صفحه اصلی / اجتماعی / وحشت در زندان های اسرائیل/ رایج ترین شکنجه ها در سلول های سری/ وقتی صدای هاآرتص هم از شکنجه‌گاه نتانیاهو در می آید

وحشت در زندان های اسرائیل/ رایج ترین شکنجه ها در سلول های سری/ وقتی صدای هاآرتص هم از شکنجه‌گاه نتانیاهو در می آید

به گزارش خبر فوری، انتقادات از رژیم صهیونیستی به اوج خود رسیده است. وضعیت غزه چنان فاجعه بار است که حتی خود رسانه های اسرائیلی هم لب به شکایت گشوده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرفوری، اخیرا نشریه هاآرتص در گزارشی به نقد زندان های رژیم صهیونیستی پرداخته و وضعیت زندانیان غزه را فاجعه بار دانسته و نگه داری آنان را جنایت جنگی نامیده است.

وقتی صدای صهیونیست ها هم در می آید/ در زندان های مخوف اسرائیل چه می گذرد؟

هاآرتص با بیان اینکه بی‌تفاوتی اسرائیل به سرنوشت ساکنان غزه در بهترین حالت و تمایل اسرائیل به انتقام گرفتن از آنها در بدترین حالت، زمینه مناسبی برای به وقوع پیوستن یک جنایت جنگی است، خاطرنشان کرد که ۲۷ زندانی غزه در حالی که در مراکز نظامی نگهداری می ‌شدند جان باخته اند.

هاآرتص ادامه می دهد: با شروع جنگ، بدون اینکه ارتش اطلاعاتی در مورد زندانیان ارائه کند، شرایط بدی را برای آنها ایجاد کرد و مرگ آنها را سبب شد و بعد از مرگ آنها نیز تنها گفت که برخی از آنها مجروح بوده و برخی دیگر از شرایط پزشکی پیچیده قبل از دستگیری رنج می بردند.

این روزنامه در سرمقاله خود اشاره دارد که هفته گذشته گزارشی از سوی آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد (UNRWA) منتشر شده که به وضعیت بازداشت شدگان رها شده از زندان های اسرائیل می پرداخت. در این گزارش گفته شده بود که این زندانیان مورد خشونت فیزیکی قرار گرفته اند و از دسترسی به پزشک و وکیل محروم بودند.

گزارش سازمان ملل پس از آن منتشر شد که دو ماه پیش هاآرتص فاش کرد که بازداشت شدگان در پایگاه سد تمان، به صورت ۲۴ ساعته و با دستبند و چشم بند نگه داری می شوند. بازداشت شدگان آزاد شده گفته اند که مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و عکس های تکان دهنده ای که از آنها منتشر شده نشان می دهد که باقی ماندن در یک وضعیت ثابت به شرایط جسمی و روحی آنان آسیب وارد کرده است.

همچنین، طبق این گزارش دو کارگر غزه ای اندکی پس از شروع جنگ در زندان های اسرائیل جان باخته اند. بعدا معلوم شده که این دو فرد بی گناه بوده اند. ضمنا یکی از آنها مبتلا به دیابت بود اما مراقبت های لازم را دریافت نکرد.

هاآرتص در ادامه گزارش می نویسد: غزه ای های بازداشت شده در اسرائیل از نظر قانونی (قانون اسرائیل) به عنوان اسیران جنگی شناخته نمی شوند، زیرا از نظر اسرائیل، نوار غزه یک کشور نیست. اسرائیل اهالی غزه را به عنوان «جنگجویان غیرقانونی»  دستگیر می کند و به همین دلیل، تمام دسترسی های بین المللی را به روی آنان می بندد. در نتیجه، اسرائیل اجازه می دهد هر کسی که مظنون به شرکت در جنگ علیه اسرائیل است، به مدت ۷۵ سال بازداشت باشد.

بسیاری از اسرای فلسطینی در شرایط وحشتناکی بازداشت می شوند. این زندانیان از ضرب و شتم، ازدحام شدید و کمبود جا، مواد غذایی نامناسب و … رنج می برند.

هاآرتص بر این باور است که وزرای دولت جنگ اسرائیل باید این نکته را به فهم ارتش و اداره زندان اسرائیل برسانند که اسرائیل یک سازمان تروریستی نیست و سد تمان و دیگر بازداشتگاه‌ ها، زندان گوانتانامو نیستند و دولت موظف است از این زندان و زندانیانش محافظت کند. حقوق زندانیان حتی اگر رسماً اسیر جنگی نباشند، باز باید رعایت شود تا آبروی اسرائیل در دنیا نرود.

شکنجه های زجرآور در زندان های مخوف اسرائیل

زندان های اسرائیل بسیار مخوف و امنیتی هستند. بسیاری از آنها سری هستند و ژورنالیست ها و تحلیلگران و ماموران سازمان ملل از آنها بی خبر هستند. برای مثال، چندی پیش پایگاه یدیعوت احارانوت در خبری جنجالی اعلام کرد که یک زندانی فوق سری در یکی از زندان های سری اسرائیل وجود دارد که سلولش کاملا مجزاست و سایر زندانیان هرگز وی راندیده اند، هیچ ملاقات کننده ای ندارد و حتی رئیس زندان و زندانبانها هم نام وی را نمی دانند.

با این حال، در داخل این زندان ها انواع شکنجه ها روی اسرا و زندانیان صورت می گیرد. به گزارش «دانشنامه فلسطین»عمده ترین شکنجه های صورت گرفته در زندان های اسرائیل عبارتند از: 

۱.  مجبور کردن زندانی به لیسیدن خونی که در نتیجه ضربه های سربازان اسرائیلی از بدن او جاری شده است.

۲.  سوزاندن اعضای مختلف بدن باسیگار

۳. کشیدن ناخن دست و پا با ابزارهای معدنی 

۴. فرو کردن مواد شیمیایی برانگیزنده اعصاب در بدن زندانی 

۵. تازیانه زدن به ویژه روی آلت تناسلی و صورت

۶.  قرار دادن زندانی در فاضلاب و نگه داشتن وی به مدت طولانی در آنجا

۷. شوک الکتریکی

۸. شکنجه به وسیله آتش و برق

۹. کشیدن دندانهای زندانی بدون بیهوشی 

۱۰. آویزان کردن زندانی از پاها به مدت طولانی

۱۱. واداشتن سگهای آموزش دیده به هجوم به زندانیان

و … .

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.