صفحه اصلی / اجتماعی / تانک ترامپ شروع به کوبیدن کرد/ مرد مونارنجی شهرهای آمریکا را یکی یکی فتح می کند/ مردم آمریکا درباره دونالد ترامپ چه می گویند؟

تانک ترامپ شروع به کوبیدن کرد/ مرد مونارنجی شهرهای آمریکا را یکی یکی فتح می کند/ مردم آمریکا درباره دونالد ترامپ چه می گویند؟

به گزارش خبر فوری، پایگاه CNN در گزارشی به محبوبیت دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ و رئیس جمهور سابق آمریکا پرداخت. در زیر خلاصه ای از ابن گزارش ارائه می گردد.

ترامپ؛ همچنان ایده آل طرفداران حزب جمهوری خواه

بانی کوت، زن ۳۳ ساله آمریکایی، هرگز به این فکر نکرده و نمی کند که به فردی  غیر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا رای دهد. این زن معتقد است که ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و رقیب درون حزبی ترامپ “تمام شده است”. نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی هم اندک شانسی دارد اما ترامپ شجاع تر از هر شخص دیگری است. بانی کوت  می گوید: «در آخرین انتخابات به ترامپ رای دادم و باز هم به او رای خواهم داد، و اگر هم به فرد دیگری رای دهم، آن فرد کسی خواهد بود که همان اخلاق و ارزش‌های ترامپ را داشته باشد و تلاش کند آمریکا را دوباره بزرگ کند.»

با کمک رای دهندگانی مانند کوت، ترامپ سه شنبه در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر پیروز شد. پیروزی او و افکار و احساساتی که در رای دهندگان رسوخ کرده، درس‌های هشدار دهنده ای به رقیب اصلی باقی‌مانده او  در میان جمهوری‌خواهان (یعنی نیکی هیلی) داده است.

حامیان ترامپ اولین دوره ریاست جمهوری او را عصر شکوفایی اقتصادی و صلح جهانی توصیف کرده اند. آنها چهار کیفرخواست قضایی علیه او را، حملات کور دموکرات ها توصیف نموده و در برخی مواقع این دیدگاه بی اساس را بیان می کنند که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به دلیل تقلب گسترده در آراء، به سرقت رفته است.

بسیاری اذعان داشتند که رفتار ترامپ آن چیزی نبود که می‌خواستند، اما با این حال، قبول دارند که او بر خلاف رقبای خود، یک سیاستمدار شناخته شده و اثبات شده است.

نیکی هیلی و شانس اندک برای پیروزی بر رقیب سرسخت

علیرغم ماه‌ها مبارزات انتخاباتی و صرف میلیون‌ها دلار هزینه برای تبلیغات، بسیاری از حامیان ترامپ گفته اند که با نیکی هیلی، رقیب اصلی ترامپ ناآشنا هستند و او را نمی شناسند. بسیاری حتی به این فکر نکردند که به شخص دیگری، غیر از ترامپ رای دهند.

آدرین کروین از شهروندان ۷۴ ساله آمریکایی، گفته که چند برگه تبلیغاتی از نیکی هیلی در صندوق پستی خود پیدا کرده و شناختش از رقیب ترامپ در همین حد است. کروین می گوید: من به نیکی هیلی فکر می کردم، اما وقتی همه شروع به حمایت از ترامپ می کنند و ترامپ، ترامپ، می گویند، پس چرا به دنبال ترامپ نرویم؟

کروین گفت که فکر می‌کند ترامپ «کمی دیوانه» است و شخصیت او را «وحشتناک» می‌داند، اما او همچنین به یاد می‌آورد که او در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ علیه هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش را له کرد. به همین دلیل، کروین نتیجه می گیرد: “این مرد عاشق کشور است.” شوهر او، ریموند کروین ۸۵ ساله، کمتر درگیر ترامپ است. با این حال، او نیز می گوید: “من شخص دیگری را در نظر ندارم… لذا به ترامپ رای می دهم. او بیش از هر رئیس‌جمهوری در زندگی من کار انجام داده است. امیدوارم او دوباره همان کارها را انجام دهد.

کریستی پایپر، ۳۸ ساله اهل دوور، می گوید که رئیس جمهور سابق همیشه انتخاب اصلی او بوده است. او در  گردهمایی طرفداران ترامپ در روچستر حاضر شد و گفت: پیام های ترامپ بیشترین طنین را دارند و من احساس می کنم که او می تواند بیشترین تفاوت ها را ایجاد کند.

پایپر پیش‌بینی کرد که ترامپ پیروز انتخابات خواهد شد. او معتقد است که ترامپ صدای بی‌صدا ها است.

جنگ شدید هیلی و ترامپ

هم ترامپ و هم هیلی حملات علیه یکدیگر را در نیوهمپشایر تشدید کرده اند. ترامپ در کنار رقبای سابق و متحدان فعلی اش، از جمله اسکات و ویوک راماسوامی، از هیلی انتقاد کرد که علیرغم کسب رای اندک، در رقابت باقی مانده است.

هیلی مشکلات حقوقی ترامپ را برجسته کرد و او را متهم به زوال عقل نمود و لحظه‌ای را که اخیراً ترامپ او را با نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان اشتباه گرفته بود، یادآوری کرد. نیکی هیلی به نظرسنجی‌های ملی در مورد نتایج احتمالی انتخابات عمومی اشاره کرد که نشان می‌دهند او بایدن را با اختلاف بیشتری نسبت به ترامپ شکست خواهد داد.

کمپین او، یک روز قبل از انتخابات نیوهمپشایر، در برنامه جمع آوری کمک های مالی گفت: “ما اقتصاد خود را بازسازی خواهیم کرد و مرزهای خود را ایمن خواهیم کرد و غرور ملی خود را احیا خواهیم نمود.” این سخنی بود که بر برخی از رای دهندگان سابق ترامپ موثر واقع شد. مایک کندور، ۵۹ ساله، گفت که در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ به ترامپ رای داده است. با این حال، اکنون  به یک نامزد ثالث امیدوار است تا در مقابل ترامپ و بایدن بایستد و به همین دلیل، از هیلی در انتخابات مقدماتی حمایت کرده است. او در حالی که با همسرش لورا، ۴۹ ساله و دخترش میرا، ۱۸ ساله که هر دو نیز به هیلی رای دادند، از محل رای گیری خارج می شد، گفت: “من آشوب نمی خواهم.”

در حالی که حامیان هیلی مشتاق رقابت هستند، حامیان رئیس جمهور سابق امیدوار به تاج گذاری سریع ترامپ هستند. رابرت استیسی، یک جوان ۲۶ ساله از روچستر گفت که امیدوار است روند نامزدی به زودی به نفع ترامپ تمام شود. این جوان خاطرنشان کرد که نمی‌خواهد رقابت مانند سال ۲۰۱۶ به طول انجامد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.