صفحه اصلی / اجتماعی / گزارش اولین جشنواره تجلیل از واحد های اقتصادی فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی در استان البرز

گزارش اولین جشنواره تجلیل از واحد های اقتصادی فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی در استان البرز

رسانه مسئولیت اجتماعی:نخستین جشنواره تجلیل از واحد های اقتصادی فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی با همکاری اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و اتاق بازرگانی استان البرز امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه در سالن میلاد کرج برگزار شد.

 

به گزارش  رسانه مسئولیت اجتماعی : مدیرکل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی ضمن خوشامد گویی به مسئولین،صنعتگران و کارآفرینان حاضر در جشنواره، کارآفرینان و صنعتگران را سرمایه های استان دانست و افزود: کارآفرینان و صنعتگران منتخب در این جشنواره براساس شیوه نامه تدوین شده وزارتخانه مورد بررسی و بعنوان صنعتگرو کار آفرین برتر معرفی می شوند.

در واقع  این افراد فارغ از مسائل فنی و تولید و صنعت مرتبط به شغل خود،کارهای دیگری هم برای جامعه و مردم و محیط زیست انجام داده اند که به سپاس این خدمات مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفته اند.

چهاردهمین جشنواره کارافرینان برتر و برگزیدگان مسئولیت اجتماعی استان البرز

وی با تاکید براینکه کارهای خیرو عام المنفعه شرکت ها و کارهایی که در راستای مسئولیت اجتماعی شزکت ها ،سازمان ها و و…انجام می دهند باید گفته شده و شایسته تقدیر و تجلیل است افزود: در این راستا کانون کارآفرینان استان البرز  تاسیس شده  که محلی برای تعامل وهمفکری کارآفرینان و بررسی مسائل و مشکلات کارآفرینی است.که به زودی بصورت رسمی افتتاح می شود.

دارایی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج و تقویت فرهنگ مسئولیت پذیری در این حوزه عنوان کرد و افزود:۱۱۷ کارآفرین و فعال در این حوزه در چهار بخش مورد پایش میدانی قرار گرفته و ۳۲ کارآفرین برتر معرفی میشوند.از این ۳۲ مورد بررسی انجام شده و تعدادی بعنوان کار افرین برتر معرفی میشوند.

وی افزود ۳۲۰۰ واحد های صنعتی در استان البرز فعال هستند و بنا داریم در جهت معرفی کارآفرینان برتر سالهای آینده نیز این جشنواره را برگزار کنیم.

سخنران دوم این جشنواره ریس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان البرز بود که هدف از برگزاری اولین جشنواره تجلیل از فعالان اقتصادی در حوزه مسئولیت اجتماعی را انتقال فرهنگ مسئولیت اجتماعی به نسل جوان ودعوت از افراد در مشارکت های مسئولیت اجتماعی عنوان کرد.

پرهام رضایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به مقوله مسئولیت اجتماعی افزود:یکی از کارهای مهم در این زمینه ایجادمراکز نیکوکاری تخصصی در سطح استان است که اتاق بازرگانی از سه سال پیش نسبت به ایجاد این مرکز اقدام نموده است.

وی کارآفرینان و صنعتگران را سربازان خط مقدم اقتصادی کشور دانست و گفت با توجه به وجود تحریم های ظالمانه ۱۶۰ برند ملی فعال در سطح استان البرز همچنان به فعالیت خود ادامه  می دهند.

مدیر کل توسعه اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی سخنران بعدی این جشنواره بود .

زندوکیلی گفت: یکی از شاخص های مهم ما در انتخاب کار آفرینان برتر بحث مسئولیت اجتماعی در حوزه کارآفرینی است. در واقع ما بین کارفرما و کار آفرین تفاوت قائل میشویم.تفاوت این جشنواره با سایر جشنواه ها در اینست که بعد از معرفی کار آفرینان برتر و تجلیل از آنها، امکان گردهمایی صنعتگران در کانون کار آفرینان فراهم شده است . به گونه ای که کانون کار آفرینان،  بعنوان یک نهاد در واقع اتاق فکر  و کارگروه حوزه کار آفرینی و نوآوری استان شناخته میشود.

در ادامه مراسم معاونت امور فرهنگی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت:مسئولیت  اجتماعی ،مسئولیتی مستقل از فعالیت های خدماتی وتولیدی بنگاههاست.

چکشیان با اشاره به فعالیت هایی که بنگاهها و صنعتگران و کارآفرینان  بایددر حوزه محرومیت زدایی و اشتغال داشته باشند افزود: از موضوعات مهم ،جوانی جمعیت در کشور است که اقتصاد کشور را تهدید می کند. لذا باید جریان های مسئولیت اجتماعی  در راستای فرهنگ سازی و  کارهای ترویج جهت مرتفع شدن این موضوع باشد.

وی اظهارکرد:فرهنگ کارآفرینی در کشور باید ترویج یابدچراکه به گفته مقام معظم رهبری مهمترین موانع تولید موانع فرهنگی است.

چکشیان به حفظ منزلت کار اشاره کرد و افزود:مولفه هایی باید در فرهنگ کار لحاظ شود که  با ارتقاء جایگاه و منزلت کار در جامعه مهارت آموزی هم جدی گرفته شود.

در پایان مراسم لوح تقدیر به واحد های اقتصادی فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی اهدا شد.

شرکت های تک ماکارون ،آردداران،ایران آوند فر فرآوری فروکتوز ناب، تیم یار کیش در حوزه صنعت مورد تقدیر قرارگرفتندو بازار مبل علی و کافه میوه و موسسه حسابداری تراز پردازان طاها وصنایع دستی سراجی سنتی در حوزه خدمات لوح تقدیر و تندیس دریافت کردند.

رسانه مسئولیت اجتماهی نیز بعنوان تنها رسانه فعال در این حوزه تندیس جشنواره و لوح تقدیر دریافت کرد.

 

 

 

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.