صفحه اصلی / اخبار / تولید گرانترین چوب جهان با مسموم کردن درختان! + فیلم

تولید گرانترین چوب جهان با مسموم کردن درختان! + فیلم

در ذهن ما، ” تزریق وریدی ” با درمان بیماری‌ها مرتبط است، اما بد نیست بدانید که در چین تزریق وریدی در درختان با تزریق سم برای تولید گرانترین چوب جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به تازگی در چین تصاویری از کیسه‌های پر از مایع که از درختان یک منطقه آویزان بود به سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. برخی با دیدن این تصاویر اینچنین استدلال کردند که این یک اثر هنری برای افزایش آگاهی در مورد جنگل زدایی در مقیاس جهانی است، برخی دیگر آن را هشداری در مورد نابودی حیات زمین بخاطر آلودگی های ایجاد شده انسان قلمداد کردند و بعضی از کاربران نیز مدعی شدند که این یک روش درمانی برای نجات درختان از قارچ‌ها یا سایر انگل‌ها طراحی شده است. اما همه این نظریه پردازی ها نادرست بود.

در تصاویری که توسط گروه ” آکادمی رصد جاده ” در فیسبوک منتشر شد ده‌ها کیسه پر از مایع را نشان می‌داد که با لوله‌های سبزرنگ با سوزن‌های بزرگ به تنه درختان متصل بودند. اما پس از انتشار این تصاویر، جزئیاتی بیشتر در مورد آن منتشر شد. مایع درون این کیسه ها، در واقع ” سَم ” است که برای فعال کردن مکانیسم دفاع شخصی درخت طراحی شده است. این ماده سمی برای تولید گرانترین چوب جهان به نام ” کیارا ” طراحی شده است. کیارا یک نوع بسیار کمیاب از چوب آگار است که به دلیل عطر متمایز و بسیار قوی در صنایع عطرسازی و بخور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این که چوب داخلی درخت تقریبا بی بو است، اما تحت شرایطی خاص نوعی صمغ یا رزین تیره؛ یک ترکیب آلی چسبناک را تولید می‌کند که محصول آن چوب آگار گرانبها است.
صد‌ها سال پیش بشر می‌دانست که این درختان فقط در پاسخ به نوعی استرس، چوب آگار کیارا را تولید می‌کند، اما به تازگی به عنوان نوعی کپک شناخته شده است؛ بنابراین می‌توان درختان را با این انگل آلوده کرد تا برای تولید صمغ گرانبها تحریک شوند.
گفتنی است؛ اکنون مزارع آگار در سراسر آسیا از اندونزی تا میانمار و ویتنام یافت می شوند.

انتهای پیام/

این مطالب را نیز ببینید!

کدام یک از چهره‌های شاخص به مجلس دوازدهم راه نیافتند؟

به گزارش دانستنی نیوز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت ۲۴ جمعه ۱۱ اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.