صفحه اصلی / اجتماعی / برای خرید گاز و برق ایران، چراغ سبز از آمریکا گرفته‌ایم

برای خرید گاز و برق ایران، چراغ سبز از آمریکا گرفته‌ایم

«فؤاد حسین» افزود: که عراق به سرمایه گذاری در زمینه گاز ادامه می دهد. در آینده عراق در زمینه تولید گاز، به قدرت بزرگی تبدیل خواهد شد؛ زیرا عراق سرزمین نفت و گاز است.

همچنین وزیر امور خارجه عراق در مقر اقامت خود در واشنگتن میزبان «ترزا استفان جوینوف»، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین المللی بود.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه عراق در این دیدار، مسائل دارای اهمیت مشترک بررسی و تلاش‌های نیروهای آمریکایی در کمک به عراق در از بین بردن گروه داعش و همکاری نظامی و امنیتی با نیروهای عراقی تحسین شد.

دو طرف تلاش های عراق در تحقق ثبات و امنیت در منطقه را نیز بررسی کردند.

وزیر امور خارجه عراق بر لزوم تداوم هماهنگی مشترک برای از بین بردن بقایای تشکیلات تروریستی و مبارزه با ایدئولوژی و افکار افراطی حامی این تشکیلات و اهتمام عراق برای تامین بهترین روش‌های آموزش و توانمندسازی نیروهای امنیتی عراق تاکید کرد.

فواد حسین به پایبندی عراق برای تحقق بهترین روابط دوستانه متوازن با کشورهای همجوار و منطقه، عدم استفاده از اراضی عراق برای حمله به دیگران و عدم اجازه به دیگران برای دخالت در امور عراق، عدم ورود به درگیری‌ها و منازعات و اهتمام به تقریب دیدگاه ها بین طرف‌های مختلف و ایجاد روابط خوب مبتنی بر اساس منافع مشترک اشاره کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق به نقش عراق در مخالفت با اصل جنگ با توجه به رنجی که ملت عراق طی دهه‌ها دیده است، اشاره کرد.

وی بر تلاش همواره در چارچوب طرح اتحادیه عرب برای پایان جنگ بین روسیه و اوکراین که بر همه جهان از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و انسانی تاثیر گذاشته، تاکید کرد.

از طرفی دیگر معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین المللی بر حمایت آمریکا از عراق در تحقق ثبات و توانمندسازی نیروهای مسلح و حمایت از تلاش‌های عراق در تحقق ثبات در منطقه تاکید کرد.

موضع گیری رئیس بانک مرکزی عراق درباره مصونیت بخش خصوصی از تحریم

«علی العلاق»، رئیس بانک مرکزی عراق،  گفت که سامانه الکترونیک ثبت حواله‌های ارزی برای آن ایجاد شده که طرف‌هایی که این حواله‌ها را انجام می‌دهند مشمول هیچ تحریمی نشوند و در نتیجه این سامانه برای حفاظت از بانک‌ها و بانک مرکزی و جلوگیری از ایجاد مشکل برای بخش خصوصی انجام شده است.

وی افزود: مسئولیت بانک مرکزی از میان بردن تفاوت میان قیمت رسمی ارز و قیمت آن در بازار است. این بانک با جدیت در این باره گام برمی‌دارد و از حمایت همه طرف‌ها برای تحقق این هدف برخوردار است.

العلاق تأکید کرد که مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول بسیار ثمربخش بوده و طرفین درباره راه‌های مستقیم و نامستقیم تحقق ثبات در بازار ارز توافق کرده‌اند.

بانک مرکزی عراق در هفته های اخیر و در راستای اجرای سیاست های مبارزه با پول شویی و تأمین مالی تروریسم همه بنگاه‌های اقتصادی را ملزم کرده که از طریق یک سامانه مربوط به این بانک همه حواله‌های خود را انجام دهند. ناآشنایی بازرگانان عراقی با عملکرد این سامانه و نحوه ثبت اطلاعات و در نتیجه مراجعه آنها به بازار آزاد برای حواله‌های بانکی از عوامل افزایش قیمت ارز در عراق دانسته شده است.

موضع گیری العامری درباره جنگ یمن

«هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح عراق گفت: هر آنکه تصور می کند که ظلم تداوم دارد در توهم است و اراده مبارزان سرانجام پیروز خواهد شد.

وی افزود: اراده ملت فلسطین پیروز خواهد شد و رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت.

العامری که در مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه بحرین سخن می‌گفت، در ادامه افزود:  دولت بحرین باید در اشتباهات خود بازنگری کند، زیرا چاره‌ای جز پیروی از اراده مردم بحرین وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مردم بحرین فقط خواستار احقاق حقوق مشروع خود هستند و نه سرنگونی رژیم، تصیرح کرد: حکام بحرین باید با مردم مذاکره کنند و در رفتار خود با مردم تجدید نظر کنند.

رئیس ائتلاف فتح عراق در ادامه به جنگ یمن هم اشاره کرد و گفت: ائتلاف بین المللی ضد یمن و حمایت مطلق آمریکا، نتوانست که ملت یمن را به زانو دربیاورد. اراده ملت یمن، ائتلاف سعودی وحامیان آنرا مجبور به تن دادن به راهکار سیاسی کرد.

هادی العامری تصریح کرد: ما در کنار مردم فلسطین هستیم و نمی‌توانیم از آرمان فلسطین دست برداریم.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.