صفحه اصلی / سینما و تئاتر / انتشار آلبومی جدید در حوزه موسیقی ایرانی

انتشار آلبومی جدید در حوزه موسیقی ایرانی

انتشار آلبومی جدید در حوزه موسیقی ایرانی

آلبوم چهارگون

آلبوم "چهارگون" با آهنگ‌سازی و نوازندگی تار امیر شریفی، نوازندگی تنبک احمد مستنبط و سهیل الله‌دادیان و نوازندگی دایره شایان میرزایی، توسط نشر ساز آواز منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش ایسنا، این آلبوم شامل چهار کنسرت تک‌نوازیِ تصویری است که با سازِ تار ضبط شده‌اند.

امیرشریفی آن‌ها را در چهار نوبت از سلسله برنامه‌های «شبِ ساز ایرانی» از بهار سال ۱۳۹۳ تا پائیز سال ۱۳۹۵ اجراء کرده است. این برنامه‌ها در عینِ اتحادِ نسبی در مبانیِ اجراء و برخورداری از تمهیدات موسیقایی مشترک، هرکدام دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را تا حدی مستقل از یکدیگر جلوه می‌دهد. از این‌رو هر یک از این چهار اجراء به نوعی تداعی‌کننده فضاهای موسیقایی متفاوت و گاه نمودی از گرایشاتِ متنوعِ اجرای موسیقی کلاسیکِ ایرانی هستند؛ به همین دلیل این آلبوم «چهارگون» نامیده شده است.

اولین اجراء، مرکب‌نوازی طراحی‌شده‌ای با محوریتِ امکاناتِ مدالِ دستگاه نوا و گریزی به بیداد و بختیاری در همایون است.

دومین اجرا بر اساسِ امکانات مدال آواز شوشتری و با گذرهایی به منصوری و چهارگاه طراحی شده است.

اجرای سوم با الهام از فرم نَشید، مندرج در رسالاتِ قدیمِ موسیقی ایران ساخته شده است. این قالب که از توالی جملاتِ متر آزاد و عباراتِ متر ثابت ایجاد می‌شود، شامل چهار بخشِ عمده در ماهور، بیات ترک، اصفهان و چهارگاه است.

اجرای چهارم از این مجموعه سراسر برگرفته از ردیف دوره عالی، ساخته استاد علی‌اکبر شهنازی و به یاد و با احترام ایشان، در آواز ابوعطا و دستگاه همایون اجراء شده است.

آیین رونمایی از آلبوم «چهارگون» با سخنرانی داریوش پیرنیاکان و بابک خضرایی، به همراه اجرای بخش‌هایی از این آلبوم توسط صاحب اثر، شنبه ۱۴ دی ساعت ۱۷ در سالن ایرانِ ساختمان مرکزی فرهنگستان هنر برگزار می‌شود. فرهنگستان هنر در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از چهارراه ولی‌عصر(عج)، نرسیده به تقاطع طالقانی پلاک ۱۵۵۲ قرار دارد.

شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.
انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

زخم کاری فیلترینگ بر پیکر کسب‌وکارهای اینستاگرامی

اگر چه رسانه‌های اجتماعی با هدف سرگرمی و ایجاد شبکه ارتباطی افراد در سراسر دنیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.