صفحه اصلی / اجتماعی / وحشت رسانه های اسرائیلی از پایان جنگ بدون کسب پیروزی/ سرباز اسرائیلی: ما در آتش جهنم محاصره هستیم

وحشت رسانه های اسرائیلی از پایان جنگ بدون کسب پیروزی/ سرباز اسرائیلی: ما در آتش جهنم محاصره هستیم

به گزارش خبر فوری، در حالیکه جنگ غزه شدت گرفته، رسانه های اسرائیل نگران آینده شده و می ترسند طولانی شدن بیش از حد جنگ بیشتر به ضرر اسرائیل باشد. “نگرانی” تِم اصلی مقالات رسانه های اسرائیلی در دو روز اخیر بوده است.

المیادین لبنان در گزارشی به مهم ترین تیترها و تحلیل های رسانه های رژیم صهیونیستی پرداخته است.

وحشت اسرائیل از پایان جنگ بدون کسب پیروزی

روز یکشنبه، رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که ترس اصلی و جدی اسرائیل در جنگ جاری غزه، پایان یافتن آن بدون دستیابی به هیچ پیروزی است.

ییشای کلین، تحلیلگر سیاسی به کانال ۷ اسرائیل گفت که “اعتماد به دولت اسرائیل در سال های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است” این تحلیلگر افزود که “عملیات ها و جنگ هایی که ما مدت ها قبل از پیروزی، آنها را متوقف کردیم، باعث شد اعتماد به رهبری سیاسی را از دست بدهیم.” وی ادامه داد: نزاع ها، اختلافات داخلی کوچک، فساد و بی روحیه بودن رهبران اسرائیلی، منجر به تضعیف جایگاه آنان شده و میزان اعتماد به آنها را کم کرده است.

وی تأکید کرد که «در جنگ کنونی، بی اعتمادی به رهبران سیاسی اسرائیل با کمبود اعتماد و شکاف عمیق در رابطه با رهبری امنیتی همراه شده است که در شناسایی حملات مقاومت شکست بزرگی داشته است.”

بر اساس گزارش المیادین، ترس اسرائیل از دستیابی به پیروزی با توجه به خسارات سنگینی که نیروهای رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا زمان حال که در تلاش برای نفوذ به نوار غزه هستند، متحمل شده‌اند، قابل درک و منطقی است.

در «جبهه شمالی» این نگرانی‌ها، با افزایش نارضایتی اسرائیلی‌ها از عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر فلسطین اشغالی، و افزایش سطح شکاف بین نهادهای امنیتی و نظامی و نیز فرار سربازان تازه‌کار از نبرد بیش از پیش شده است.

یک سرباز اسرائیلی: ما در آتش جهنم محاصره هستیم

روزنامه یدیعوت آحارونوت در یکی از مقالات اخیرش، جزئیات شکست های نظامی اسرائیل را فاش کرده و ضمن اشاره به اختلافات مقامات نظامی و برکنار چند فرمانده نظامی، از عقب نشینی سربازان اسرائیلی در چند جبهه خبر داده است. یکی از سربازان اسرائیلی از شرایط بسیار سخت جنگی گفته و ضمن اشاره به قرار گرفتن در کمین نیروهای مقاومت تاکید کرد: ما در آتش جهنم محاصره هستیم.

وب سایت اسرائیلی “Ynet” نیز از بحران فزاینده بی اعتمادی در ارتش اشغالگران پس از اخراج دو افسری که از میدان نبرد در نوار غزه عقب نشینی کرده بودند، گزارش داد.

در روز شنبه، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل اذعان کرد که حماس از نظر اطلاعاتی ( به خصوص در مورد مناطق استراتژیک نوار غزه)، برتر از نیروهای اشغالگر اسرائیل است. هاگاری در یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه حماس مناطق مختلف نوار غزه را به خوبی می شناسد، گفت: «حماس در اطلاعات از اسرائیل پیشی می گیرد و به همین دلیل، جنگ، طولانی خواهد بود».

علاوه بر این، مؤسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل اعتراف کرد که حماس ” در جنگ شناختی جاری نیز پیروز شده است”.

نشریه “اسرائیل هایوم” نیز تایید کرد که «حماس تا فروپاشی فاصله زیادی دارد» و روند آزادسازی اسرا از نوار غزه «دقیقا همان‌طور که حماس می‌خواست پیش رفته است».

برخلاف ادعای ارتش اشغالگر در روزهای اخیر، رسانه‌های اسرائیلی با تاکید بر اینکه حماس همچنان کنترل زمین غزه را در اختیار دارد، تاکید کردند که این کنترل در مناطق مختلف نوار غزه و نه فقط در جنوب آن قابل مشاهده است.

المیادین در پایان گزارش خود تاکید دارد که اگرچه «ارتش» اشغالگر قدس، تلفات انسانی خود در نبرد غزه را فاش نکرده، اما برخی گمانه زنی ها از افزایش فزاینده تلفات اسرائیلی ها خبر می دهند. طبق گزارش هاآرتص، ارتش عامدانه تعداد دقیق تلفات اسرائیل را نمی دهد اما آنچه مشخص است این است که تعداد مجروحانی که داخل بیمارستان های مختلف اسرائیل شده اند بسیار بسیار زیاد است.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.