صفحه اصلی / اجتماعی / یمن، جورکش منطقه؛ اعلان جنگ علیه صهیونیست‌ها

یمن، جورکش منطقه؛ اعلان جنگ علیه صهیونیست‌ها

ماجراهای حول غزه و جنایات اسراییل در ماه‌های اخیر پس از طوفان‌الاقصی دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. جنایاتی که تاکنون ابعاد مختلفی داشته و منجر به کشتار بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم مظلوم غزه شده‌است.

در این میان واکنش‌های مردم در هر کجای جهان هرچقدر تند و انسانی بوده، واکنش‌ دولت‌های مختلف کاملا منفعل و عاری از هر انسانیتی بوده است. همین بی عملی بوده که باعث شده نتانیاهو و آمریکا، به راحتی دست به هر جنایتی بزنند، از بمب انداختن روی مدارس تا زدن بیمارستان‌های غزه.

در میانه سکوت‌ها و بی‌عملی‌ها، اما یمن، این کشور جنگ‌زده نشان داده مرد عمل است و با وجود اینکه کشوری جنگ‌زده محسوب می‌شود، اما پای کار مردم آزاده فلسطین آمده و مدتی است که رسما علیه صهیونیست‌ها اعلان جنگ کرده‌است.

پس از اعلان جنگ وزیر دفاع یمن علیه نتانیاهو و شرکایش، یمن بارها با حملات موشکی به سمت اراضی اشغالی نشان داده که حرفش حرف است. حالا اما مدتی است که با ناامن‌سازی باب‌المندب علیه کشتی‌های منتسب به صهیونیست‌ها، یمنی‌ها نشان داده‌اند که از نبوغ تاکتیکی خوبی هم در میدان جنگ برخوردارند.

آنها با توقیف کشتی‌هایی که ریشه صهیونیستی دارند، حالا عرصه را بر اسراییل تنگ کرده‌اند و نشان داده‌اند که قرار نیست نتانیاهو و اقدامات جنون‌آمیزش بی پاسخ بماند.

در روزها و ماه‌هایی که برخی دولت‌های عرب منطقه و جهان اسلام، بی توجه به انسانیت و لزوم حمایت از فلسطینیان، با نتانیاهو نه تنها مماشات کرده‌اند بلکه بعضا همسو با وی قدم برداشته اند، این اقدامات یمنی‌ها شایسته تقدیر و توجهی ویژه است.

چه بسا اگر جهان اسلام و دولت‌های منطقه، همچون یمن، متحد و همدل پای کار فلسطین می آمدند و همانطور که رهبر انقلاب بارها در سخنرانی‌هایشان فرمودند، حداقل برای مدتی هرگونه تبادل تجاری با اسراییل را تحریم می کردند، امروز تحولات در غزه رنگ و بوی دیگری به خود می گرفت.

 

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.