صفحه اصلی / اجتماعی / پیش‌بینی مرگ و میر بیماران توسط هوش مصنوعی؛ فرصت یا تهدید؟

پیش‌بینی مرگ و میر بیماران توسط هوش مصنوعی؛ فرصت یا تهدید؟

به گزارش گروه ترجمه خبر فوری به نقل از فاکس نیوز، هدف این تیم برآورده کردن خواسته‌ها به بهترین نحو و مراقبت پیشرفته از بیمارانی است که در زمان حساسی مانند پایان عمرشان، دیگر نمی‌توانند به علت شرایط نامناسب بالینی با پزشکان، ارتباط برقرار کنند.

این مدل هوش مصنوعی بر روی داده‌های بیش از ۷۵ هزار بیمار در نژادها، قومیت‌ها، جنسیت‌ها، عوامل اجتماعی و اقتصادی مختلف آزمایش شده است و با ۱۳ نوع مختلف اطلاعات بیمار آموزش دیده است. این اطلاعات شامل روندهای بالینی، نحوه عملکرد اندام‌های بیمار، تعداد مراجعه بیماران به پزشک، و سایر اطلاعات مانند سن بوده است. 

در پایان روز، هوش مصنوعی این اطلاعات را که مدت زمان زیادی طول می‌کشد یک پزشک به تنهایی آنها را جمع آوری و تحلیل کند به وی ارائه می‌دهد.

دکتر هاروی کاسترو، پزشک متخصص و سخنران ملی هوش مصنوعی گفت که در کنار مزیت‌های خوب این موضوع خطرات و محدودیت‌هایی ممکن است وجود داشته باشد. وی ادامه داد اگر هوش مصنوعی مرگ فرد بیماری را که واقعاً در معرض خطر نیست پیش‌بینی کند، می‌تواند باعث ایجاد اثرات روانی و ناراحتی غیر ضروری بر بیمار و خانواده‌اش شود. همچنین اگر هوش مصنوعی نتواند بیمار را که در معرض خطر قرار دارد تشخیص دهد می‌تواند باعث عدم دریافت مراقبت‌های پیشرفته از او در روزهای پایان زندگی اش شود.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.