صفحه اصلی / اجتماعی / اشتغالزایی ۲۲ هزار زندانی در زندان‌های کشور

اشتغالزایی ۲۲ هزار زندانی در زندان‌های کشور

به گزارش دانستنی آنلاین، رحیم مطهر نژاد با اشاره به اشتغالزایی این بنیاد گفت: تاکنون برای۲۲ هزار نفر از مددجویان شغل ایجاد کرده ایم.

وی با اشاره به اشتغالزایی این بنیاد و اداره حدود هزار واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در داخل و بیرون زندان بیان داشت: درحال حاضرزندانیان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نوع کالا تولید می‌کنند و این کالا‌ها همه به بازار عرضه و تولید ثروت کرده اند.

اشتغالزایی ۲۲ هزار زندانی در زندان‌های کشور

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان درباره میزان پرداختی به مددجویان زندان‌ها هم گفت: شورای عالی کار حقوق و مزایای کارگران را تعیین می‌کند، رقم تعیین شده در جلسه‌ای با مسئولان سازمان زندان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. این بنیاد، اشتغال زندانیان را به سه گروه کار‌های ساده، نیمه ماهر و ماهرطبقه بندی کرده است و بر اساس ساعت و یا کارمزد و یا روزمزد به مددجویان دستمزد می‌دهد.

وی با بیان اینکه زندان هوشمند بدین معناست که زندانی در محیط زندان تحت رصد الکترونیکی سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد، گفت: به جای پابند الکترونیکی، از دستبند الکترونیکی استفاده می‌شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان در پایان با مثبت ارزیابی کردن زندان هوشمند گفت:گر بتوانیم بخشی از زندان‌ها را از طریق پابند الکترونیک در بیرون مدیریت کنیم هزینه‌های عمرانی قوه قضاییه در حوزه سازمان زندان‌ها و هزینه‌های انرژی کاهش پیدا خواهد کرد و آسیب‌های اجتماعی کمتری تولید خواهد شد.

/میزان


این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.