صفحه اصلی / آموزش عالی / افزایش شمار کشته‌ها و زخمی‌های درگیری در سودان به بیش از ۶۵۰ نفر

افزایش شمار کشته‌ها و زخمی‌های درگیری در سودان به بیش از ۶۵۰ نفر

به گزارش دانستنی نیوز به نقل از الجزیره، منابع محلی سودان از افزایش شمار کشته‌ها در درگیری‌های مناطق مختلف این کشور خبر دادند.

بر اساس این گزارش، کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرد که شمار کشته‌ها در درگیری‌های داخلی در مناطق مختلف این کشور از جمله خارطوم پایتخت به ۵۶ نفر و شمار زخمی‌ها به ۵۹۵ تن رسیده که حال ده‌ها تن از آنها وخیم گزارش شده است.

این خبر در حالی است که در تازه‌ترین گزارش‌ها درباره تحولات میدانی در سودان، یک منبع نظامی این کشور به الجزیره گفت که ارتش سودان توانسته است مقر فرماندهی نیروهای واکنش سریع را در شهر «کسلا» به دست بگیرد.

همچنین نیروهای واکنش سریع سودان اعلام کردند که در منطقه «پورت سودان» هدف حمله هوایی خارجی قرار گرفته‌اند. این نیروها درباره عواقب هرگونه دخالت خارجی در تحولات داخلی سودان هشدار دادند.

از سوی دیگر، نبردها با سلاح سنگین و سبک در اطراف کاخ ریاست جمهوری سودان و منطقه «السوق الغربی» در مرکز خارطوم همچنان ادامه دارد و انفجارهای مهیب در این مناطق به گوش رسیده است.

در تازه‌ترین واکنش‌های خارجی به درگیری‌های داخلی در سودان، وزارت امور خارجه چین ضمن ابراز نگرانی شدید از تحولات این کشور از طرفین درگیری خواست آتش‌بس اعلام کنند.

تنش‌ها همزمان با آن صورت گرفته که شبه نظامیانی با نام گروه واکنش سریع به جنگ با ارتش روی آورده و ارتش و شبه نظامیان حملات خود را به پایگاه‌های یکدیگر شدت بخشیده‌اند. جنگ میان ارتش و شبه نظامیان چند روز پس از هشدار ارتش صورت گرفت که اعلام کرد سودان در یک نقطه عطف خطرناک قرار دارد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.