صفحه اصلی / اجتماعی / کاغذ باز هم گران شد/افزایش قیمت کتاب و دفتر مشق

کاغذ باز هم گران شد/افزایش قیمت کتاب و دفتر مشق

روز گذشته قیمت هربند کاغذ تحریر ۷۰ گرم ۷۰ در ۱۰۰ با افزایش قیمت ۱۲۰ هزارتومانی در پنج روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش دانستنی نیوز بازار کاغذ از تیرماه سال‌جاری سیر صعودی را پیش گرفت؛ به طوری که کاغذ تحریر ۷۰ گرم ۷۰ در ۱۰۰ که هر بندش حدود ۸۰۰ هزار تومان بود به یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان رسید. در همین روند بسیاری از پیوست‌های فرهنگی مرتبط با کاغذ چون کتاب، دفتر مشق، سررسید و … افزایش قیمت پیدا کرد.

هفته دوم و سوم آذرماه بازار کاغذ ثبات داشت

اما در هفته سوم آذرماه این بازار با افزایش یا کاهش قیمت ۱۰ هزار تومانی همراه بوده است؛ به طوری که هربند کاغذ تحریر ۷۰ گرم ۷۰ در ۱۰۰ به یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید که نسبت به هفته دوم آذرماه تغییر محسوسی نکرده بود و هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرم ۶۰ در ۹۰ به ۸۳۵ هزار تومان رسید که نسبت به هفته دوم آذرماه افزایش پنج هزار تومانی داشته است.

افزایش ۱۲۰ هزار تومانی در کاغذ تحریر

محسن قدبیگی، کارشناس بازار کاغذ در خصوص قیمت‌های کاغذ تحریر در این هفته که نسبت به هفته گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: با توجه به افزایش دلار و عبور آن از کانال ۳۸ هزار تومان کاغذ تحریر ۷۰ گرم ۷۰ در ۱۰۰ که در روز دوشنبه هفته گذشته به یک میلیون ۸۰ هزار تومان و در آخر هفته به همان نرخ یک میلیون و ۱۳۰ تومانی که چند روز ایستاده بود رسید. اما روز گذشته قیمت هربند کاغذ تحریر ۷۰ گرم ۷۰ در ۱۰۰ با افزایش قیمت ۱۲۰ هزارتومانی در پنج روز به یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان رسید علاوه بر افزایش قیمت کاغذ تحریر،‌ کاغذ کرافت و مقوای پشت طوسی نیز با افزایش قیمت نسبی همراه شده‌اند.

در بازار کاغذ هیچ کمبودی نیست

وی در ادامه بیان کرد: کاغذ تحریر ۷۰ گرم ۶۰ در ۹۰ هم از هربند به قیمت ۷۹۰ هزار تومان به ۹۰۰ هزار تومان رسید که این افزایش قیمت به دلیل گرانی دلار و افزایش تقاضا برای تولید سررسید است. با توجه به اینکه در بازار کاغذ هیچ کمبودی وجود ندارد احتمال می‌رود که این افزایش قیمت شکسته می‌شود./فارس

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.