صفحه اصلی / آموزش عالی / اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن

اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن


دریافت
۱۴۱ MB

دانستنی نیوز – گروه استان‌ها: در برخی شهرهای کشور راهپیمایی روز قدس ساعت ۱۰ تا ۱۰ و ۳۰ دقیقه شروع و به همین روال تا ساعت ۱۱ و ۱۱ و ۳۰ دقیقه کم‌کم صفوف در استان‌ها و شهرهای مختلف به‌هم‌پیوسته شد تا رود خروش ملت بار دیگر جاری شود.

هرلحظه بر جمعیت شرکت‌کنندگان در راهپیمایی افزوده شد تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ایران اسلامی سراسر فریاد حمایت از آرمان ملت مظلوم فلسطین شود.

به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی «رژیم صهیونیستی که او هم دشمن دیگر ما است در عمر هفتادوپنج‌ساله‌ی خودش هرگز گرفتاری‌های هولناکی مثل امروز نداشته. اوّلاً «تزلزل سیاسی»؛ در چهار سال، چهار نخست‌وزیر عوض کردند؛ ائتلافهای حزبی هنوز درست شکل نگرفته متلاشی می‌شوند. … دوقطبی شدیدی در سرتاسر رژیم جعلی وجود دارد؛ [اگر] الان ملاحظه کنید بحث فلسطینی‌ها جدا است بین خودشان دو قطبی است؛ این تظاهراتِ صدهزار نفری و دویست‌هزار نفری و بیشتر در تل‌آویو و در شهرهای مختلف دیگر، نشانه‌ی این است…. به معنای واقعی کلمه دچار ضعف و تزلزل سیاسی است. اعلام شده که بزودی تعداد کسانی که از اسرائیل دارند خارج می‌شوند، یهودی‌هایی که خارج می‌شوند، به دو میلیون [نفر] می‌رسد. این را اعلان کردند؛ یعنی گفته‌اند در آینده‌ی نزدیکی، حدود دو میلیون از [مناطق اشغالیِ] رژیم صهیونیستی خارج می‌شوند. مقامات خودشان به طور مرتّب و پی‌درپی هشدار می‌دهند که فروپاشی نزدیک است؛ رئیس‌جمهورشان می‌گوید، نخست‌وزیر سابقشان می‌گوید، رئیس امنیّت [ملّی] شأن می‌گوید، وزیر دفاعشان [می‌گوید]؛ همه‌ی آنها میگویند که فروپاشی ما نزدیک است؛ ما به هشتاد سالگی نمیرسیم. ما گفتیم «بیست‌وپنج‌سال دیگر را نمی‌بینید»، خودشان عجله کردند، زودتر می‌خواهند [از بین بروند]!»

اینجا ایران است، ساعت به‌وقت همدلی و همبستگی، جغرافیایی از خزر تا خلیج‌فارس که مردمانش دنیا را مبهوت ظلم‌ستیزی و مظلوم نوازی خود کرده‌اند. از شرق تا به غرب، از شمال تا جنوب ملتی بزرگ امروز بار دیگر فریاد «مرگ بر اسرائیل» سر داد.

اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن

امروز به‌وقت ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ روز قدس به ایستگاه دیگری رسید اما به‌رغم گذشت چهار دهه از شور و شعور راهپیمایی این روز نه‌تنها کاسته نشده که هرسال افزون‌تر می‌شود و نمود این همبستگی و استمرار بر حمایت آرمان فلسطین را می‌توان تا دل روستاهای ایران اسلامی هم دید.

مردم آذربایجان غربی امروز جمعه در شهرهای مختلف این استان بار دیگر در راهپیمایی روز قدس حضور پرشور داشته و با شعارهای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از کودک‌کشی صهیونیسم و همدستان اسرائیل اعلام کردند. علیرضا حسینی یکی از جوانان ارومیه‌ای است که با خانواده خود در این راهپیمایی شرکت کرده و در این خصوص به دانستنی نیوز می‌گوید: «امروز آمده‌ایم تا به کودکان، نوجوانان و جوانان فلسطینی بگوییم که تنها نیستند.»

مردم بصیر و انقلابی شهرهای و روستاهای آذربایجان شرقی با حضور در راهپیمایی ضد صهیونیستی و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی حمایت خود را از ستمدیدگان فلسطین و خشم و انزجار خود را از رژیم جعلی صهیونیستی و همپیمانانش به نمایش گذاشتند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس در اردبیل که پرشورتر از سال‌های قبل نمایشی از عزم و اراده خود را در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به نمایش گذاشتند بار دیگر بر اضمحلال و نابودی کامل غاصبان صهیونیسم تاکید کرده و خطاب به کشورهای همسایه اعلام کردند که حمایت از این رژیم جز لکه‌ای ننگ بر دامن آنها چیز دیگری عایدشان نخواهد کرد.

در استان اصفهان نیز امسال این مراسم با برنامه ریزی صورت گرفته در مسیرهای منتهی به میدان نقش جهان برپا شده است، صبح امروز خیل عظیمی از شهروندان اصفهانی به سمت میدان نقش جهان روانه شده‌اند و از مسیرهای تعیین شده در حال حرکت هستند.

راهپیمایی روز قدس در البرز هم از ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه امروز جمعه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و با شعار محوری «فلسطین محور وحدت جهان اسلام‌؛ قدس در آستانه آزادی» در آغاز شد. در کرج مسیر راهپیمایی از میدان توحید، بلوار امامزاده حسن (ع) به سمت مصلی نمازجمعه، فردیس با ۲ مسیر از فلکه چهارم مسجد جامع المهدی (عج)، خیابان امام حسن (ع) و از بلوار آیت الله طالقانی، خیابان امام حسن (ع) مصلی نماز جمعه فردیس است.

مردم شهید پرور و ولایتمدار ایلام امروز هم قدم با دیگر مسلمانان در این راهپیمایی شرکت کردند. قشرهای مختلف اعم از زن و مرد و پیر و جوان، کودک و نوجوان در هر لباس و عنوانی آمده‌اند تا با مشت‌های گره کرده ایادی استکبار و رژیم صهیونیستی را نشانه بگیرند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس در بوشهر، با شعارهای «مرگ بر آمریکا و اسرائیل، قدس نماد وحدت اسلام است – میراث جاودانه امام است، مانند رهبر خود آزاده‌ایم آزاده – برای محو دشمن آماده‌ایم آماده، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد – ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، در آخرین جمعه ماه خدا – آید صدای مرگ بر آمریکا، قدس تبلور شکوه دین است – نشانگر وحدت مسلمین است، خون سلیمانی ما می‌جوشد – ملت علیه دشمنان می‌خروشد، امروز روز قدس و روز دین است – تجلی قدرت مسلمین است، مثلث شوم و پلید ابلیس – آمریکا و اسرائیل و انگلیس، قدس نماد وحدت اسلام است – میراث جاودانه امام است» در مصلای جمعه بوشهر تجمع کردند.

راهپیمایی روز قدس با حضور مردم روزه دار شهرستان‌های استان تهران با شکوه و عظمتی دو چندان نیز برگزار شد و مردم یکپارچه ابراز کردند که همواره در کنار مظلومان بالاخص فلسطین هستند و تا رسیدن به آزادی کامل در کنار آنان خواهند ماند.

روزه‌داران شهرکردی امروز بار دیگر مظلومیت مردم فلسطین را فریاد زده و به جهانیان اعلام کردند که تا آزادی کامل فلسطین از دست صهیونیست‌ها آرام نمی‌نشینند.

مردم شیعه و سنی استان خراسان جنوبی همچون دیگر آزادی خواهان جهان با حضور به یادماندنی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه دیگری در دفاع از مظلومان عالم رقم زدند؛ حضور جوانان بویژه دانشجویان، دانش آموزان، ورزشکاران، هنرمندان، روحانیان، بازاریان و اصناف در کنار مسئولان صحنه زیبایی از عظمت مردم این دیار را به نمایش گذاشته است.

بانوان بجنوردی هم در زیر باران شهر به راهپیمایی روز قدس آمدند تا نشان دهند باز هم پای کار دفاع از آرمان آزادسازی فلسطین هستند.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس از میدان پانزده خرداد مشهد به سوی حرم مطهر رضوی با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه و روزه دار آغاز شد. این مراسم با شعار «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» در سراسر کشور در حال برگزاری است.

امسال مردم خوزستان نسبت به سال‌های گذشته حضور باشکوه‌تری در راهپیمایی روز جهانی قدس داشتند و مسیرهای راهپیمایی روز پرخروشی را به خود دیدند. در اهواز راهپیمایی روز جهانی قدس از خیابان امام خمینی (ره) غربی روبه‌روی مسجد آیت الله جزایری به سمت مصلای مهدیه امام خمینی (ره) برگزار شد و در آن مردم دوشادوش هم و با مشت‌های گره خورده علیه اشغالگران قدس شریف شعار دادند.

شهروندان زنجانی هم با فریاد «الله اکبر» و «القدس لنا» و همچنین شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در مسیر راهپیمایی روز قدس در زنجان از میدان قائم به سمت مصلای نماز جمعه شهر زنجان حرکت کردند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بار دیگر میعادگاه مردم مسلمان و خداجوی استان سمنان بود تا با مشت‌های گره کرده، حماسه‌ای به رنگ اقتدار و اتحاد بسازند حماسه‌ای از فریاد مرگ بر اسرائیل به وسعت جغرافیای استان سمنان.امیر علی نجفیان با بیان اینکه امروز ورزشکاران با همان لباس ورزش خود به میدان آمده تا نشان دهند در هر شرایطی و در هر زمانی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حمایت از مردم مظلوم مسلمانان سراسر جهان آماده هستند، ابراز کرد: ما سربازان امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی محسوب می‌شویم.

اقشار مختلف مردم زاهدان هم با مشارکت پرشور در راهپیمایی روز قدس، حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کردند.

مسیر راهپیمایی مردم شیراز از چهار راه ١۵ خرداد آغاز شد و آحاد مختلف مردم برای حمایت از مردم فلسطین به میدان آمدند تا بار دیگر به جهانیان نشان دهند که قدس تنها نیست. جلوه‌ای که بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کرد حضور نسل سوم و چهارم انقلاب همراه با والدین خود در راهپیمایی روز قدس در شیراز است که در طول مسیر راهپیمایی حضور متعدد و پرشوری دارند.

هم اکنون فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در خیابان نادری قزوین به گوش می‌رسد.حضور اقشار مختلف مردم قزوین اعم از پیر و جوان و زن و مرد با چهره‌هایی مصمم از همان لحظات اولیه تصویری زیبا را خلق کرده است.

هزاران نفر از مردم ولایتمدار و انقلابی قم راهپیمایی روز قدس را با تجمع در صحن پیامبر اعظم حرم حضرت معصومه سلام الله علیهم آغاز کردند. راهپیمایان سنندجی از ساعاتی پیش با تجمع در میدان آزادی این شهر و سردادن شعارهایی به زبان‌های کردی، فارسی و عربی، آمادگی خود را برای دفاع از آرمان‌های مردم فلسطین اعلام کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در حمایت از ملت مظلوم فلسطین همزمان با سراسر کشور در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در کرمان، زادگاه سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد. مردم شهر کرمان از ساعات ابتدایی صبح آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به خیابان‌ها آمده و همگی به سمت مصلای کرمان در حرکت هستند و فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند.

همزمان با سراسر کشور راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر کرمانشاه از مقابل مسجد آیت الله معتضدی به سمت مسجد جامع کرمانشاه آغاز شد. مردم مؤمن، انقلابی و روزه دار کرمانشاه در صف‌های به هم فشرده و با مشت‌های گره کرده آزادی قدس شرف و فلسطین را فریاد می‌زنند.

در صدها نقطه از کهگیلویه و بویراحمد مردم برای حمایت از ملت فلسطین به میدان آمدند. جوانان، نوجوانان و حتی کودکان دوشادوش بزرگترها فریاد آزادی خواهی قدس عزیز را سر می‌دهند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از ۴۰ نقطه از شهر و روستاهای گلستان برگزار شد؛ فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا طنین انداز شده و مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون حمایت از فلسطین اعلام کردند که خواهان پایان یافتن جنایات علیه مردم این سرزمین هستند.

در حال حاضر خیل عظیمی از شهروندان رشتی به سمت میدان مصلای روانه شده‌اند و از مسیرهای تعیین شده در حال حرکت هستند.راهپیمایی روز جهانی قدس در ۷۰ نقطه از شهر و روستاهای گیلان برگزار شد.همزمان با سراسر کشور مردم استان لرستان با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس از مردم فلسطین اعلام حمایت کردند.

مردم مازندران قطره قطره دریا شدند و قدم به قدم حرکت کردند تا همدل و همگام با همدیگر در صبح آزادی، نوای آزادی قدس شریف سردهند و ندا دهند که صبح نزدیک است. امروز خیابان‌های مناطق ۶۰ گانه مازندران مملو از روزه دارانی است که همپای ملت ایران آمده‌اند تا برای آزادی قدس، قبله گاه مسلمین عالم حماسه سازی کنند. صادقعلی رنجبر تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر فروپاشی اسرائیل تا ۲۵ سال آینده یادآور شد: اتفاقات رخ داده در داخل اسرائیل و روند فروپاشی این رژیم منحوس را شتاب بیشتر می بخشد.

مردم متدین، خداجو، بصیر، انقلابی و روزه‌دار استان مرکزی پیش از ظهر آدینه با حضور در راهپیمایی روز قدس بار دیگر نشان دادند که اهل حماسه سازی‌های بزرگ هستند و با مشت‌های گره کرده خود فریاد می‌زنند «فلسطین تنها نیست». حماسه حضور مردم متدین و روزه‌دار دیارآفتاب در نقاط مختلف شهری و روستایی در راهپیمایی روز قدس بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان جهان زد که حامی رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

مردم مومن و روزه دار بندرعباس همگام با سایر مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند؛ راهپیمایان با سر دادن شعارهای مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا، الله اکبر و … ضمن محکوم کردن سیاست‌های قدرت‌های استکباری، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند.

اقشار مختلف مردم همدان نیز با حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از آرمان آزاد سازی قدس شریف اعلام کردند.

راهپیمایان یزدی امروز هم مردم مسلمان و مظلوم فلسطین را تنها نگذاشتند و به خیابان‌ها آمدند تا بگویند که پای آرمان و پیمان خود با برادران فلسطینی ایستاده‌اند و جمعه‌های آخر رمضان، زمانی برای یادآوری قرار و عهد همیشگی است. دهه نودی‌ها امروز حضوری پرشور و تأمل برانگیز در راهپیمایی روز قدس داشتند و دست‌نوشته‌های آنها حکایت از آینده‌ای پرامید برای قدس عزیز دارد. اتباع افغانستانی هم از آنجا که امام راحل، مسئله قدس را مسئله جهان اسلام دانستند، امروز حضوری پرشور در راهپیمایی روز قدس داشتند.


تصاویری از راهپیمایی روز قدس در استان‌ها


اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن

اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن

اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن

اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن

اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن

اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن

اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن

اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن

اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن

اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن

اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن

اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن

اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن

اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن

اینجا ایران! فریاد آزادی قدس را می‌شنوید/ روزشمار پایان یک دشمن


این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.