صفحه اصلی / اقتصادی / ایران در خصوص برجام حرف برای گفتن دارد

ایران در خصوص برجام حرف برای گفتن دارد

دانستنی آنلاین:یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران با حرکت منطقی خود در برجام به جامعه‌ی بین‌الملل ثابت کرد که به تعهدات و مقررات بین‌المللی پایبند است و ایران در خصوص برجام حرف برای گفتن دارد و این جامعه بین‌الملل بود که بدعهدی خود را در برجام نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،اسدالله قره خانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انتظار اروپایی‌ها از ایران برای پایبندی کامل یکجانبه به برجام بیان کرد: آنچه که تاکنون از اروپا در برجام دیده‌ایم اول این بوده که ایران در عمل به تعهدات برجامی خود عمل کند که ایران نیز تاکنون متعهد بوده است و دیگر آنکه اروپایی‌ها در لفظ و سخن در برجام حضور داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ آنچه که ما از اروپایی‌ها تا به امروز دیده‌ایم حرف و سخن در خصوص تعهدات برجامی بوده است؛ فلذا ایران نیز اعلام کرده تا پایبندی به تعهداتش را کاهش می‌دهد. برجام یک قرارداد دو طرفه است .

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی‌شود در یک قرارداد دو طرفه صرفا یک طرف به تعهدات خود عمل کند و طرف دیگر نیز با اظهار نظر در خصوص تعهداتش جلو بیاید. منطق حکم می‌کند که ایران تعهدات برجامی خود را گام به گام کاهش دهد؛ چرا که اروپایی‌ها عملا از برجام خارج شده‌اند؛ اکنون ایران از هیچ یک از منافع برجام برخوردار نیست و تنها طرف‌های مقابل منافعشان تامین شده است. فلذا لزومی ندارد ایران نیز کاملا به تعهدات خود متعهد باشد.

قره‌خانی در ادامه تاکید کرد: حرکت نظام در راستای کاهش گام به گام به سمت کاهش تعهدات برجامی حرکت کند.

وی در پایان گفت: ایران با حرکت منطقی خود در برجام به جامعه‌ی بین‌الملل ثابت کرد که به تعهدات و مقررات بین‌المللی پایبند است و ایران در خصوص برجام حرف برای گفتن دارد و این جامعه بین‌الملل بود که بدعهدی خود را در برجام نشان داد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.