صفحه اصلی / سیاست داخلی / اقدام مؤسسه جمعیت همراهی با ذینفعان است
اقدام مؤسسه جمعیت همراهی با ذینفعان است

اقدام مؤسسه جمعیت همراهی با ذینفعان است

رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور گفت: فضا دو قطبی و سیاسی شده است؛ کسی که طرفدار سیاست‌های جمعیتی است متعلق به یک جناح است و کسی که مخالف سیاست‌های حاکمیت است با سیاست‌های جمعیتی مخالف است.

اقدام مؤسسه جمعیت همراهی با ذینفعان است

به گزارش دانستنی نیوز ، مسعود عالمی نیسی در خصوص اقدامات این مؤسسه در زمینه سیاست‌های جمعیتی کشور گفت: اقداماتی که توسط مؤسسه جمعیت انجام می‌شود از جنس ایجاد توافق، همراهی و همکاری همه ذی‌نفعان بوده و لزوماً محدود به همه دستگاه‌های اجرایی نمی‌شود.

عالمی نیسی مهمترین چالش امروز در موضوع جمعیت را جو سیاسی حاکم بر این موضوع دانست و گفت: متأسفانه مقداری فضا دو قطبی و سیاسی شده است؛ کسی که طرفدار سیاست‌های جمعیتی است متعلق به یک جناح است و کسی که مخالف سیاست‌های حاکمیت است با سیاست‌های جمعیتی مخالف است؛ در حالی که بحث جمعیت در ذات خود اصلاً سیاسی نیست.

رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور افزود: مؤسسه با تاکید بر گفتمان علمی که می‌تواند ایجاد کند و به دور از صحبت‌های سیاسی کار خود را ادامه خواهد داد. وقتی بحث علمی پیش می‌رود نهایتاً طرف مقابل فقط می‌تواند بحث علمی داشته باشد نه به کسی برچسب زده می‌شود و نه با هیجان و استدلال‌ها احساسی به موضوع جمعیت برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از تاکید بر اصلاحات علمی و دوری از احساسات باید به اجماع گرایی اندیشید؛ گفت: باید از همه ظرفیت‌ها چه در داخل دانشگاه‌ها، چه در پژوهشگاه‌ها و چه در سازمان‌های اجرایی باید به این موضوع بپردازیم. باید ببینیم کف میدان اجرایی چه افرادی هستند. کارشناسان سازمان‌ها که مجری سیاست‌ها هستند طبق افکار خود عمل می‌کنند؛ درست است که آنها موظفند طبق قانون عمل کنند اما به دلیل افکار متفاوت قانع نشدند و عملشان بدون اشتیاق و غیر مداوم است.

رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور خاطر نشان کرد: به همین دلیل ما معتقدیم مؤسسه جمعیت می‌تواند با ایجاد همدلی، همکاری بین دستگاه‌ها را به صورت بنیادی افزایش دهد. تصویب قوانین با ستاد ملی جمعیت است ما در مؤسسه تحقیقات جمعیت وظیفه اندیشه سازی و اجماع سازی مقوله جمعیت را داریم که می‌تواند با یک مبنای علمی این اجماع را ایجاد کند./مهر

این مطالب را نیز ببینید!

همکاری های علمی و فرهنگی ایران و عراق بررسی شد

همکاری های علمی و فرهنگی بین تهران و بغداد در دیدار رایزن فرهنگی سفارت جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.