فلسطینی تحت اشغال غیرقانونی بوده است. برای مدت طولانی، حق مردم فلسطین برای داشتن کشور مستقل نادیده گرفته شده است. برای مدت طولانی، حقوق اولیه آنها هیچ تضمین اساسی دریافت نکرده است. این علت اصلی این چرخه درگیری است و چنین بی عدالتی تاریخی دیگر نباید ادامه یابد.

این دیپلمات چینی گفت:‌ همه کشورها از حق دفاع مشروع برخوردارند. اما این حق باید بر اساس رعایت قوانین بین‌المللی، به ویژه حقوق بشردوستانه بین‌المللی و حفظ امنیت غیرنظامیان اعمال شود. همه زندگی‌ها با ارزش هستند. باید از جان فلسطینی‌ها محافظت شود، درست مانند زندگی مردم در هر کشور دیگری. اولویت اصلی اکنون تحقق و اجرای کامل قطعنامه، توقف درگیری‌ها، جلوگیری از وخامت اوضاع و اجتناب از بدتر شدن فاجعه بشری است.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین ادامه داد: تاریخ به ما می‌گوید که استفاده از زور هرگز باعث صلحی بادوام نمی‌شود و خشونت فقط به یک چرخه معیوب انتقام می‌انجامد. تنها با پیگیری امنیت مشترک می‌توان امنیت پایداری داشت. تنها با رعایت قوانین بین‌المللی می‌توان انصاف و عدالت بین‌المللی را رعایت کرد. تنها از طریق حل و فصل سیاسی می‌توان به نگرانی‌های امنیتی مشروع همه طرف‌ها به طور اساسی پرداخت.

وانگ ونبین افزود، راه اساسی خروج از مساله فلسطین در اجرای راه حل دو دولتی و زندگی مسالمت آمیز فلسطین و رژیم صهیونیستی در کنار یکدیگر نهفته است.

سه شهید در یورش جدید اشغالگران به جنین

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر با همراهی بولدوزرها از چند جهت به شهر جنین یورش بردند و به اردوگاه جنین رسیدند که منجر به درگیری شد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری بین افراد مقاومت و نیروهای اشغالگر در جنین پس از هجوم آنها به شهر و انجام عملیات یورش به وقوع پیوست.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر با همراهی بولدوزرها از چند جهت از خیابان‌های «جنین-ناصره»، «جنین-نابلس» و خیابان «حیفا» به شهر یورش بردند و به نزدیکی اردوگاه جنین رسیدند. نیروهای مقاومت نیز با وسایل انفجاری اشغالگران را هدف قرار دادند.

در پی یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به شهر جنین و اردوگاه آن در کرانه باختری رود اردن، سه جوان شهید و دو جوان دیگر به شدت مجروح شدند.

خبرگزاری شهاب نیز با اعلام افزایش شهدای جنین به سه تن گزارش داد اسیر آزاده وئام الحریری در جنین به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسید.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نیروهای آن توانستند سه مجروح بر اثر حملات در محله الحواشین را انتقال دهند.

نیروهای اشغالگر در جریان یورش خود به شهر جنین و اردوگاه آن شروع به تخریب خیابان‌ها کرده و ویرانی بزرگی به جا گذاشتند.

نیروهای اشغالگر در جریان یورش به اردوگاه جنین برق، ارتباطات و اینترنت را در مناطق مختلف اردوگاه قطع کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به منزل اسیر بسام ادریس در محله الثوری در شهرک سلوان یورش بردند و همه وسایل را از بین بردند.

پادشاه اردن خواستار برقراری آتش‌بس انسانی در نوار غزه شد

به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالله دوم، پادشاه اردن در تماس تلفنی که توسط جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برقرار شده بود، اظهارات مذکور را ایراد کرد.

دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی وضعیت خطرناک نوار غزه را بررسی کردند.

پادشاه اردن در این تماس تلفنی بر لزوم تضمین وصول بی‌وقفه کمک‌های انسانی به نوار غزه، تشدید تلاش‌ها پیرامون توقف این جنگ و دستیابی به چشم اندازی سیاسی تاکید کرد.

آغاز سفر دوره‌ای پادشاه اردن به امارات، قطر و بحرین

پادشاه اردن سفر دوره‌ای خود به سه کشور عربی منطقه را برای بررسی توقف جنگ در نوار غزه آغاز کرد.

عبدالله دوم، پادشاه اردن، سه شنبه برای بررسی توقف جنگ در نوار غزه، سفرهای منطقه‌ای خود به امارات، بحرین و قطر را آغاز کرد.

به گزارش «آناتولی» به نقل از بیانیه دیوان پادشاهی اردن، هدف از این سفرها، بررسی تلاش‌های بی‌وقفه کشورهای عربی برای توقف جنگ در نوار غزه و بررسی روابط برادرانه با این کشورها اعلام شده است.

در این بیانیه به مدت زمان سفر پادشاه اردن به ابوظبی، منامه و دوحه، اشاره‌ای نشده است.

پادشاه اردن در طول ۲۶ روز گذشته که نوار غزه شاهد حملات اسرائیل بوده، تلاش‌های زیادی برای آرامش اوضاع و برقراری آتش بس در غزه انجام داده است.

وی چهارشنبه گذشته در دیدار امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نسبت به تداوم جنگ علیه نوار غزه که ممکن است به انفجار اوضاع در منطقه کشیده شود، هشدار داد و خواستار اقدام فوری برای فشار بر اسرائیل به منظور توقف جنگ و حمایت از غیرنظامیان و نیز پایان محاصره نوار غزه شد.

پادشاه اردن پیش از این هشدار داده بود که ادامه جنگ اسرائیل علیه نوار غزه منجر به انفجار اوضاع در سراسر منطقه خواهد شد.

هشدار آمریکا به تل‌آویو درباره ادامه خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جریان نشست کنگره در پاسخ به سوالی درخصوص حملات و خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری گفت: «هر بار که با همتای (اسرائیلی) خود صحبت می‌کنم به بررسی این موضوع می‌پردازم.»

براساس گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: «گزارش‌ها و برخی اموری که پیگیری می‌کنیم تا حد زیادی نگران‌کننده هستند و اگر اسرائیلی‌ها تصمیمی برای کنترل این موضوع نگیرند، این اقدامات به ضرر آن‌ها خواهد بود.»

وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در اظهاراتی گفته بود: «من بارها برای سران اسرائیل شفاف ساختم که حفاظت از غیرنظامیان در غزه وظیفه‌ اخلاقی و راهبردی الزامی است. زمانی که قوانین جنگ رعایت شده و از غیرنظامیان محافظت شود، «حکومت‌های مردم‌سالاری همچون ما» قوی‌تر و ایمن‌تر خواهد شد.»

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که در این جلسه در کنار وزیر دفاع این کشور بود گفت، این حملات مانند «هیزم انداختن روی آتش است.»

وی در ادامه افزود: «ما شاهد کوچاندن اجباری مردم و همچنین کشتار آنها هستیم و با دولت اسرائیل درخصوص آن رایزنی کرده و با اهتمام ویژه‌ای آنها را دنبال می‌کنیم.»

اتحادیه اروپا، «تروریسم شهرک‌نشینان» علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد

«پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای عنوان کرد: افزایش تروریسم شهرک‌نشینان در کرانه باختری منجر به تلفات بسیار زیاد غیرنظامیان و کوچ اجباری جوامع فلسطینی از خانه‌های خود شده است. این وضعیت می‌تواند از کنترل خارج و باعث رنج و عذاب غیرقابل توصیفی برای جوامع محلی شود. اقدامات فوری نیاز است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مقام اتحادیه اروپا نوشت: اسرائیل وظیفه دارد از جمعیت غیرنظامی کرانه باختری در برابر خشونت افراط گرایان محافظت و عاملان آن را بازخواست کند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز سه‌شنبه حملات شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در کرانه باختری را محکوم و نسبت به اوضاع آن ابراز نگرانی کرد.

در بیست و ششمین روز از جنگ غزه، نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای صهیونیست که در حال نفوذ به شمال و جنوب نوار غزه هستند، ادامه دارد. این نبردها انهدام خودروها و کشته شدن سربازان اشغالگر را در پی دارد و به دنبال عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی رخ داد. شرکت مخابرات فلسطین نیز از قطع کامل تمامی ارتباطات و اینترنت در نوار غزه خبر داد.

گالانت: کشته شدن سربازانمان به دست حماس دردناک است

به نقل از شبکه خبری المیادین، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در حالیکه ارتش اشغالگر دست به وحشیانه‌ترین جنایات و کشتار در غزه زده است در واکنش به هلاکت سربازان صهیونیست به دست نیروهای مقاومت مدعی شد: دستاوردهای بزرگی که تاکنون در نبرد شدید در غزه به دست آمده متاسفانه را ما متحمل بهای سنگینی کرده است.

وی پیشتر در سخنرانی مقابل نظامی‌های اشغالگر گفته بود: ما نیروهای زیادی را در عمق نوار غزه مستقر کرده‌ایم و آن‌ها وارد درگیری‌هایی علیه نیروهای حماس در غزه شده‌اند. متأسفانه ما در جنگ هزینه‌ای دادیم و در روز سه‌شنبه هزینه‌ای که دادیم سنگین بود.

این در حالیست که رسانه‌های عبری گزارش دادند، تعداد سربازان کشته شده در غزه از روز سه‌شنبه به ۱۱ تن افزایش یافته در حالیکه تعداد زخمی‌ها نیز ۱۷ تن هستند که حال چهار نفرشان وخیم است.

از سوی دیگر ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که غزه گورستان دشمن صهیونیستی خواهد بود.

وی از به کارگیری سلاح جدیدی در جنگ خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا به منطقه سفر می‌کند

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور برای سومین بار از زمان درگیری‌ها در اراضی اشغالی روز جمعه به منطقه سفر می‌کند.

میدل ایست نیوز گزارش داد: در ادامه تلاش‌های پایدار آمریکا برای کمک به اسرائیل در جنگ با حماس، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در سومین سفر خود از زمان درگیری‌ها به اسرائیل سفر می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که آنتونی بلینکن در سفر منطقه‌ای خود علاوه بر اراضی اشغالی به دیگر کشورهای منطقه نیز خواهد رفت.

بلینکن پس از اجرای عملیات «طوفان الاقصی» به اراضی اشغالی، اردن، قطر، بحرین، عربستان، امارات و مصر سفر کرده بود.

موافقت مصر با انتقال زخمی‌های غزه و دوتابعیتی‌ها از گذرگاه رفح

برخی منابع آگاه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفتند که مقامات مصری اعلام آمادگی کردند که امروز چهارشنبه میزبان تعدادی از فلسطینی‌های زخمی و افراد دارای تابعیت خارجی باشند که از گذرگاه زمینی رفح به این کشور منتقل می‌شوند.

اداره کل گذرگاه‌ها و مرزهای فلسطین در این خصوص اعلام کرد، ۸۱ فلسطینی دارای جراحات سنگین در بیمارستان‌های مصر تحت مداوا قرار خواهند گرفت.

یک منبع آگاه به المیادین گفت: درباره خروج تعدادی از فلسطینی‌های زخمی و دو تابعیتی از طریق گذرگاه رفح توافق شد.

برخی منابع پزشکی و امنیتی مصر سه‌شنبه تاکید کرد که مقامات این کشور آماده هستند چهارشنبه از طریق گذرگاه مرزی رفح میزبان تعدادی از فلسطینی‌های زخمی باشند.

یک مسؤول پزشکی در شهر العریش مصر ضمن اعلام بیمارستان‌هایی که زخمی‌ها به آنجا منتقل خواهند شد، اظهار کرد: تیم‌های پزشکی در گذرگاه رفح حضور خواهند یافت تا افراد زخمی و آسیب‌دیده را به محض عبور از مرز معاینه کنند.

این مسؤول در ادامه از برپایی اولین بیمارستان میدانی در شهر شیخ زوید در فاصله ۱۵ کیلومتری رفح، به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع برای استقبال از فلسطینی‌ها به محض ورودشان به مصر  خبر داد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در این رابطه گفت: آمریکا پیشرفت بسیار خوبی در طول چند ساعت گذشته داشته و امیدواریم که هر توافقی که حاصل می‌شود، امکان خروج شهروندان آمریکایی و خانواده‌هایشان (از غزه) و نیز دیگر اتباع خارجی را فراهم کند.

میلر تاکید کرد: آمریکا به محض دریافت اطلاعات در این خصوص به شهروندان خود ابلاغ خواهد کرد که خود را به گذرگاه رفح برسانند.

با استمرار حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر و افزایش تعداد شهدا به بیش از ۸۵۰۰ تن از جمله ۳۵۴۲ کودک و ۲۱۸۷ زن، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه از دریافت ۲۰۰۰ اعلام مفقودی شامل ۱۱۰۰ کودک که هنوز زیر آوار هستند، خبر داد.

۱۸۰۰۰ تن بمب در غزه؛ قدرت تخریبی ۱.۵ برابر بیشتر از بمب هیروشیما

مقام‌های غزه اعلام کردند که از آغاز جنگ در هفتم اکتبر تا امروز، رژیم صهیونیستی ۱۸ هزار تُن بمب بر سر ساکنان این شهر انداخته که ۱.۵ برابر نیروی انفجاری حمله اتمی آمریکا به هیروشیما است.(اینجا بخوانید)

تلفات و خسارات رژیم صهیونیستی در جبهه لبنان

حزب‌الله لبنان در این اینفوگرافیک به تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی طی ۲۳ روز عملیات «در راه قدس» پرداخته و نوشته است که طی این ۲۳ روز دو نفربر، دو خودروی هامر و ۹ تانک رژیم اشغالگر منهدم شد.

طبق این گزارش، در این مدت همچنین ۱۲۰ نظامی صهیونیستی در حملات حزب‌الله کشته و مجروح شدند و ۱۰۵ موضع نظامی ارتش رژیم اشغالگر نیز هدف قرار گرفت.

حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد که در این بازه زمانی ۶۹ سیستم ارتباطی، ۱۴۰ دوربین نظارتی، ۱۷ سیستم پارازیت‌انداز و ۳۳ رادار دشمن صهیونیستی توسط رزمندگان مقاومت لبنان هدف گرفته شده است.

طبق این اینفوگرافیک، همچنین مقاومت لبنان موفق به هدف قرار دادن ۲۷ سامانه اطلاعاتی و یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی شد. حزب‌الله در ادامه گزارش داد که طی ۲۳ روز جنگ ۶۵ هزار شهرک‌نشین صهیونیست ۲۸ شهرک در شمال فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند.

همزمان با عملیات طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی نیز طی روزهای اخیر شاهد تبادل آتش میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان بوده است.

رسانه‌های عبری در این باره گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چند افسر و نظامی صهیونیست کشته شدند و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کردند و بیشتر شهرک‌های شمالی در حال حاضر خالی شده و فقط سربازان دشمن در آنجا مستقر هستند.

انصارالله یمن تصاویر لحظه شلیک پهپادها و موشک‌ها به عمق اراضی اشغالی را منتشر کرد

رسانه مقاومت یمن امروز، چهارشنبه صحنه‌هایی از شلیک موشک‌ها و پهپادها را که عمق دشمن صهیونیستی را هدف قرار دادند، منتشر کرد.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن روز چهارشنبه گفت که نیروهای مسلح یمن یک گروه بزرگ از موشک‌های بالستیک و بالدار و تعداد زیادی پهپاد را به سمت اهداف مختلف در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرد.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که انصارالله در حملات خود به عمق اراضی اشغالی از تسلیحاتی نظیر بزرگترین پرتابه از نوع موشک کروز قدس استفاده کرده است. همچنین در تصاویر نشان داده شده که موشک بالستیک استفاده شده از نوع ذوالفقار بوده است. پهپادهای این گروه مقاومت نیز از نوع صماد و به احتمال زیاد صماد ۱ بوده‌اند.

یحیی سریع روز گذشته گفت، بنا به درخوست مردم، نیروهای مسلح یمن عملیات گسترده موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی انجام داد.

به گزارش المیادین، او تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن این آمادگی را دارد که دست به عملیات بیشتری علیه اشغالگران در فلسطین اشغالی بزند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: در واکنش به تجاوزهای بزدلانه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه باید با توکل برخدا به وظیفه خود عمل می‌کردیم.

تهدید بایدن به وتوی بسته حمایت مالی از رژیم صهیونیستی

دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید بیانیه‌ای را منتشر و پیشنهاد جمهوری‌خواهان را تشریح کرد.

طبق گزارش راشا تودی، ظاهرا براساس این پیشنهاد و بسته کمکی، رژیم صهیونیستی از حمایت دو حزبی ایالات متحده برخوردار خواهد بود اما منابعی به اوکراین اختصاص نخواهد یافت.

در این بیانیه آمده است: کنگره همیشه براساس اصول دوحزبی تلاش کرده تا کمک‌های امنیتی را به اسرائیل اختصاص دهد اما این لایحه چنین رویکرد قدیمی را بدون دلیل منطقی تضعیف می‌کند. جداسازی کمک‌های امنیتی اسرائیل از دیگر اولویت‌ها در حوزه امنیت ملی، پیامدهای جهانی خواهد داشت.

این بیانیه افزود: پیشنهاد جمهوری‌خواهان برای اسرائیل، خاورمیانه و امنیت ملی خودمان بد است. کاخ سفید به همکاری با قانونگذاران جهت رسیدن به توافقی ادامه خواهد داد.

کاخ سفید هشدار داد، اگر کمک به اوکراین در این لایحه گنجانده نشود، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا آن را امضا نخواهد کرد.

هفته گذشته روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی لایحه‌ای ارائه کرده‌اند که کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی را از اوکراین جدا می‌کند.

همزمان با حملات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به غزه و حمایت واشنگتن از این اقدامات تل‌آویو، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی لایحه‌ای را به کنگره ارئه کرده‌اند که بر اساس پیش‌نویس آن، «میلیاردها دلار» به رژیم صهیونیستی ارسال می‌شود، اما اوکراین شامل این طرح نمی‌شود.

در حال حاضر بسیاری از جمهوری‌خواهان به کاخ سفید فشار می‌آورند تا به جای کمک به اوکراین، صرفا بر «تغییرات سیاست مرزی» تمرکز کند.

همچنین در این میان «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده در کمیته تخصیص سنا با بیان اینکه اگر آمریکا کمک مالی به اوکراین را متوقف کند، روسیه در درگیری بین دو کشور پیروز خواهد شد، درخواست ۴۴ میلیارد دلار بیشتر را به عنوان کمک نظامی و دیگر موارد به دولت کی‌یف مطرح کرد.

دو بیمارستان مهم غزه تعطیل شدند

محمد زقوت، مدیر بیمارستان‌های غزه امروز چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبری الجزیره اظهار کرد: لیستی از اسامی صدها زخمی که نیاز دارند درمان خود را در خارج از غزه ادامه دهند، به مصر تحویل دادیم.

زقوت در ادامه گفت: سوخت مصرفی در بیمارستان‌ها به شدت در خطر است و بیمارستان الشفا به دلیل کمبود شدید سوخت، ظرف چند ساعت آینده تعطیل خواهد شد.

مدیر بیمارستان‌های غزه افزود: با خروج ۸۰ زخمی موافقت شد اما ۷۰ تن از آنها از غزه منتقل خواهند شد چراکه برخی از آنها مداوا شده و برخی نیز فوت شدند.

در همین رابطه محمد ابو سلیمه، مدیر بیمارستان الشفا شهر غزه نیز هشدار داد که به زودی فاجعه‌ای در این بیمارستان و در سراسر غزه رخ خواهد داد.

ابو سلیمه گفت: بخش‌های حیاتی بیمارستان در چند ساعت آینده به دلیل اتمام سوخت تعطیل خواهند شد.

او افزود: جامعه جهانی باید پیش از آن که دیر شود اجازه انتقال سوخت کمکی را بدهد.

بیمارستان دوستی ترکیه در غزه نیز به دلیل حملات روز گذشته رژیم صهیونیستی تعطیل شد و سوخت ژنراتورهای بیمارستان تمام شد.

جان ۷۰ بیمار سرطانی در داخل بیمارستان در خطر است. ۲۰۰۰ بیمار سرطانی در نوار غزه وجود دارد که در شرایط بهداشتی فاجعه‌باری به سر می‌برند.

تعداد بیمارستان‌هایی که در نتیجه بمباران‌ها فعالیت خود را متوقف کرده و سوخت خود را تمام کردند، به ۱۶ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان رسیده است.

امیرعبداللهیان: ۵۰ اسیر اسرائیلی توسط بمباران خود صهیونیست‌ها کشته شدند

وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود:مقامات حماس به ما خبر دادند ۵۰ تن از اسرایی که در بیمارستان‌ها و مراکز خاص حفاظتی تحت محافظت بودند، کشته شدند.

مجروح شدن کودک فلسطینی

در تصویر زیر میرا النجار ۷ ماهه را نظاره میکنید. این کاری است که موشک های اسرائیل با چهره زیبای این فلسطینی کردند.

ارتش اسرائیل: از روز سه شنبه تا کنون ۱۵ نیروی نظامی ما در نبردهای جاری در نوار غزه کشته شده اند.

چه کسانی می‌توانند از غزه خارج شوند؟

آنگونه که گاردین گزارش داده است، گذرگاه رفح به منظور امکان عبور تعداد محدودی از مردم از غزه محاصره شده به مصر باز شد. انتظار می‌رود که اتباع خارجی، دارندگان گذرنامه دوگانه و برخی از مجروحان وخیم اجازه ورود پیدا کنند.

شهادت ۲۵۱۰ دانش‌آموز فلسطینی در حملات به غزه

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه در هفتم اکتبر گذشته، ۲۵۱۰ دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی مختلف به شهادت رسیدند.

خسارات گسترده به واحدهای زرهی ارتش اسرائیل

این خبر به روز رسانی شده است.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.