صفحه اصلی / اقتصادی / پیش بینی برداشت ۵ هزار تن شلتوک از شالیزارهای پارس آباد

پیش بینی برداشت ۵ هزار تن شلتوک از شالیزارهای پارس آباد

علی صولت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امسال از اراضی شامات شهرستان پارس آباد یک هزار هکتار به کشت برنج اختصاص یافته بود که پیش بینی می‌شود ۵ هزار تن شلتوک و ۲ هزار و ۵۰۰ تن برنج خالص مرغوب استحصال شود.

وی با اشاره به اینکه برنج تولید شده در شهرستان از نوع طارمی و هاشمی است، عنوان کرد: به علت داشتن عطر و طعم خاص ۵۰ درصد برنج مغان در زمان کشت پیش فروش می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد ادامه داد: شرایط آب و هوایی منطقه و خاک حاصلخیزش و عدم استفاده از سموم شیمیایی و وجود رود ارس برنج مغان زبانزد خاص و عام شده است.

صولت با اشاره به اینکه متوسط از هر هکتار دو و نیم تن برنج خالص استحصال می‌شود، افزود: برای تبدیل شلتوک به برنج سفید شش کارخانه فعال شالیکوبی مدرن در شهرستان پارس آباد فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برداشت برنج تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد، بیان کرد: برنج‌های استحصال شده شهرستان پارس آباد به مصرف مردم منطقه و بخشی دیگر نیز به سایر استان‌های همجوار به فروش می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد اضافه کرد: شهرستان پارس آباد با کشت بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول زراعی، باغی و دامی تولید می‌شود که یکی از قطب‌های کشاورزی کشور به حساب می‌آید.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.