صفحه اصلی / اجتماعی / ادعای نتانیاهو درباره برعهده گرفتن مسؤولیت کامل امنیتی غزه در دوران پس از جنگ

ادعای نتانیاهو درباره برعهده گرفتن مسؤولیت کامل امنیتی غزه در دوران پس از جنگ

نتانیاهو: مسؤولیت کامل امنیتی غزه را برای مدت نامعلومی پس از جنگ برعهده می‌گیریم

بنیامین نتانیاهو در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «اسرائیل برای مدت نامعلومی مسؤولیت کامل امنیتی در غزه را بر عهده خواهد گرفت.»

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه آمریکایی ای بی سی نیوز وقتی از او پرسیده شد پس از پایان جنگ چه کسی باید غزه را اداره کند؟ با اشاره به حمله بزرگ مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی در هفت اکتبر گفت: من معتقدم که اسرائیل مسؤولیت امنیتی همه جانبه این باریکه را برای مدت نامعلومی بر عهده خواهد داشت، زیرا ما دیدیم که وقتی این مسؤولیت امنیتی را برعهده نگیریم چه اتفاقی می‌افتد.

نتانیاهو گفت، تل‌آویو آنچه را او «مکث‌های تاکتیکی کوچک» در جنگ غزه برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه یا اجازه خروج اسیران تحت بازداشت جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خواند، در نظر خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به مکث‌های کوچک تاکتیکی، که یک ساعت آنجا قبلاً اتفاق افتاده‌ است، فکر می‌کنم شرایط را بررسی کنیم تا امکان ورود کالاهای بشردوستانه یا خروج اسرا فراهم شود.

سازمان ملل: اسرائیل هر ۱۰ دقیقه یک کودک فلسطینی را می‌کشد

یک نهاد سازمان ملل امروز (دوشنبه) در گزارشی تکان‌دهنده اعلام کرد که به طور میانگین در هر ۱۰ دقیقه، یک کودک فلسطینی کشته و دو تن مجروح می‌شوند.

به گزارش ایسنا، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: در جنگ (غزه) به طور میانگین در هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته شده و دو تن مجروح می‌شوند.

در این گزارش آمده است: حفاظت از غیرنظامیان در مناقشات تنها یک آرمان یا ایده‌آل نیست؛ بلکه وظیفه و تعهدی است که انسانیت همه ما.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (اونروا) پرکارترین نهاد سازمان ملل متحد در نوار غزه است. این نهاد در مدارس خود در غزه حدود ۶۷۰ هزار فلسطینی را که بر اثر حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند، پناه داده است. از آغاز جنگ جدید غزه دست‌کم ۷۰ تن از نیروهای این سازمان در حملات نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

یشتر بخوانید:

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نوزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هجدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دوازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الاقصی

هشدار شاه اردن درباره وقوع جنگ منطقه‌ای

شاه اردن با نخست وزیر بلژیک تلفنی گفت‌وگو و درباره گسترش دامنه درگیری به کرانه باختری و ملتهب شدن اوضاع قدس هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن با «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک تلفنی گفت‌وگو و تحولات غزه را بررسی کرد. 

عبدالله دوم با اشاره به وخامت اوضاع غزه، درباره رسیدن به نقطه بدون بازگشت و لغزش به سمت جنگ منطقه‌ای هشدار داد.

وی بر ضرورت تلاش برای توقف فوری جنگ در غزه و حمایت از غیرنظامیان تأکید کرد و درباره گسترش دامنه درگیری به کرانه باختری و ملتهب شدن اوضاع قدس هشدار داد. 

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، شاه اردن همچنین ضرورت رساندن کمک‌های غذایی، دارویی و آب و سوخت به غزه را مورد تأکید قرار داد و خواستار حمایت سازمان‌های بین‌المللی فعال در نوار غزه شد. 

عبدالله دوم همچنین تأکید کرد که راه‌حل‌های نظامی و امنیتی هرگز در پایان دادن به درگیری فلسطینی-اسرائیلی موفق نخواهد بود و تنها راه، راه‌حل سیاسی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل دو دولتی است.

تشکیلات خودگردان فلسطین: ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر ایمن بودن جنوب نوار غزه کذب محض است

تهران-ایرنا- تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه شب اعلان کرد که ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر ایمن بودن جنوب نوار غزه برای ساکنان این باریکه را کذب محض است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری “سما”، دفتر اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره اعلام کرد: ادعای رژیم صهیونیستی در خصوص مناطق ایمن در جنوب باریکه غزه را تکذیب می‌کنیم، چرا که ۴۲ درصد از مجموع شهدای متعلق به جنوب این باریکه هستند.

این دفتر اعلام کرد: همچنین تاکنون یکهزار و ۲۱ تن از ساکنان شمال نوار غزه که به شهادت رسیدند نیز کسانی هستند که به جنوب غزه آواره شده بودند.

این درحالی است که مقامات صهیونیست از جمله سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در مناسبت‌های مختلف از ساکنان شمال نوار غزه خواسته بودند که به مناطق جنوبی بروند که مناطق امنی است.

وزارت بهداشت فلسطین دوشنبه در تازه‌ترین آمار از شمار شهدای فلسطینی اعلام کرد که از ۱۵ مهرماه تاکنون ۱۰ هزار و ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

براساس این گزارش در این مدت همچنین ۲۵ هزار و ۴۰۸ تن دیگر نیز زخمی شدند.

این گزارش می افزاید که ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ۱۹۲ کادر درمان را به شهادت رسانده است.

در این گزارش همچنین آمده است که در این مدت ۳۲ آمبولانسف ۱۱۳ مرکز بهداشتی نیز هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته و از بین رفته است.

همچنین ۱۶ بیماستان و ۳۲ مرکز بهداشتی نیز در نتیجه حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی بسته شده است.

براساس این گزارش، همچنین ۲ هزار و ۳۵۰ نفر از جمله یکهزار و ۳۰۰ کودک نیز همچنان مفقود هستند.

۶ شهید و ۲۷ مجروح در بمباران منزل خانواده الاسطل

جنگنده‌های اسرائیلی منزل خانواده الاسطل در مجاورت مدرسه فرحانه در مرکز خان یونس را بمباران کردند که طی آن تا این لحظه ۶ فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۷ نفر دیگر زخمی شدند./ دانشجو

انتقاد جهاد اسلامی از سکوت حکومت‌های عربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی از سکوت حکومت‌های عربی در قبال جنایات روزافزون رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین سکوت حکومت‌های عربی را محکوم کرد و گفت: حکومت‌های عربی و ارتش‌هایشان در مقابل جنون رژیم اشغالگر در غزه بیکار ایستاده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری «سما»، الهندی گفت: ما نمی‌خواهیم حکومت‌های عربی در کنار ما بجنگند، اما از آنها می‌خواهیم که برای باز کردن گذرگاه‌ها فشار بیاورند. ما از آنها نمی‌خواهیم که از مقاومت حمایت کنند و به آنها اسلحه بدهند، بلکه ما خواستار حمایت آنها از ملت فلسطین هستیم.

شمار شهدای فلسطینی به ۱۰۱۶۵ نفر رسید

تعداد شهدای فلسطینی به ۱۰۱۶۵ نفر رسید و شمار زخمی‌ها حدود ۲۷ هزار نفر و بیش از ۲هزار نفر زیر آوار هستند.

دبیرکل سازمان ملل:کابوس غزه بیش از یک بحران انسانی، بلکه یک بحران برای بشریت است.

کاخ سفید: چیزی که در غزه رخ می‌دهد، نسل‌کشی نیست!

جنبش جهاد اسلامی: اسرائیل مجبور به تبادل اسرا خواهد شد

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی ضمن تاکید بر حضور نیروهای «سرایا القدس» در نبرد زمینی با نظامیان رژیم اشغالگر و آمادگی آنان برای ادامه درگیری تاکید کرد: «هرچقدر هم که روزهای تجاوز اسرائیل طولانی شود، مجبور به تبادل اسرا خواهد شد».

بازداشت ۲۲۰۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر

باشگاه اسیران فلسطینی از بازداشت ۲۲۰۰ فلسطینی در کرانه باختری از آغاز جنگ غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر تاکنون، ۲۲۰۰ فلسطینی بازداشت شده‌اند.

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در کرانه باختری دست‌کم ۵۵ شهروند را بازداشت کردند.

السیسی و نتانیاهو از آغاز جنگ غزه با هم صحبت نکرده‌اند

یک رسانه صهیونیستی از اختلافات مصر و رژیم صهیونیستی بر سر مسائل مختلف در رابطه با جنگ غزه و قطعی ارتباط میان رئیس جمهوری این کشور با نخست‌وزیر این رژیم از زمان آغاز این جنگ پرده برداشته است.

به گزارش ایسنا، سازمان پخش عمومی رژیم صهیونیستی (کان ۱۱) در این باره گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر از زمان آغاز جنگ غزه هیچ گفت‌وگویی با یکدیگر انجام نداده‌اند، اما هیئتی از سرویس امنیت داخلی رژیم اشغالگر (شاباک) در طول جنگ به مصر سفر کرده است.

کان ۱۱ به نقل از یک منبع صهیونیستی اعلام کرد: تماس مستقیم میان سران قاهره و تل‌آویو می‌توانست به مذاکرات جاری درباره اسرا در غزه کمک کند.

در این گزارش آمده است که قاهره از طریق چندین منبع دیگر از جمله «رونن بار» رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و منابع دیگر با تل‌آویو در ارتباط است.

کان ۱۱ در ادامه آورده است: مصر در گذشته ثابت کرده است که میانجی مؤثری در درگیری‌های میان اسرائیل و حماس است، اما در برهه فعلی اختلافات زیادی بر سر موضوعات مختلف میان مصر و اسرائیل وجود دارد.

آنروا: ساکنان غزه دستخوش فاجعه‌ای عظیم شده‌اند

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد (آنروا) اعلام کرد که ساکنان نوار غزه از کمک‌ها محروم شده‌ و در معرض کشتار، بمباران خارج از خانه‌های خود و آواره شدن اجباری قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، سازمان آنرا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت، مردم غزه هر روز برای یافتن نان و آب تلاش می‌کنند، همچنین قطع برق ارتباط مردم را با عزیزانشان و سایر نقاط جهان قطع می‌کند.

آنروا اعلام کرد، آنچه در غزه رخ می‌دهد، تراژدی انسانی با ابعاد عظیم است.

در حال تکمیل…

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.