صفحه اصلی / اقتصادی / امضای تفاهمنامه احیای ۱۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی جهت توسعه روستایی

امضای تفاهمنامه احیای ۱۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی جهت توسعه روستایی

به گزارش دانستنی نیوز به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری نهضت احیای واحدهای اقتصادی با سازمان‌ها و شرکت‌های احیاگر، با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و در این مراسم، تفاهمنامه احیای ۱۵۰۰ واحد اقتصادی و تولیدی به امضا رسید.

در چارچوب این مراسم تفاهمنامه احیای ۱۰۰۰ واحد صنعتی و تولیدی با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران منعقد شد.

سید امیرحسین مدنی معاون رئیس جمهور در توسعه روستایی، مسئول نهضت احیاء و علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران این تفاهمنامه را به امضا رساندند.

همچنین تفاهمنامه‌های دیگری با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران (ایمیدرو) برای احیای ۴۸۰ واحد صنعتی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای احیای ۲۰ واحد پیشران بزرگ و با سازمان مدیریت صنعتی ایران برای عارضه‌یابی واحدها و برگزاری دوره‌های توانمندسازی احیاگر، امضا شد.

این تفاهمنامه‌ها نیز بین معاون رئیس جمهور در توسعه روستایی، مسئول نهضت احیا و مدیران عامل شرکت‌های یاد شده منعقد شد.

فعال سازی معادن کوچک، افزایش سطح اشتغال، افزایش تولیدات معدنی، حل مشکلات معادن کوچک، همفکری، همکاری، هم افزایی و مشارکت طرفین در تهیه مقدمات و ملزومات و تجهیزات لازم، فراهم آوردن سرمایه ضروری، انجام عملیات اجرایی مربوط به احیای توانمندسازی و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی بزرگ و طرح‌های نیمه تمام از جمله اهداف این تفاهمنامه ها است.

همچنین از دیگر اهداف این تفاهمنامه ها می‌توان به آموزش و تولید محتوای مفاهیم احیای واحدهای اقتصادی، مشارکت در برگزاری رویدادهای مرتبط، تأمین نیروی متخصص و افزایش بهره وری کل عوامل تولید و ارتقای ظرفیت واحدها با هدف نوسازی و فعال سازی واحدهای اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال با مشارکت جدی مردم و جوانان و استفاده حداکثری از اختیارات و ظرفیت‌های سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی اشاره کرد.

گفتنی است در سال ۱۴۰۱، ۱۵۴۳ طرح صنعتی در این نهضت، احیا شده است.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.