صفحه اصلی / اقتصادی / افزایش سود اقتصادی به قیمت بی توجهی به جامعه و محیط زیست عقلانی نیست
افزایش سود اقتصادی به قیمت بی توجهی به جامعه و محیط زیست عقلانی نیست

افزایش سود اقتصادی به قیمت بی توجهی به جامعه و محیط زیست عقلانی نیست

نشست کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران برگزار شد.

افزایش سود اقتصادی به قیمت بی توجهی به جامعه و محیط زیست عقلانی نیست

به گزارش دانستنی نیوز به نقل از رسانه مسئولیت اجتماعی ، بیتا خداویسی _ در این نشست از مرکز نوآوری مجلس، جناب اسکندری از شورای گفتگو، جناب شیرینی مدیرعامل موسسه ابرار از دانشگاه علامه طباطبایی ، نماینده مرکز اداره جوانان استان تهران جناب دکتر پیرانی ، نماینده محترم وزارت بهداشت و جمعی از کارشناسان محترم کمیسیون حضور داشتند.

دکتر اولیایی رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی در این جلسه به مبحث معرفی اکوسیستم کارآفرینی احتماعی پرداخت و گفت: متناسب با پیشرفت فکر بشر تعریف عقلانیت اقتصادی در دهه های اخیر متعادل شده و آرام آرام فعالان اقتصادی پی برده اند که افزایش سود اقتصادی و تجاری به قیمت بی توجهی به جامعه و محیط زیست نه تنها عقلانی نیست بلکه از مصادیق عقل ستیزی است.

وی افزود: عقلانیت حکم می کند که فرد منافع شخصی خود را در چارچوب نگاه بلند مدت نگریسته و این نگرش منتهی به تعقیب خیر جمعی از طریق انجام فعالیت های فردی و اجتماعی می شود.

اولیایی بیان داشت: مدل کسب و کار اجتماعی و یا ارائه ماهیت اقتصادی-اجتماعی به بنگاه های تجاری و سمن های موجود از مهمترین راهکارهای تعقیب خیر جمعی از مسیر انجام فعالیت های تجاری و اجتماعی است.

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی نیز در خصوص حاکمیت شرکتی گفت: حاکمیت شرکتی جزو ارکان اساسی اداره بنگاه ها می باشد که اگر رعایت شود مسئولیت اجتماعی در آن نهفته است.

همچنین اولیایی در این نشست به ضرورت توجه به جایگاه کمیسیون در بخش خصوصی و صنعت و جایگاه ضروری فعالیت کمیسیون برای حاکمیت شرکتی اشاره کرد.

دراین جلسه خانم دکتر موسوی با ارائه پاورپوینت به معرفی موضوع کارافرینی اجتماعی پرداختند و در ادامه دکتر صمیمی عضو کمیسیون کارافرینی اجتماعی توضیحاتی درخصوص کارکردها و اثر بخشی کارافرینی اجتماعی ارائه کردند.

در پایان جلسه دکتر اولیایی رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی به جمع بندی این نشست پرداخت و گفت: توجه به ضرورت و تقویت حاکمیت نکته ای است که نهاد حاکمیت در آن مسیر قرار دارد، لیکن به ایجاد تعامل و گفتمان و پذیرش در سطح جامعه نیاز است. همچنبن همسویی و پیوند انرژی های مشترک در بین بخش خصوصی و نهادها موردی است که باید بدان توجه کرد.

این مطالب را نیز ببینید!

دومین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی برگزار می شود – پایگاه خبری دانستنی آنلاین

Originally posted 2022-07-24 00:39:32. دومین دوره «جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی» روز دوشنبه ۳۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.