صفحه اصلی / اجتماعی / اصلاح‌طلبان هیچگاه انتخابات را تحریم نکرده‌اند / تحریم انتخابات حرف رادیکال‌های اصول‌گراست

اصلاح‌طلبان هیچگاه انتخابات را تحریم نکرده‌اند / تحریم انتخابات حرف رادیکال‌های اصول‌گراست

محمد عطریانفر در گفتگو با خبرفوری اظهار داشت: گمان نمی‌کنم این انتخابات درگیر مقوله‌ای به نام تحریم باشد. هیچگاه در طول تاریخ ۴۵ ساله تجربه تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان را نداشته‌ایم. تنها و تنها به صورت موردی آن هم بخشی از بدنه اصلاحات در یکی دو انتخابات پیش سخن از تحریم گفتند که صرفا مربوط یکی دو حزب اصلاح‌طلب بود که رسمیت ندارند.

وی گفت: با توجه به حوادث پیرامون انتخابات مجلس فعلی، شرایطی که برای مجلس آینده وجود دارد به نوعی یک شرایط رها شده‌ است که آن هم به دلیل عدم مشارکت حداکثری است. هر اتفاقی که برای این انتخابات افتاده صرفا برای همین انتخابات است و در انتخابات بعدی به اقتضای شرایط گروه‌های سیاسی تدبیر و تصمیم‌گیری و ایفای نقش صورت می‌گیرد. 

 عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران افزود: تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان صرفا پیامی از سوی رقیب است که رادیکال‌های اصول‌گرا مثل روزنامه کیهان به آن دامن می‌زنند. آن‌ چه که رادیکال‌های اصول‌گرا دنبال می‌کنند فی‌الواقع نوعی پرونده سازی، فرار به جلوه، محروم‌سازی اندیشه اصلاحات برای مشارکت‌های بعدی در انتخابات از جمله انتخابات ریاست جمهوری است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان داشت: طبق برآوردها، در سراسر ایران حدود ۴۰ نفر اصلاح‌طلب یا نزدیک به اصلاح‌طلب وجود دارند و عمدتا این افراد خارج از حوزه انتخابی شهرهای بزرگ هستند و طبعا چند دستگی و تفرقه اصول‌گرایان امکان وحدت اصلاح‌طلبان را به صورت سراسری فراهم نخواهد کرد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.