صفحه اصلی / آموزش عالی / خروش جاماندگان اربعین در سراسر ایران

خروش جاماندگان اربعین در سراسر ایران

دانستنی نیوز – گروه استان‌ها: امروز چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲، اربعین حسینی است. به همین مناسبت در جای‌جای کشورمان مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین برگزار می‌شود.

از ساعات ابتدایی صبح روز اربعین، جمعیت جاماندگان از پیاده‌روی اربعین، به عشق سیدالشهدا، در مسیرهای از پیش تعیین‌شده در جای جای کشور، حاضر می‌شوند تا سیل خروشان حسینیان رقم بخورد.

در این مراسم مردمی، علاوه بر جاماندگان، خیلی از زائرانی که طی روزهای گذشته به کربلا مشرف شده‌اند اما در در روز اربعین فرصت و امکان حضور نداشته‌اند نیز شرکت می‌کنند.


گزارش‌ها، عکس‌ها و فیلم‌های مراسم را در نقاط مختلف کشورمان بخوانید و ببینید


در بسیاری از نقاط کشور مراسم در ساعت ابتدایی صبح آغاز می‌شود؛ اما مناطقی نیز به دلیل شرایطی نظیر گرمای هوا، این اجتماع مردمی بعدازظهر برگزار می‌شود.

در مسیرهای راهپیمایی مردمی جاماندگان اربعین موکب، ایستگاه صلواتی و غرفه‌های فرهنگی برپا شده است.

اقامه نماز جماعت نیز برای امروز پیش بینی و تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شده است.

مراکز امدادی امروز در آماده باش هستند و تأمین امنیت نیز به خوبی در مسیرهای راهپیمایی در استان‌های مختلف، برنامه ریزی شده است.


عزاداری خیابانی اربعین حسینی در ارومیه

دستجات سینه زنی و زنجیرزنی ارومیه امروز همزمان با اربعین حسینی در خیابان‌های اصلی شهر عزاداری کردند.

راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده مردم شهر میاندوآب برگزار شد.




برگزاری راهپیمایی اربعین در اصفهان

راهپیمایی جاماندگان اربعین تحت عنوان «الی اصحاب الحسین» با حضور مردم اصفهان در سه مسیر در شهر اصفهان و همچنین در شهرستان‌های استان نیز در مسیرهای تعیین شده برگزار شد.

در شهر اصفهان شهروندان از منازل و حسینیه‌ها به سمت مسیرهای منتهی به گلستان شهدا برای تجمع ظهر اربعین در حال حرکت کردند.

همچنین از میدان لاله به سمت جاده فرودگاه اصفهان و حضور در امامزاده شاه کرم و مسیرهای منتهی به آستان مقدس حضرت زینب (س) شهروندان راهپیمایی اربعین داشتند.


پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در پارس آباد اربیل

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در پارس آباد صبح چهارشنبه از شهدای گمنام در محل دانشگاه آزاد اسلامی شروع و به سمت مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.


پیاده‌روی جاماندگان اربعین در حصارک کرج

عزاداران اربعین حسینی در قالب پیاده‌روی جاماندگان با پای پیاده به سمت آستان امام زاده محمد (ع) حصارک حال حرکت کردند.


پیاده‌روی اربعین در «دیر» / گرما مانع حضور جاماندگان از قافله نشد

پیاده‌روی اربعین در «دیر»/ گرما مانع حضور جاماندگان از قافله نشد

امروز دل‌ها همه تنگ بین الحرمین و حضور در کربلای معلی است، به ویژه کسانی که امسال حسرت حضور در پیاده روی مسیر نجف تا کربلا در دلشان مانده با این حال با حضور در پیاده روی جاماندگان دل و جانشان را به سمت حرم حسین بن علی (ع) و ابوالفضل العباس (ع) پرواز داده‌اند اگر چه جسمشان اینجا است.

اینجا بندر دیر هوا شرجی و رطوبت و گرمای هوا بالا و پیاده روی در این شرایط، سخت و طاقت فرسا است اما در مسیر عاشقی که باشی گرمای هوا اهمیتی ندارد چون هدف رسیدن به حسین (ع) و زنده کردن اهداف او است.

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین با اقامه نماز جماعت صبح و قرائت زیارت اربعین در جوار مرقد سید مرتضی شروع شده است، هوا گرگ و میش است و جمعیت عزاداران و حاضران در پیاده لحظه به لحظه بیشتر می‌شود.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.


حرکت قافله زائران جامانده اربعین حسینی (ع) در استان تهران

قافله زائران جامانده اربعین حسینی(ع) در استان تهران به راه افتاد

باز هم اربعین فرا رسید، چهل روز از آن رویداد پر از حزن و اندوه گذشته است، تاریخ ورق می‌خورد، اما سوگواری برای حسین و یارانش و آن خاندان پاک هیچ گاه پایان نمی‌یابد، اربعین که می‌شود دلم پر می‌کشد برای کربلا و بین الحرمین و نخل‌های سر به فلک کشیده‌اش، آنجاست که می‌شود غم دل را با دلدار گفت و چشم‌ها را با اشک برای مرثیه سرایی آن سلاله پاک شست، آری امروز اربعین است و باز جامانده ایم از قافله زائران کوی کربلا.

استان تهران امروز مملو از عاشقانی است که از قافله کربلا جامانده اند اما دل در گرو سالار شهیدان دارند و به خیابان آمده‌اند تا به یاد کربلا و نجف راهپیمایی کنند، راهپیمایان از هر قشر و سن و سالی هستند، پیر و جوان و زن و مرد و کودک همه حاضر شده‌اند تا بیعتی دوباره با اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


برگزاری مراسم پیاده روی حرم تا حرم در شهرکرد

مراسم پیاده‌روی از حرم تا حرم  آغاز شد

مراسم بزرگ پیاده روی حرم تا حرم از امامزاده سید محمد (ع) غرب شهرکرد تا امامزادگان حلیمه و حکیمه (س) شهرکرد برگزار شد.

همزمان با اربعین حسینی در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری پیاده روی اربعین آغاز شد که با حضور پر شور مردم همراه بوده است.

این پیاده روی بزرگ در شهرکرد از امامزاده سید محمد (ع) تا امامزادگان حلیمه و حکیمه (س) بوده است.


حضور رئیس جمهور در جمع عزاداران خراسان جنوبی


حضور گسترده مشهدی‌ها در راهپیمایی جاماندگان

همزمان با سراسر کشور مجاوران و زائران حرم رضوی در مراسم جا ماندگان پیاده روی اربعین حضوری گسترده یافتند.

پیر و جوان و مرد و زن با پوشیدن لباس‌های سیاه و عزاداری در مسیر میدان ۱۵ خرداد تا حرم رضوی جلوه‌هایی از دل دادی خود را به اهل بیت به نمایش گذاشتند.

دلدادگان حسینی و عزاداران به سمت بارگاه امام هشتم حرکت کردند و صحنه‌های بی بدیلی را خلق کردند.

زنان و مردان، کودکان و نوجوانان از میدان ۱۵ خرداد مشهد به سمت حرم رضوی با عزاداری و نوحه خوانی و نوای یا حسین، یا حسین در حرکت هستند.

هزینه حسینی بودن دفاع از دین تا پای جان است

«آیت الله علم الهدی» نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: برادران و خواهران، عزیزان من، این راهپیمایی میلیونی اربعین چه معنایی دارد؟ میلیون‌ها نفر که جاده طولانی و طاقت‌فرسای مشایه را تا مسیر کربلای معلی طی می‌کنند و ده‌ها برابر آن جمعیت هم جامانده از کاروان زیارت در شهرهای مختلف اربعین را گرامی می‌دارند، می‌خواهند این پیام را بدهند که اگر زمانی ۷۲ نفر مجاهد صدیق در کاروان اباعبدالله (ع) وجود داشت، امروز شمار لشکر حسینی از ۳۰ میلیون نفر فراتر رفته و همه ما آماده هستیم تا همچون حضرت سیدالشهدا (ع) بذل مهجه کنیم تا حیرت ضلالت از ارکان جامعه برچیده شود. اینجاست که تحقق این شعار باید در شئون زندگی اجتماعی ما متجلی باشد تا در عرصه جهاد تبیین یا دفاع از حجاب و عفاف، همه تا پای جان در میدان باشند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی: دشمنان اسلام به دنبال سانسور حضور میلیونی مردم در اربعین هستند

دشمنان اسلام به دنبال سانسور حضور میلیونی مردم در اربعین هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به اوج معنویت برسیم باید خود را شبیه اصحاب ائمه کنیم؛ اصحابی که تسلیم محض امام معصوم بودند.

وی افزود: اصحاب اباعبدالله در مواجهه با دعوت امام به ایشان لبیک گفته و به اوج بندگی رسیدند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرهای مختلف خوزستان

مراسم پیاده‌روی جاماندگان، همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان در استان خوزستان از دقایقی قبل آغاز شده است.

عاشقان اهل بیت با پیوستن به خیل جمعیت جاماندگان اربعین حسینی در استان خوزستان مسیر مشخص شده را پیاده طی می‌کنند.

همزمان دو گذرگاه مرزی استان خوزستان یعنی شلمچه و چذابه شاهد حضور هزاران زائر ایرانی و خارجی است که در حال رفت و آمد به سمت مراسم اربعین در عراق هستند.


برگزاری همایش جاماندگان اربعین در زنجان

همایش پیاده روی جاماندگان اربعین در استان زنجان و همچنین شهر زنجان برگزار شد. این همایش در شهر زنجان از کنار سد گاوازنگ به سمت مزار شهدای گمنام در ارتفاعات این منطقه برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم فاصله ۹ کیلومتری را طی کردند.‌

همایش پیاده روی جاماندگان اربعین در زنجان آغاز شد

اقامه نماز ظهر و مغرب و عشا، مداحی و خواندن زیارت‌نامه اربعین در مزار شهدای گمنام، از ویژه‌برنامه های مسیر پیاده روی جاماندگان است.


دلدادگان در سمنان «یا حسین (ع)» سر دادند

دلدادگان «یا حسین(ع)» سر دادند/حرکت کاروان عاشقی در استان سمنان

آئین گردهمایی و راهپیمایی بزرگ اربعین دلدادگان حسینی همزمان با دیگر نقاط کشور در استان سمنان نیز برگزار شد و مردم متدین این استان بار دیگر نغمه یا حسین (ع) سر دادند.‌

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در گفتگو با دانستنی نیوز، با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ موکب در جای جای استان برپا خواهد شد تا شاهد برپایی پرشور این حرکت تمدنی ویژه باشیم، بیان کرد: پیاده روی دلدادگان حسینی در سمنان ساعت هشت صبح روز اربعین از میدان امام علی (ع) تا مصلی و در درجزین ساعت ۹ و نیم صبح از مسجد قائم (عج) تا مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار شده است.

حجت الاسلام عباس عبدالهی با بیان اینکه پیاده روی اربعین جاماندگان و دلدادگان حسینی در شهمیرزاد ساعت ۹ و نیم صبح از میدان امام (ره) تا امام زاده یحیی (ع) و گلزار شهدا برگزار می‌شود، گفت: در شاهرود این مراسم از هفت صبح از سه راهی مجن تا امام زاده بسطام، در دامغان از گلزار شهدای شهدای پارک دانشجو تا بلوار جانباز، بلوار شمالی و امامزادگان محمد و جعفر (ع) و در گرمسار از گلزار شهدا تا امامزاده اسماعیل (ع) برگزار شده است.

وی افزود: پیاده روی دلدادگان حسینی در مهدیشهر از میدان ولیعصر (عج) به سمت دانشکده روانشناسی دربند، در سرخه از میدان آزادی به سمت نظامین، اسد آباد و در نهایت لاسجرد، در آرادان از شهدای گمنام تا امامزاده شاه نظر و در ایوان کی از شهدای گمنام تا امامزاده عاقب (ع) برگزار شده است.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.


مراسم پیاده روی اربعین در زاهدان

مراسم پیاده روی اربعین حسینی با عنوان «اجتماع لشکر امام حسین (ع)» در زاهدان هم با خیل عظیم مردم شیعه و سنی برگزار شد.


روایت دلدادگان استان فارس در اربعین حسینی

مجاورت با حرم احمد ابن موسی (ع) در کنار دلدادگی به ائمه اطهار (ع) موجب شده تا محرم و صفر بهترین فرصت برای ابراز ارادتمندی به خاندان عصمت و طهارت (ع) باشد و اربعین حسینی نیز یکی از مهم‌ترین جلوه‌های بیان این دلدادگی برای مردم فارس است.

هم‌زمان با سراسر کشور مراسم دلدادگان اربعین حسینی در استان فارس نیز از حدود ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه آغاز شد.

در شهر شیراز مراسم پیاده‌روی از میدان امام حسین (ع) آغاز و تا حرم مطهر احمد ابن موسی شاه‌چراغ (ع) ادامه پیدا کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.


مراسم دلدادگان حسینی در قزوین

به مناسبت روز اربعین مراسم دلدادگان حسینی در قزوین با حضور گسترده مردم آغاز شده است.

در این مراسم که تا بعد نماز مغرب برگزار می‌شود بیش از ۴۷ موکب با برگزاری برنامه‌های مختلف و پذیرایی میزبان عاشقان حسینی هستند.

در اولین برنامه این مراسم پیش از ظهر چهارشنبه مردم قزوین مسیر میدان میرعماد تا آستان مقدس امامزاده حسین و مزار شهدا را به یاد پیاده روی کربلا طی کردند.

برگزاری مناجات اربعین و عزاداری از دیگر برنامه‌های مراسم دلدادگان حسینی در شهر قزوین است.


حضور گسترده خانواده‌های قمی در پیاده روی جاماندگان اربعین

شهر قم در ماتم و عزای اربعین حسینی سیاه پوش شده و مردم از ساعات ابتدایی صبح امروز در مسیرهای پیاده‌روی دلدادگان حسینی حضور یافته‌اند.

حضور خانواده‌ها، زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه در این مراسم چشم گیر است.

مردم قم در مسیر پیاده روی با برپایی موکب‌های مختلف از عزاداران پذیرایی می‌کنند و با برگزاری مراسمهای مذهبی در اربعین امام حسین و یارانش اشک می‌ریزند.

طبق آخرین آمار رسمی از ۲۷ مرداد تا پایان روز دوشنبه ۱۳ شهریورماه جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر وارد شهر قم شده و حدود ۲۰۰ هزار نفر از آنها که به طور عمده از زائران غیرایرانی هستند در مواکب قرارگاه مردمی اربعین این استان اسکان یافته‌اند.

فضای حاکم بر شهر قم کربلایی و عاشورایی است؛ معابر و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) آکنده از خیل عاشقانی است که با شور و شعور وصف‌ناپذیری مشغول عزاداری و تعظیم شعائر دینی هستند.


آئین سوگواری اربعین حسینی در کردستان برگزار شد

مردم دیندار و ولایتمدار کردستان در روز اربعین، به یاد حسین بن علی (ع) نوه پیغمبر اسلام و ۷۲ تن از یارانش که در روز عاشورا به دست لشکریان یزید به شهادت رسیدند اشک ماتم ریختند.

چهل روز از مصیبت جانگداز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) سپری شد و در این روزها مردم عزادار نقاط مختلف استان کردستان آئین‌های مختلفی به یاد شهدای دشت نینوا برگزار کردند.

مردم سنندج هم امروز در دسته‌های مختلف به خیابان‌ها آمدند و مسیر مهدیه تا میدان آزادی و خیابان فردوسی این شهر را پای پیاده طی کردند و به عزاداری پرداختند و اشک ماتم ریختند.


راهپیمایی جاماندگان اربعین در کرمانشاه

راهپیمایی جاماندگان اربعین در کرمانشاه از صبح امروز چهارشنبه از میدان آزادی تا گلزار شهدای کرمانشاه با حضور عاشقان و دلدادگان حسینی (ع) برگزار شد.


راهپیمایی جاماندگان در یاسوج

در شهر یاسوج و با حضور دسته جات عزاداری در میدان هفتم تیر، جاماندگان اربعین مسیر امام زاده مختار (ع) را در پیش گرفته و رهسپار زیارت شده‌اند.

پیر، جوان، کودک، مرد و زن سیاه پوش حسین (ع) هستند و لبیک گویان در ماتم اربعین حسینی کربلا را از آقایشان طلب می‌کنند.

اینجا همه دل در گرو کربلا دارند و مسیر دل‌ها از حوالی اربعین عشق و شور می‌گذرد.


مراسم دلدادگان اربعین در نقاط مختلف گلستان

مراسم راهپیمایی متمرکز اربعین حسینی در تمامی شهرهای گلستان برگزار شد.

امسال در مراسم دلدادگان حسینی همچون سال‌های گذشته مردم با پای پیاده مسیرهای مختلفی را طی کردند تا عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) و یارانش نشان دهند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


راهپیمایی جاماندگان حسینی در رشت

بغض در گلو و اشک در چشم، حکایت جاماندگان حسینی است، امروز ۱۵ شهر گیلان طریقه الحسین بود جا ماندن از مسیر عاشقی اما هم نوا با زائران امام حسین (ع) آمدند، گرد هم جمع شدند تا ثابت کنند خون ریخته شده حسین تا قیامت تازه و درد متحمل شده بر اولادش انکار ناپذیر است.

اینجا بوی کربلا می‌آید، بوی اسپند، صدای مداح و گریه عده‌ای از جاماندگان دلت را به کربلا می‌برد به راستی عشق به اباعبدالله پیر و جوان نمی‌شناسد و از اولین ساعات طلوع خورشید اکثر مردم گیلان برای عزاداری در روز اربعین به راهپیمایی جاماندگان و دلدادگان حسینی پیوستند.


پیاده‌روی «دلدادگان حسینی» در شهرهای لرستان برگزار شد

پیاده‌روی «دلدادگان حسینی» در شهرهای لرستان برگزار شد

حجت‌الاسلام احمد غلامی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با دانستنی نیوز ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار داشت: برای کسانی که توفیق زیارت سیدالشهدا (ع) را در روز اربعین نیافته‌اند مراسم پیاده‌روی با عنوان «دلدادگان حسینی» در سرتاسر استان امروز هم‌زمان با اربعین حسینی (ع) برگزار شد.

وی افزود: این مراسم در شهرستان خرم‌آباد از ساعت هفت صبح امروز چهارشنبه از مقابل حرم مطهر زیدبن علی (ع) آغاز و تا حرم امامزاده عبدالله (ع) ادامه داشت.


رزمایش پیاده روی بزرگ جاماندگان اربعین حسینی در مازندران

همزمان با اربعین حسینی، مازندران غرق در ماتم و اندوه است و آئین‌های عزاداری و سینه زنی در محلات و شهرهای مختلف برپا شد. همچنین در تمامی شهرهای استان آئین پیاده روی جاماندگان اربعین برگزار می‌شود.

این مراسم صبح امروز در شهر بابل و قائمشهر آغاز شد.


دری نجف آبادی: اربعین حسینی احیای درس بزرگ مکتب عاشورا و میدان بزرگ جهاد است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در گفتگو با دانستنی نیوز اظهار داشت: رزمایش مهدوی و راهپیمایی اربعین نشانه عشق به اهل بیت (ع)، بیعت با شهیدان کربلا و کلاس محبت و مودت است، پیام اخوت و برادری است، پیام همکاری است، زیارت اربعین نماد حب اهل بیت (ع) است. محور دفاع از اسلام و دفاع از مظلوم و مقاومت و مقابله با کفر و شرک و استکبار محور عزت و شرف است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: شیعه و اهل سنت، ترک و فارس و کرد و عرب و عجم افغانی و پاکستانی هندی و بحرینی همه روح وحدت و تعامل را در این واقعه عظیم به نمایش می‌گذارند. اربعین پیوند دل‌های عاشقان و عارفان با ولایت و امامت و حضرت سیدالشهدا (ع) است.

وی ادامه داد: اربعین میدان جهاد و اجتهاد و مبارزه با ظلم و استبداد در راه آزادی و آزادگی و حیات طیبه جامعه بشری و تشنگان وادی معرفت است.

متن کامل را اینجا بخوانید.


راهپیمایی جاماندگان اربعین در روستا «بیخ کهنو» بشاگرد

راهپیمایی جاماندگان اربعین در روستای «بیخ کهنو» بشاگرد استان هرمزگان برگزار شد.


پیاده پیمایی جاماندگان اربعین در یزد

جاماندگان پیاده روی اربعین در یزد امروز مسیر یزد – تفت را پیاده پیمایی کردند.


تصاویر پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرهای مختلف را اینجا ببینید.



این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.