صفحه اصلی / اجتماعی / آقای احمدی‌نژاد؛ با آنجلینا جولی موافقید؟

آقای احمدی‌نژاد؛ با آنجلینا جولی موافقید؟

«با صحبت صریح شما موافقم»؛ سه سال قبل احمدی‌نژاد در پاسخ به صحبت‌های آنجلینا جولی در خصوص وجود تبعیض ساختاری در جهان در توئیتی خطاب به او نوشت: «با صحبت صریح شما درباره وجود تبعیض بنیادین در جهان موافقم. تبعیض، فقر، جنگ و نا امنی محصول مدیریت فعلی است که بر قدرت طلبی و سلطه جویی استوار است. جامعه انسانی نیازمند احترام، صحبت، همکاری و صداقت است. برای اصلاح وضع جهان همه با هم و متحد تلاش خواهیم کرد.»

حالا در حالی که ۷۹ روز از حمله اسرائیل به نوار غزه می‌گذرد، این بازیگر مشهور آمریکایی دو بار نسبت به جنایات اسرائیل واکنش نشان داده است.

او یک بار در اوایل جنگ در خصوص بمباران غزه با انتشار یک پست اینستاگرامی نوشت: «یک جمعیت سرگردان که جایی برای فرار ندارند ، عمداً بمباران می شوند، رهبران جهان با رد درخواست برای آتش بس بشردوستانه در این جنایات شریک هستند.»

پس از انتشار این پست، بسیاری از شخصیت‌های سیاسی غرب و حتی پدر این بازیگر از او انتقاد کردند.

اما آنجلینا جولی بی‌توجه به انتقادات، امروز نیز ضمن اعلام ناامیدی از برخورد دوگانه با حقوق بشر گفت: «من آموختم که دنیا با این طور دیگری برخورد می‌کند. حقوق و عدالت را به کسانی می‌دهد و کسان دیگری هم به طور موقت از آن برخوردار باشند اما کسانی هستند که این حقوق و عدالت هرگز شامل آنها نمی‌شود»

انتقادات صریح آنجلینا جولی از جنایات اسرائیل در شرایطی است که احمدی‌نژاد، مردی که با انکار هولوکاست جنجال‌های زیادی در زمان ریاست‌جمهوری‌اش ایجاد کرده بود، در طی ماه‌های گذشته کوچک‌ترین موضع‌گیری در خصوص غزه نداشته است.

او طی این مدت حتی از انتشار یک توییت در محکومیت جنایات اسرائیل خودداری کرده است تا تفسیرهای گوناگونی در خصوص علت سکوتش مطرح شود.

عبدالرضا داوری از مشاوران سابق احمدی‌نژاد معتقد است او در خصوص حوادث غزه سکوت کرده است چون خود را آلترنانیو جمهوری اسلامی می‌داند.

در عین حال برخی از تحلیلگران گمانه‌زنی می‌کنند که دلیل سکوت احمدی‌نژاد، مطرح ماندن اسمش در رسانه‌ها به واسطه سکوت در خصوص حوادث غزه است.

باید دید احمدی‌نژاد تا چه زمانی ترجیح می‌دهد در خصوص حوادث غزه سکوت پیشه کند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.