صفحه اصلی / سینما و تئاتر / تدوین فرهنگنامه برای همه شهدای استان سمنان

تدوین فرهنگنامه برای همه شهدای استان سمنان

تدوین فرهنگنامه برای همه شهدای استان سمنان

0

ایسنا/سمنان استان سمنان، نخستین استانی در سطح کشور است که برای تمامی شهدای استان اعم از شهدای بسیج ، ارتش ، سپاه و .. فرهنگنامه شهدا تدوین کرده است.

سرهنگ حمید دامغانی فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان در جلسه بازدید استاندار سمنان از ستاد کنگره ۳۰۰۰ شهید استان با ابراز خرسندی از تلاش‌های صورت گرفته در این ستاد استانی اظهار کرد: تمامی خادمان شهدا و همکاران ما در ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان به‌صورت جهادی و فی سبیل الله برای ثبت و ضبط آثار و خاطرات شهدا تلاش می‌کنند.‌

وی با بیان اینکه استان سمنان به لحاظ شاخص ایثارگری جزء استانهای شاخص کشور است از استان سمنان به عنوان یک استان پیشرو در تعداد رزمندگان به نسبت تعداد کل جمعیت نام برد و ادامه داد: رزمندگان این استان در بسیاری از امور سیاسی، دفاعی و … نیز نقش محوری و بی‌بدیل داشت‌اند.‌

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان افزود: یکی از ویژگی‌ها و خصوصیات ویژه شهدای استان این است که قریب به اتفاق این شهدای گرانقدر در میادین رزم و در جنگ رو در رو با دشمن به شهادت رسیده اند.

وی با بیان اینکه کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید استان سمنان به طور باشکوهی برگزار شد افزود: علاوه بر این اجلاسیه‌های مختلف شهدا، هر دو سال یک‌بار در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان برگزار می‌شود.

وی از تهیه تمبر یادبود برای همه شهدای این استان خبر داد و گفت: یکی از اقدامات خوب این کنگره، تولید تمبرها و قاب‌های شهداست که به تعداد تمام شهدای استان تهیه و تحویل خانواده معظم شهدا گردید.

سرهمگ دامغانی از کنگره ی شهدای استان سمنان به عنوان یکی از فعال ترین ستادهای کشور نام برد و خاطرنشان کرد: آثار تهیه شده صوتی ، تصویری و مکتوب تهیه شده در ستاد کنگره بزرگداشت شهدای استان ، به لحاظ کیفی و تکنیکی، از سطح بالا و مطلوبی برخوردار است.‌

همچنین سرهنگ فریدون رئیس ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان از تدوین آثار جمع‌آوری شده از شهدای این استان خبر داد و گفت: تمامی مطالب جمع‌آوری شده از شهدای استان در ۴ بخش و قالب کتاب و دستورالعملی شکل گرفته که برای نخستین بار توسط استان سمنان تدوین و به چاپ رسید.‌

وی از تلاش برای جمع‌آوری آثار مرتبط با شهدای مدافع حرم خبر داد و افزود: کارشناسان و محققان این ستاد در حال حاضر در حال جمع‌آوری آثار، خاطرات و دست نگاشته‌های شهدای مدافع حرم هستند. ضمن اینکه هم اکنون با همت تمامی خادمان شهدا در عرصه فرهنگی، از مرحله جمع آوری آثار عبور کرده و در مرحله تالیف هستیم .

سرهنگ فریدون با اشاره به اسناد جمع آوری شده در این ستاد گفت: تمامی امکانات و منابع لازم برای فعالان در حوزه‌های مستند سازی ، کتاب نویسی و فضای مجازی و… تحت هر عنوانی ، در ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان موجود است .

وی با بیان اینکه استان سمنان، نخستین استانی در سطح کشور است که برای تمامی شهدای استان اعم از شهدای بسیج ، ارتش ، سپاه و .. فرهنگنامه شهدا تدوین کرده است اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵ کتاب فرهنگنامه شهدای استان به چاپ رسیده و فرآیند چاپ سایر کتب نیز در حال انجام است.

رئیس ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان افزود: به همت اداره کل آموزش و پرورش و با مشارکت ستاد کنگره ی سه هزار شهید استان سمنان ، کتاب فرهنگنامه ۱۲۴ شهید معلم و کارمند آموزش و پرورش استان به چاپ رسید که با استقبال گسترده ای مواجه شد.‌همچنین عملیات تهیه و تدوین فرهنگنامه شهدای دانش آموز استان در حال انجام است که در سه جلد به چاپ خواهد رسید.

وی از مخزن ایجاد شده در ستاد کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید استان سمنان به عنوان یک گنجینه عظیم برای مراجعات مردم و محققان نام برد و گفت: بالغ بر ۴۰۰ هزار قطعه عکس و صدها دقیقه فیلم از شهدای استان جمع آوری و شناسنامه دار شده است.

وی از در دست تدوین بودن نرم افزار جامع شهدای استان خبرداد و اظهار کرد: تدوین و تهیه ی کتاب استان به روایت تصویر از اقدامات در حال انجام ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان است.‌

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

زخم کاری فیلترینگ بر پیکر کسب‌وکارهای اینستاگرامی

اگر چه رسانه‌های اجتماعی با هدف سرگرمی و ایجاد شبکه ارتباطی افراد در سراسر دنیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.