صفحه اصلی / اقتصاد کلان / کاهش تلاطمات بازار مسکن با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه

کاهش تلاطمات بازار مسکن با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه

دانستنی آنلاین:نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:دولت معتقد به نقش تأثیرگذار و مثبت قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مدیریت و ساماندهی بازار مسکن است، اما طبق گفته‌های وزیر راه و شهرسازی، ابزار اجرایی این قانون موجود نیست.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،سید ابوالفضل موسوی‌بیوکی با اشاره به ضرورت اجرای قانون مالیات بر عایدی مسکن، گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای مدیریت بازار مسکن، اجرای این قانون است، اما متأسفانه تاکنون این مسئله محقق نشده است.

 موسوی‌بیوکی ادامه داد: قطعا اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن موجب کاهش تلاطمات بازار مسکن می‌شود، زیرا این قانون مانع اصلی برای فعالیت دلالان و سودلاگران بازار مسکن خواهد بود.

وی افزود: در شرایط کنونی وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی و امور اقتصاد و دارایی نیز معتقد به نقش تأثیرگذار و مثبت قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مدیریت و ساماندهی بازار مسکن هستند، اما طبق گفته‌های وزیر راه و شهرسازی، ابزار اجرایی این قانون موجود نیست.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهم‌ترین ابزار اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، اطلاعات دقیق و جامع درباره املاک تجاری و مسکونی است، به نظر می‌رسد که وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی بازار مسکن اطلاعات دقیق از وضعیت و میزان املاک ندارد.

وی بر ضرورت راه‌اندازی سامانه جامع املاک در کشور تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی اطلاعات واحدهای مسکونی در یک دستگاه متمرکز نیست و اطلاعات در بخش‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها پخش شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: به نظر من جمع‌آوری و تمرکززایی اطلاعات املاک تنها از طریق دولت و دستور مستقیم رئیس‌جمهوری امکان‌پذیر است، از این رو باید در این عرصه اقدام مثبتی صورت گیرد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.