صفحه اصلی / اجتماعی / ​خنده‌درمانی و یوگا راه علاج طلاق عاطفی است/ افراد اسیر قدرت ماهواره‌ها و فضای مجازی شده‌اند

​خنده‌درمانی و یوگا راه علاج طلاق عاطفی است/ افراد اسیر قدرت ماهواره‌ها و فضای مجازی شده‌اند

اصغر کیهان نیا در گفتگو با خبر فوری در توضیح علت به وجود آمدن طلاق عاطفی در خانواده گفت: مذاکره نوعی روغن‌کاری چرخ زندگی است. اصطکاک در رابطه میان همسران موجب سایش روح می‌شود؛ رنج‌ها از یکدیگر مزمن و عمیق‌تر می‌شوند و در نتیجه فرمول اولیه ازدواج که عشق و علاقه است، از بین می‌رود.

وی با بیان اهمیت گفتگو میان زن و شوهر اظهار داشت: زمانی که رابطه بین افراد دچار اصطکاک می‌شود، قدرت مذاکره‌شان را از دست می‌دهند و به نتیجه‌ای ناخوشایند می‌رسند که حرف زدن با یکدیگر فایده‌ای ندارد. در حالی‌که هیجانات انسان با حرف زدن تخلیه می‌شود.

کیهان نیا با اشاره بر دلایل خارجی در به وجود آمدن طلاق، بیان کرد: عواملی از قبیل گرانی، تورم، بیماری، تغییر آب و هوا و بیکاری باعث ایجاد خشم پنهان در فرد می‌شود که نتیجه اش طلاق عاطفی است.

وی از تأثیر منفی استفاده بیش از حد فضای مجازی در فضای خانواده تأکید کرد: در گذشته معاشرت میان خانواده ها زیاد بود ولی امروزه افراد اسیر قدرت ماهواره‌ها و فضای مجازی شده‌اند. انسان نیاز به سرگرمی دارد که استفاده مدیریت‌نشده از موبایل‌ و فضای مجازی علاوه بر مضرات بدنی، موجب غفلت و بی‌نیازی از همسر شده است که می‌تواند منجر به دوری زوجین از یکدیگر و در نتیجه طلاق عاطفی میان آنها شود.

این روانشناس در ادامه انجام ورزش، مدیتیشن و یوگا، خنده‌درمانی، معاشرت نکردن با افراد ناامید و شکست خورده، گوش ندادن به موسیقی‌های حزن‌انگیز را در بهتر شدن روحیه و در نتیجه مدیریت خلق و خوی خود و همسر و افزایش بهبود روابط میان زوجین مؤثر دانست.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.