صفحه اصلی / اجتماعی / ۹۰ درصد خارجی‌های ایران، افغانستانی هستند/ ایرانی‌ها یک کارت بانکی بیشتر نداشته باشند!

۹۰ درصد خارجی‌های ایران، افغانستانی هستند/ ایرانی‌ها یک کارت بانکی بیشتر نداشته باشند!

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرفوری در خصوص ساماندهی اتباع خارجی در ایران گفت: برای مدیریت اتباع خارجی در ایران سه رویکرد همزمان پیگیری می‌شود که انسداد مرز ها توسط ستاد کل نیروهای های مسلح، طرد اتباعی که مجوز ندارند توسط فراجا و اصلاح قانون اقامت و ساماندهی اتباع خارجه را شامل می‌شود.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر اینکه ما شاهد موج پنجم مهاجرت اتباع خارجه در ایران هستیم، افزود : ۹۰ درصد این اتباع افغانستانی هستند و برای مدیریت بهتر اتباع خارجی مقیم ایران چهره نگاری و انگشت نگاری انجام می‌شود و DNA و همچنین مشخصات خانوادگی آنها در بانک اطلاعات ذخیره می‌شود ضمنا به آنها کارتی اعطا می‌شود که هم جنبه مشخص شدن هویت افراد را دارد و هم به عنوان کارت بانکی قابل استفاده است به این ترتیب تک‌تک افراد قابل شناسایی هستند.

ابوترابی گفت : در حال حاضر حدود ۴میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از افغانستانی ها در سامانه وزارت کشور ثبت نام کردند که در گام اول، اسامی و مشخصات آنها موجود است و حدود ۳ میلیون آنها انگشت نگاری و چهره نگاری شده اند و حدود یک میلیون نفر آنها نیز اطلاعات عنبیه چشم هایشان ذخیره شده گام بعدی نیز دریافت DNA این افراد است تا رابطه نسبی و سببی آنها مشخص می‌شود.

ایرانی‌ها یک کارت بانکی بیشتر نداشته باشند!

ابوترابی در خصوص به کارگیری اتباع خارجه بیان کرد: در برهه های زمانی متفاوت کشور نیازمند برخی متخصصان، نخبگان و کارگران می‌شود که بر این اساس وزارت کشور به برخی اتباع اقامت کوتاه مدت، بلند مدت و دائم می‌دهد و غیر از این اقامت ها باقی اتباع باید از کشور طرد و اخراج بشوند.

وی با اشاره به معضل اجازه دادن حساب های بانکی به اتباع خارجی افزود : برای ساماندهی اتباع خارجی ابتدا باید ایران ها ساماندهی بشوند و یکی از اقدامات این است که ایرانی ها یک کارت بانکی بیشتر نداشته باشند تا امکان اجاره دادن حساب به اتباع وجود نداشته باشد.

هنچنین افرود: کارفرمایان نیز مکلف هستند برای به‌کار گیری اتباع خارجی در سامانه مشخصات و مجوز شناسه یکتای اتباع افغانی را وارد کنند و در غیر این صورت کارفرمای ایرانی به شدت مجازات می‌شود همچنین برای اجازه دادن خانه یا کارگاه نیز وارد کردن این مشخصات موجر در سامانه ضروری است.

ابوترابی در واکنش به نگرانی‌های اخیر نسبت به حضور اتباعی با تفکرات طالبان در ایران خاطر نشان کرد: تعداد زیادی افغانستانی در تمام روستاها و شهر های ایران پراکنده هستند و تعداد زیادی از آنها تفکراتی نزدیک به طالبان دارند، اما تقابلی با ایرانی ها ندارند. موضوع نگران‌کننده برای ما تروریسم داعش است که منطقه را در برگرفته و در حال حاضر در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان، کشور های حوزه خلیج فارس، قزاقستان و… رگه های آن مشاهده می‌شود .

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.