صفحه اصلی / اجتماعی / بمباران اطراف بیمارستان بیماران سرطانی غزه/ حمله زمینی اسرائیل آغاز شد

بمباران اطراف بیمارستان بیماران سرطانی غزه/ حمله زمینی اسرائیل آغاز شد

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه بامداد امروز سه شنبه وارد بیست و پنجمین روز خود شده است. رژیم اشغالگر، جنوب لبنان را هم هر از چند گاهی بمباران می‌کند که ماهیت جنگ  افروزی و تلاش سران این رژیم برای بقای در قدرت به قیمت کشتار و ویرانی بیشتر در نوار غزه و البته بی اعتنایی به جان اسرای خود نزد مقاومت را نشان می‌دهد.

در اولین دقایق بامداد سه شنبه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی فاصله چند متری بیمارستان اندونزیایی غزه را بمباران کردند که خطر دست زدن اشغالگران به جنایت بزرگ دیگر همانند جنایت بمباران بیمارستان المعمدانی را هشدار می‌دهد.

تا کنون به گفته مسئولان اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه بیش از ۱۰ هزار انسان بیگناه در حملات بی وقفه جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه، شهید و مفقود شده اند و  البته هر لحظه احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

به گفته مسئولان فلسطینی در نوار غزه و یونیسف، بیشتر قربانیان این حملات ددمنشانه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دفتر  اطلاع رسانی  دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوزات به نوار غزه بیش از ۱۸ هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه فرو ریخته است.

بمباران مجدد بیمارستان بیماران سرطانی در نوار غزه/ شهادت ۷ فلسطینی در محله الزیتون

جنگنده های رژیم صهیونیستی بار دیگر اطراف بیمارستان بیماران سرطانی را بمباران کردند که در پی آن بیماران از دود ناشی از این بمباران دچار حالت خفگی شدند.

از سوی دیگر در بمباران منزل یک خانواده فلسطینی در خیابان الندیم در محله الزیتون، دستکم هفت نفر شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: 

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نوزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هجدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دوازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات
حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الاقصی

صهیونیست‌ها منزل صالح العاروری را منفجر کردند

رسانه های محلی فلسطین صبح امروز سه‌شنبه گزارش دادند که نظامیان اشغالگر صهیونیست که از ساعاتی پیش به شهرک عاروره در شمال غرب رام الله یورش برده بودند، منزل صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس را منفجر کردند.

القسام: یک تانک و یک بولدوزر اسرائیلی را در شمال غرب غزه هدف قرار دادیم

القسام در بیانیه‌ای در تلگرام خود نوشت: مبارزان القسام با مسلسل با نیروهای دشمنِ در حال نفوذ به محور جنوب غزه، درگیر شده و چهار خودرو را با گلوله‌های سلاح زره کوب آل یاسین ۱۰۵ و تله‌های انفجاری  هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: گردان‌های القسام دو تانک و بولدوزر رژیم صهیونیستی را در شمال غرب محور غزه با دو فروند گلوله سلاح آل یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد که مبارزان آن در حال مقابله با نیروهای ارتش اشغالگرِ در حال نفوذ به جنوب نوار غزه و درگیری با آنها با مسلسل و موشک هستند.

شاهدان عینی در شمال نوار غزه از شنیدن صدای درگیری‌های شدید با مسلسل در محور شمال غربی شهر بیت لاهیا خبر دادند.

به گفته منابع فلسطینی از نوار غزه، صدای تیراندازی و انفجارهای شدید در شرق شهر بیت حانون در شمال نوار غزه و شرق شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه به طور مداوم شنیده می‌شود.

درگیری میان مبارزان جنبش «حماس» و نیروهای صهیونیست پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» که طی آن هزاران موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شد، از هفتم اکتبر همچنان ادامه دارد.

پنجمین تلاش برای تهیه قطعنامه درباره غزه؛ آمریکا بزرگترین مانع آتش‌بس

در شرایطی که شهادت غیرنظامیان در غزه بر اثر حملات سنگین رژیم صهیونیستی ادامه دارد اعضای شورای امنیت به رهبری امارات و برزیل در صدد تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای جدید در این شورا هستند.

این پنجمین تلاش برای تصویب قطعنامه در این خصوص است و اعضای شورای امنیت قصد دارند لحن پیش‌نویس را به گونه‌ای تنظیم کنند که هیچ‌یک از اعضای دائم آن را وتو نکنند.

در این میان، آمریکا بزرگترین مانع برای توافق بر سر لحن قطعنامه است. در مذاکرات روز دوشنبه در خصوص پیش‌نویس، واشنگتن خواستار گنجاندن دو کلمه اصلی در متن بود: حماس و گروگان‌ها.

ایالات متحده، مضاف بر این، با هر گونه استفاده از واژه آتش‌بس نیز مخالف است و تنها از «وقفه‌های انسان‌دوستانه» به منظور رساندن کمک‌های انسانی به غزه حمایت می‌کند.

 رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند هنوز هیچ نشانه‌ای از آمادگی اعضای شورای امنیت برای دادن رأی به قطعنامه وجود ندارد.

تعداد آوارگان فلسطینی به بیش از ۱ میلیون ۴۰۰ هزار نفر رسید

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: آوارگان فلسطینی از زمان آغاز درگیری ها در غزه بیش از ۱.۴ میلیون مرد، زن و کودک تخمین زده می شود. این تعداد شامل بیش از ۶۷۰هزار نفر می شود که در ۱۵۰ پناهگاهی که توسط آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اداره می شود، جای گرفته اند و تعداد آوارگان در این پناهگاهها بسیار بیشتر از ظرفیت آنها است.

دوجاریک تصریح کرد: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) در مورد غزه گزارش داد که روز گذشته حداقل ۳۳ کامیون حامل آب، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی از طریق گذرگاه رفح در شمال مصر وارد غزه شدند. این بزرگترین ارسال کمک های بشردوستانه از ۲۱ اکتبر، زمانی که کمک های محدود بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح از سر گرفته شد، است.

سخنگوی سازمان ملل گفت: از افزایش کمک‌ها استقبال می شود، اما حجم بسیار بیشتری از کمک ها به طور منظم مورد نیاز است تا از وخامت بیشتر وضعیت مردم، از جمله ناآرامی های مدنی جلوگیری شود. به ویژه، ورود سوخت برای بهره برداری از تجهیزات پزشکی و تأسیسات آب و فاضلاب ضروری است.

این سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: همچنین گزارش ها حاکی است که در آخر هفته، اطراف بیمارستان های شفا و قدس در شهر غزه و بیمارستان اندونزیایی در شمال غزه بمباران و موجب خساراتی شده است. این اتفاق در پی درخواست دوباره مقامات نظامی اسرائیل برای تخلیه این تاسیسات بود.

به گفته دوجاریک، تمامی ۱۳ بیمارستانی که هنوز در شهر غزه و شمال این باریکه فعال هستند، در روزهای اخیر بارها دستور تخلیه دریافت کرده‌اند.

دوجاریک همچنین گفت که مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل و هماهنگ کننده امداد اضطراری، بازدید خود را از اسرائیل و اراضی اشغالی فلسطین آغاز کرده است.

سخنگوی سازمان ملل افزود: گریفیتس در مورد چگونگی افزایش کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان در غزه گفتگو خواهد کرد.

اسرائیل در نقشه‌های آنلاین چین جایی ندارد

به نوشته وال استریت ژورنال، نقشه‌های آنلاین چینی بایدو، حد و حدودهایی برای رژیم صهیونیستی و همچنین سرزمین‌های فلسطینی، به‌علاوه شهرهای کلیدی را مشخص می‌کنند، اما نام «اسرائیل» به این اراضی تحت اشغال صهیونیست‌ها اطلاق نشده است.

همین امر در مورد نقشه‌های آنلاین ارائه شده از سوی شرکت علی‌بابا هم صدق می‌کند. این در حالیست که نقشه‌های علی‌بابا موسوم به ای‌مپ حتی کشورهای کوچکی مانند لوکزامبورگ را هم از قلم ننداخته و به وضوح مشخص کرده است.

هیچ یک از این دو شرکت به سوالاتی در این رابطه پاسخ ندادند. هنوز مشخص نیست که آیا این سیاست جدید است یا خیر، گرچه این مساله از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان توسط کاربران اینترنت چینی مورد بحث قرار گرفته است.

ژاپن حماس را تحریم کرد

وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد شهروندانی از مصر، اردن، سودان، ترکیه و فلسطین و یک صرافی ارزهای مجازی در غزه به نام “Buy Cash Money and Money Transfer Company” به لیست تحریم‌های دولت توکیو اضافه شدند.

اوایل اکتبر سال جاری میلادی، آمریکا تحریم‌هایی را علیه این افراد و این کمپانی بابت ارتباطشان با حماس وضع کرد.

این تحریم‌ها در حالی وضع شده که حماس هفتم اکتبر سال جاری میلادی در عملیات طوفان الاقصی به شهرک‌های اطراف غزه حمله‌ای غافلگیرانه داشت.

تماس‌های مصر با حماس و حزب‌الله لبنان

به نقل از العربی الجدید، یک منبع مصری ارشد گفت، قاهره برای بررسی بحران نوار غزه، تحولات و ابعاد آن تنها از هیئت حماس دعوت نکرده بلکه از رهبران دیگر گروه‌های مقاومت مخصوصا جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم دعوت خواهد کرد.

به گفته این منبع، قاهره در حال حاضر احیای مکانیسم وجود نماینده دائمی برای حماس از میان اعضای دفتر سیاسی این جنبش را بررسی می‌کند تا روند رایزنی و مذاکره در آینده را تسهیل کند.

وی گفت، قاهره این اقدام را در چارچوب تغییر موضع خود در قبال حماس انجام می‌دهد چرا که حماس اعلام کرد، با کوچاندن فلسطینی‌های نوار غزه به صحرای سینا مخالف است و با تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای انتقال مردم غزه به مرزهای مصر مقابله می‌کند.

این منبع تاکید کرد، در حال حاضر به نفع مصر نیست که روایت رژیم صهیونیستی و آمریکا را درباره حماس در پیش بگیرد و آن را به سایر گروه‌های مقاومت سرایت دهد. قاهره در حال حاضر در دیدار مقامات خود با غربی‌ها تاکید می‌کند که در نوار غزه جنبش‌های مقاومت حضور دارند نه «گروه‌های تروریستی.»

همین منبع گفت، قاهره دامنه رایزنی‌های خود درباره حمله به نوار غزه را گسترش داده است تا از فشارهای رژیم صهیونیستی و آمریکا برای انتقال اهالی غزه رهایی یابد.

همچنین این منبع گفت، مسوولان امنیتی اخیرا با حزب‌الله لبنان رایزنی کردند تا درباره حوادث غزه تبادل‌نظر کنند و مقاصد حزب‌الله را درباره ورود به جنگ همه‌جانبه علیه رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی و تاثیر آن بر وضعیت نوار غزه جویا شوند.

منبع مذکور گفت، مصر متوجه شده که برای مقابله با فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره کوچاندن فلسطینی‌های نوار غزه به صحرای سینا باید محورهای خود را گسترش دهد.

وی افزود، سیاستی که مصر در پیش گرفته موجب شد آمریکا تا حدی از موضع خود عقب‌نشینی کند و ایجاد گذرگاه‌های امن برای ورود دائم کمک‌ها به منظور ممانعت از وخامت وضعیت نوار غزه ضروری شود.

در همین راستا، عمار فاید، پژوهشگر علوم سیاسی و روابط بین‌الملل می‌گوید، طبیعی است که دولت مصر در شرایط کنونی دایره ارتباطات منطقه‌ای خود را گسترش دهد و سایر احزاب را نیز در بر بگیرد. در این شکی نیست، به‌ویژه پس از اینکه مشخص شد که ورود انصارالله به خط درگیری می‌تواند اراضی مصر و کشتیرانی در دریای سرخ را در معرض تهدیدات امنیتی قرار دهد. وی افزود: «ارتباطات بین مصر و حزب‌الله هم اکنون هم برقرار است. حتی اگر غیرمستقیم باشد.»

عمان خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی بابت جنایت علیه فلسطینی‌ها شد

بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان اعلام کرد: «تاریخ به ما آموخته است که نمی‌توان به بهانه دفاع از خود، کشتار جمعی و هدف قرار دادن غیرنظامیان را توجیه کرد.»

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه عمان همچنین تصریح کرد: «ما از جامعه جهانی می‌خواهیم رژیم صهیونیستی را به دلیل هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه مورد محاکمه قرار دهد و تحقیقات لازم را در این خصوص انجام دهد.»

بدر البوسعیدی در ادامه افزود، ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه به موجب قوانین بین‌المللی جنایت تلقی می‌شود.

وزیر خارجه عمان همچنین گفت، اقدام نظامی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود ضروری نیست و تمامی کشورها هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم می‌کنند.

البوسعیدی افزود، رژیم صهیونیستی در پاسخ خود به حملات مقاومت در هدف قرار دادن غیرنظامیان و ملت فلسطین آشکارا زیاده‌روی کرده و فلسطینیان حق دفاع از خود را دارند.

البوسعیدی در پایان اظهار کرد، محاصره غزه جنایت جنگی به شمار می‌آید و کوچاندن اجباری غیرنظامیان در شمال نوار غزه و انتقال آنها به سمت جنوب مقدمه‌ای برای کشتارجمعی است. وی خواستار برقراری فوری آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل شد.

رسانه‌های عبری: ۶۵ هزار شهرک‌نشین از مرزهای شمالی تخلیه شدند

به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «اسرائیل» در خط درگیری در مرزهای شمالی ۶۵ هزار شهرک‌نشین‌ را تخلیه کرد اما در حال حاضر هزاران نفر در فاصله بسیار نزدیکی از مرزها در منطقه حضور دارند و هنوز تصمیمی برای تخلیه افراد باقی مانده گرفته نشده و بیشتر آنها به شکل خودجوش منطقه را ترک کرده و مجبور شدند هزینه‌های این تخلیه را خودشان و بدون کمک دولت پرداخت کنند.

همزمان یوسی یهوشوع، تحلیلگر مسایل نظامی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گفت، «تا زمانی که حزب‌الله در آنجا حضور دارد، امکان بازگشت به المطله و شتولا وجود ندارد».

یهوشوع با اشاره به اینکه شرایط در شمال اراضی اشغالی عبارت از حضور بسیاری از نیروها و تعداد اندکی اسرائیلی است، گفت: نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) آنچه را در اینجا گفته می‌شود، می‌خواند و دنبال می‌کند و تا زمانی که یگان الرضوان در خط درگیری حضور دارد، هرگز موفق نخواهیم شد این جنگ را تمام کنیم.

در حال حاضر مسوولان رژیم صهیونیستی نگران این هستند که شهرک‌نشین‌ها به مناطق شمالی اراضی اشغالی بازنگردند، در این رابطه بنی گانتس، رئیس حزب اردوگاه دولت در بازدید از شورای منطقه‌ای مبؤوت گفت: «پیروزی» ما زمانی خواهد بود که ساکنان بری و المطله به خانه‌های خود بازگردند و بدانند در امنیت و حفاظت هستند.

از سوی دیگر داوید آزولای، یکی از فرماندهان جبهه داخلی در المطله تاکید کرد: شهرک‌نشینان المطله و تمامی شهرک‌نشین‌های شمال هرگز به شرایط قبل از هفتم اکتبر بازنخواهند گشت.

آزولای گفت: دستکم ۵۰ درصد اسرائیلی‌ها قاطعانه اعلام کردند در صورتی که این معادله تغییر نکند، هرگز به مرزهای شمالی بازنخواهند گشت و آنها درخواست کردند این موضوع در کابینه مطرح و بررسی شود.

این فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی افزود: در (شهرک) کریات شمونه بجز ۲۶۰۰ تا ۲۸۰۰ شهرک‌نشین باقی نمانده‌اند.

امیر برعام، معاون رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و فرمانده سابق منطقه شمال تاکید کرد: شرایط بسیار سخت است و فشار زیادی روی هتل‌ها است، کشاورزان اکنون که فصل برداشت است، به باغ‌های خود دسترسی ندارند و باید راه‌حلی برای آن ایجاد شود.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در اشاره‌ای آشکار به ناتوانی این رژیم در تاب‌آوری در برابر یک دوره طولانی از جنگ، به کسانی که از ماه‌ها جنگ صحبت می‌کنند، حمله کرده و به شدت آنها را مورد انتقاد قرار داد و گفت آنها واقعیت را درک نمی‌کنند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که شهرک‌ها تا حدود پنج کیلومتری مرزهای شمالی خالی هستند و دستکم ۶۰ هزار شهرک‌نشین از شمال منتقل شدند که تنها ۲۰ هزار تن از آنها از شهرک کریات شمونه هستند.

این رسانه عبری زبان در ادامه گزارش داد، تخلیه شهرک‌نشین‌ها بدون آمادگی قبلی انجام شد، حتی اگر جنگ امروز هم تمام شود، بسیاری از آنها به سرعت به شمال بازنخواهند گشت.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داده بودند که اسرائیل برای این حجم از انتقال شهرک‌نشین‌ها از شمال و جنوب آماده نیست و در کنار بسیاری مشکلات لجستیک، آشوبی در عملیات انتقال شهرک‌نشین‌ها از شهرک‌های واقع در شمال وجود دارد.

آلموگ کوهن، عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب «قدرت یهود» ۲۶ اکتبر جاری گفت، اگر دشمن نابود نشود، اسرائیلی‌ها هرگز به شهرک‌های خود در غلاف غزه بازنخواهند گشت.

پیش از این یک شهرک‌نشین گفته بود، اگر جنگ تمام شود اما تعادل بازدارندگی با لبنان برقرار نشود، اسرائیلی‌ها هرگز به شهرک‌های خود در شمال بازنخواهند گشت.

در جنگ سال ۲۰۰۶ عقب راندن حزب‌الله به آن سوی اللیطانی (مرزهای لبنان-فلسطین در خاک لبنان) یکی از اهداف اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه لبنان بود که نتوانست به آن دست یابد.

دیدار امیرعبداللهیان با امیر قطر

حسین امیرعبداللهیان که صبح امروز به قطر سفر کرده است با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر  دیدار و رایزنی کرد.

براساس این گزارش، این دومین سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به قطر طی دو هفته اخیر است.

محور اصلی این سفر  رایزنی در مورد آخرین تحولات غزه و فلسطین است.

امیرعبداللهیان در این سفر با وزیر امور خارجه قطر نیز دیدار و رایزنی می کند .

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احتمالا بعد از قطر راهی ترکیه خواهد شد .

پیام فوری الازهر به مقاومت فلسطین

در بیانیه الازهر آمده است: درود پاک خداوند بر مقاومت فلسطین و مردم غزه که نماد عزت و پایداری‌اند و با آتشی مواجه‌اند که توسط ارتشی تروریستی به سمت آنان فرستاده شده است. درود بر شما ای قهرمانان که با ایمان خود با کشتی‌ها و جنگنده‌ها و موشک‌ها مقابله می‌کنید.

به نقل از «روسیا الیوم» در این بیانیه آمده است: ای دلاوران، از قرآن کریم یاری بجویید و از این کلام خداوند «ولا تهنوا ولا تحزنوا وأنتم الأعلون إن کنتم مؤمنین» استعانت کنید.

الازهر مصر همچنین از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به خاطر موضع شجاعانه وی در موضوع فلسطین که خواستار توقف تجاوزات به غزه شده بود، قدردانی کرد.

به نقل از میدل ایست نیوز، در این بیانیه همچنین از کشورهای عربی و اسلامی خواسته شده تا برای کمک به برادرانشان در فلسطین به یاری بشتابند و امکانات، ثروت و منابع قدرت خود را برای یاری و حمایت از مردم غزه و جلوگیری از تجاوزات صهیونیست‌ها به کار گیرند.

افزایش شمار کشته‌های ارتش اشغالگر و مفقودان صهیونیست

سخنگوی ارتش اشغالگر گفت، تا الان به خانواده‌های ۳۱۵ سرباز کشته شده و خانواده‌های ۲۴۰ مفقودی اطلاع‌رسانی شده است.

این سخنگو تاکید کرد: این جنگی طولانی است و اهدافی محقق را خواهیم کرد.

پیشتر سی ان ان به نقل از یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، این رژیم می‌داند که ۲۳۸ اسیر در دست حماس است و متعهد است که برای آزادی همه آنها دست به هر کاری بزند.

این سخنگو ادعا کرد: «حماس از گروگان‌ها به عنوان ابزار فشار و جنگ روانی استفاده می‌کند و ما در بازی‌های ذهنی آن نمی‌افتیم.»

او گفت: «می‌دانیم که نبرد طولانی و سخت خواهد بود، اما از همه توان خود استفاده می‌کنیم.»

نشست اضطراری سران اتحادیه عرب برای بررسی اوضاع غزه برگزار می‌شود

نشست اضطراری اتحادیه عرب به درخواست فلسطین و عربستان و برای بررسی آخرین تحولات غزه برگزار می‌شود.

دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد که درخواست رسمی از فلسطین و عربستان برای برگزاری نشست اضطراری سران جهان عرب در ریاض برای بررسی تحولات غزه دریافت کرده است.

به گزارش الخلیج آنلاین، حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب با اعلام این خبر گفت که این نشست ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.

وی اشاره کرد که دبیرخانه اتحادیه عرب، این درخواست فلسطین و عربستان را برای کشورهای عضو اتحادیه عرب فرستاده است.

مهند العکلوک، نماینده فلسطین در اتحادیه عرب گفت که به درخواست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، یادداشتی برای درخواست برگزاری نشست اضطراری ارائه داده است.

وی توضیح داد که این درخواست پس از هماهنگی با عربستان به عنوان رئیس دوره کنونی نشست اتحادیه عرب برای بررسی حمله رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری انجام شده است.

پیش از این نیز اتحادیه عرب در ۱۱ اکتبر، نشستی فوق‌العاده در سطح وزرای خارجه برگزار کرده بود.

فعال شدن آژیرهای هشدار در بندر ایلات

رسانه‌های عبری گزارش دادند که آژیرهای هشدار در بندر ایلات واقع در جنوب شرقی فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ای ، آژیر هشدار بعد از ورود یک پهپاد به این منطقه فعال شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد منشأ پهپادی که دقایقی قبل بر فراز آسمان ایلات رهگیری شده، از یمن بوده است.

پیشنهاد رسانه صهیونیست به کابینه: غزه را به سعودی ها بدهید!

شبکه هفت رژیم صهیونیستی در گزارشی تحت عنوان «غزه را به سعودی‌ها بدهید» نوشت: به جای تغییر سیاست در فردای یک مرحله دیگر از جنگ بی‌پایان در غزه، بهتر است برای یک بار هم که شده عاقلانه عمل کنیم و تصمیم بگیریم که از این پس با غزه چه خواهیم کرد.

این شبکه از تصمیم گیرندگان رژیم صهیونیستی به دلیل بی‌توجهی تل‌آویو به آنچه پس از پایان جنگ غزه رخ می‌دهد و اینکه چه کسی این باریکه را مدیریت خواهد کرد، انتقاد کرد.

در این گزارش آمده است: وقتی هنری کیسینجر می‌گوید اسرائیل سیاست خارجی ندارد، بلکه فقط ملاحظات داخلی دارد، متأسفانه به نظر می‌رسد که این موضوع در سطح نظامی و درباره مسائل حیاتی مانند آینده غزه در فردای جنگ درست است، چراکه تاکنون هیچ بحث جدی در این خصوص صورت نگرفته است، در واقع هیچ عضوی از کابینه موظف به رسیدگی به این موضوع نبوده است.

شبکه هفت رژیم صهیونیستی در ادامه آورده است: به طور کلی پنج گزینه در رابطه با مرحله پساجنگ در غزه وجود دارد؛ ۱- الحاق به اسرائیل، ۲- الحاق به مصر، ۳- بازگشت سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)، ۴- توسعه رهبری محلی (تشکیلات خودگردان) و گزینه پنجم و نهایی نیز ایجاد نوعی «امارت» است که توسط یک کشور عربی دوست اداره می‌شود و بهتر است که این کشور عربستان سعودی باشد.

در این گزارش آمده است: اسرائیل به هیچ وجه قصد بازگشت به دهه ۱۹۷۰ و کنترل کامل نوار را ندارد؛ چراکه در برهه فعلی نه توانایی جابجایی بیش از یک میلیون نفر را دارد و نه آریل شارونی وجود دارد که در خیابان‌های غزه پرسه بزند و با تحمیل یک حکومت نظامی بر آن حکومت کند. احتمال الحاق به مصر نیز از دستور کار خارج شده است، چراکه عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهوری این کشور از رها کردن کامل نوار غزه استقبال می‌کند و سودی در الحاق آن و تحمل سنگینی بار بیش از یک میلیون انسان گرسنه نمی‌بیند.

این شبکه نوشت: به خطرناک‌ترین گزینه می‌رسیم  و این گزینه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود جناح چپ اسرائیل با تمام توان برای آن تلاش کند و طبق آن قرار است نوار غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین سپرده شود، گویی که ما چنین مسئله‌ای را تجربه نکرده‌ایم و در سال ۲۰۰۶ آنها (ساکنان غزه) نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین را از غزه اخراج نکردند.

در پایان این یادداشت آمده است: عملی‌ترین گزینه که می‌تواند در یک فرآیند سیاسی گسترده‌تر ادغام شود، گزینه عربستان سعودی است، چراکه سعودی‌ها مشکل اقتصادی ندارند و با رویکردهای سخت‌گیرانه‌تر با مسائل مرتبط با اسلام برخورد می‌کند، بنابراین دو مشکلی که مصری‌ها را از پذیرش این مسئولیت باز می‌دارد؛ درباره محمد بن سلمان وجود ندارد. در این صورت سعودی‌ها تسلط خود را بر جهان اسلام تقویت خواهند کرد و مهمتر از همه، ارباب جدیدی در نوار غزه وجود خواهد داشت که می‌داند چگونه حتی با افراد مسلح با ابزارهای مناسب مقابله کند، اتفاقی که در یمن نیز رخ داد.

صنعا: یمن بخشی از محور مقاومت است

عبدالعزیز بن حبتور، نخست‌وزیر پیشبرد امور دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با شبکه المیادین در این باره اظهار کرد: حماس بخشی جدایی ناپذیر از ملت فلسطین است و آنها و مقاومت را نمی‌توان ریشه کن کرد.

بن حبتور تاکید کرد: این سرزمین ربوده شده توسط رژیم صهیونیستی تنها با مقاومت همه در حرف و عمل و با سلاح  قابل بازگرداندن است.

وی ادامه داد: ما در یمن در همبستگی مطلق با مردم خود در غزه و تمام فلسطین، در جنوب لبنان، در جولان و در هر وجب از سرزمین‌های عربی ثابت قدم هستیم.

بن حبتور همچنین خاطرنشان کرد: ما بخشی از محور مقاومت هستیم و با وجود فاصله جغرافیایی هیچ مانعی برای مقاومت در یمن نیست.

مصر در نزدیکی غزه بیمارستان صحرایی ایجاد می‌کند

روزنامه الاهرام مصر گزارش داد: اداره بهداشت استانی سینای شمالی با تمام توان در تلاش است تا برای فلسطینیان مجروحی که وارد مصر می‌شوند یک بیمارستان صحرایی بر پا کند.

این روزنامه مصری همچنین اعلام کرد که ساخت این بیمارستان در مراحل پایانی قرار دارد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، اسامه الغندور، مقام محلی مصر در سینای شمالی گفت که به محض صدور مجوز ورود برای فلسطینیان از غزه، مراکز بهداشتی مصر آماده رسیدگی به وضعیت آن‌ها خواهند بود. قاهره همچنین مراکزی را برای اقامت همراهان این مجروحان ترتیب داده است.

حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات – که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته – قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

امروز هم در بیست‌وپنجمین روز جنگ، ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران شدید نوار غزه ادامه داده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم از آغاز مرحله سوم جنگ غزه سخن گفت.

مقاومت فلسطین اعلام کرد که برای سربازان اشغالگری که در صدد نفوذ به نوار غزه هستند، کمین‌هایی ایجاد کرده و در چندین منطقه با آنها درگیر شده است. همچنین حملات موشکی و خمپاره‌ای جبهه مقاومت به شهرهای اشغالی و مواضع صهیونیست‌ها ادامه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۸۵۲۵ نفر افزایش یافته که از این میان، ۳۵۴۲ تن کودک و ۲۱۸۷ تن زن هستند. همچنین ۲۱ هزار و ۵۴۳ تن مجروح شده‌اند.

یونیسف: غزه به گورستان کودکان تبدیل شده است

سازمان یونیسف اعلام کرد که دست‌کم ۹۴۰ کودک هنوز در غزه مفقود هستند.

سخنگوی یونیسف در یک نشست خبری در ژنو گفت: «غزه به گورستان کودکان تبدیل شده است.»

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه تا کنون ۳۵۰۰ کودک در غزه در اثر حملات رژیم اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.

نیویورک تایمز: حمله زمینی اسرائیل آغاز شد

نیویورک تایمز در خبری مدعی شد که اسرائیل حمله زمینی به نوار غزه را آغاز کزده است.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.