صفحه اصلی / اجتماعی / درگیری‌های شدید در شمال غزه/ زمزمه های توافق اسرائیل و حماس بر سر تبادل اسرا/ مخالفت نتانیاهو با اداره غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین، پس از پایان جنگ

درگیری‌های شدید در شمال غزه/ زمزمه های توافق اسرائیل و حماس بر سر تبادل اسرا/ مخالفت نتانیاهو با اداره غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین، پس از پایان جنگ

درگیری‌های شدید در شمال غزه/ قطع ارتباط سازمان جهانی بهداشت با کارمندان بیمارستان الشفا

در سی و هفتمین روز جنگ غزه منابعی در نوار غزه گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی در بحبوحه درگیری‌های بسیار شدید و درگیری در چهار محور، بمباران نوار غزه را تشدید کرده‌ است در پی این حملات سازمان جهانی بهداشت از قطع ارتباط با افرادی که در بیمارستان الشفا در غزه با آنها تعامل داشته‌، خبر داد.

به گزارش ایسنا، از ساعات اولیه صبح امروز، یکشنبه نیروهای اشغالگر یک زایشگاه را بمباران کردند که در نتیجه آن دو پزشک شهید شدند و هواپیماهای بدون سرنشین مجتمع پزشکی الشفا را بمباران کردند.

یک منبع پزشکی فلسطینی گزارش داد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی یک چاه و مخازن آب در مجتمع پزشکی الشفا در غرب شهر غزه را بمباران کردند و ارتش همچنان به حملات و گلوله باران‌های شدید در اطراف مجاورت بیمارستان ادامه می‌دهد.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حالی که گزارش‌های وحشتناک در مورد حملات مکرر به بیمارستان منتشر می‌شود، ما تصور می‌کنیم کسانی که در آنجا با آنها کار می‌کنیم و تعامل داریم به ده‌ها هزار آواره‌ای پیوسته‌اند که از منطقه گریخته‌اند.»

یک منبع پزشکی فلسطینی از شهادت تعدادی مجروح بر اثر قطعی برق در مجتمع پزشکی الشفا در غرب شهر غزه خبر داد.

خانواده‌های فلسطینی که در خانه‌هایشان محبوس شده‌اند، خواستار خروج و نجات هستند

هبه عکیله، خبرنگار الجزیره گفت: صدها خانواده فلسطینی که در داخل منازل خود در محله‌های مسکونی گیر افتاده‌اند و شاهد تهاجمات رژیم صهیونیستی به شهر غزه هستند، از سازمان‌های مربوطه به‌ویژه صلیب سرخ بین‌المللی درخواست کرده‌اند تا آنها را از آنجا بیرون کنند.

وی افزود: این خانواده‌ها مجروحانی دارند که برخی از آنها به دلیل عدم درمان به شهادت رسیده‌اند، زیرا آمبولانس‌ها نمی‌توانند از بیمارستان‌ها به محله‌های مسکونی که شاهد بمباران و هجوم نیروهای اشغالگر هستند، حرکت کنند.

درگیری شدید بین مقاومت و اشغالگران در شمال نوار غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در شمال بیت حانون، منطقه ابرج العوده، در شمال جبالیا و در بیت لاهیا در شمال نوار غزه در حال وقوع است.

این خبرنگار به درگیری همزمان در چندین منطقه در شهر غزه از جمله محله‌های النصر و شیخ رضوان و اطراف اردوگاه الشاطی (شمال غربی) اشاره کرد.

ساعد السویرکی خبرنگار روسیا الیوم نیز گفت: ارتش رژیم صهیونیستی در بحبوحه درگیری‌های بسیار شدید با مبارزان گروه‌های فلسطینی در خیابان سرباز گمنام در مرکز غزه، به آسمان غزه بمب‌های نوری شلیک کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن ۵ سرباز خود در شمال غزه خبر داد

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته از کشته شدن پنج سرباز دیگر در شمال نوار غزه خبر داد، در حالی که رسانه‌های عبری تایید کردند که شش سرباز دیگر نیز در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مجوز انتشار خبر کشته شدن پنج نظامی صهیونیست در جریان درگیری با مبارزان حماس در غزه را یافته است.

براساس این بیانیه، سرگرد متان مایر، ۳۸ ساله، اهل اودیم، از سربازان گردان ۶۹۷ تیپ ۵۵۱ ، سرگرد موشه یدیدیا لیتر، ۳۹ ساله، مین زوریم، عضو گردان ۶۹۷، تیپ تیرهای آتش ۵۵۱، که به عنوان فرمانده دسته در واحد شیلداگ خدمت می‌کرد، سرگرد یوسف هایم یوسی هرشکویچ، ۴۴ ساله، اهل گیفاعوت، نیروی گردان ۶۹۷ تیپ ۵۵۱، سرگرد سرگئی شمارکین، ۳۲ ساله، اهل کریات شمونا، نیروی گردان ۶۹۷ تیپ ۵۵۱ و سرگرد ناتانیل ناتی هاروش، ۳۴ ساله، اهل بیت المقدس، نیروی واحد ۵۰۸۴ معاونت اداری تیپ گیفعاتی، در جریان عملیات در شمال نوار غزه کشته شدند.

رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند که شش سرباز دیگر از جمله یک افسر و چهار سرباز ذخیره از گردان ۶۹۷ و یک افسر گردان ۱۲ در تیپ گولانی به شدت مجروح شدند.

زمزه های توافق اسرائیل و حماس

شبکه ۱۳ اسرائیل: بر اساس توافقی که در حال شکل‌گیری است، اسرائیل اسرای فلسطینی را آزاد می‌کند و با آوردن سوخت موافقت می‌کند./ مشرق

بیشتر بخوانید:

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نوزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هجدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دوازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الاقص

 

هشدار واشنگتن به رژیم صهیونیستی در مورد تشدید تنش‌ها در غزه

تهران- ایرنا- لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل در مورد تشدید تنش‌ها در غزه به وی هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از وب گاه وزارت دفاع آمریکا، پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون شنبه شب (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر دفاع آمریکا و وزیر جنگ (رژیم) اسرائیل در یک تماس تلفنی درباره جنگ در نوار غزه با یکدیگر گفت وگو و رایزنی کردند.

در این بیانیه آمده است: وزیر دفاع آمریکا با اشاره به حق (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود، بر اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان و ارائه کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان غزه تاکید کرد.

این بیانیه می‌افزاید: در این تماس تلفنی، آستین همچنین بر لزوم مهار درگیری در غزه و پرهیز (رژیم) اسرائیل از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید کرد.

مخالفت نتانیاهو با اداراه غره توسط تشکیلات خودگردان فلسطین، پس از پایان جنگ

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز شنبه از مخالفت خود با اداره غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین پس از پایان جنگ علیه حماس خبر داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز شنبه از مخالفت خود با اداره غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین پس از پایان جنگ علیه حماس خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، این موضع نخست وزیر اسرائیل با سیاست اعلام شده دولت آمریکا در خصوص این موضوع در تضاد است. پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه گفت که غزه باید « توسط فلسطینی‌ها اداره شود و غزه همراه با کرانه باختری تحت حاکمیت و احد حکومت خودگردان فلسطین قرار گیرد»

این در حالی است که نتانیاهو در پاسخ به سوالی درباره این موضوع، گفت که پس از جنگ، اسرائیل «کنترل امنیتی کلی را حفظ خواهد کرد، از جمله ظرفیت ورود هر زمان که بخواهیم تروریست‌هایی را که ممکن است دوباره ظاهر شوند، وارد عمل شود.»

نخست وزیر اسرائیل اضافه کرد: «من به شما خواهم گفت که چه چیزی وجود نخواهد داشت. حماس وجود نخواهد داشت. همچنین یک مقام مدنی وجود نخواهد داشت که فرزندان خود را آموزش دهد که از اسرائیل متنفر باشند، اسرائیلی‌ها را بکشند و کشور اسرائیل را از بین ببرند. نمی‌تواند چنین مرجعی بر سر کار باشد که به خانواده های قاتلان بر اساس تعداد قتل‌ها [حقوق] پرداخت کند.»

او در ادامه با اشاره به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، گفت: « چنین مرجعی نمی‌تواند بر (غزه حاکم) باشد که رهبرش هنوز کشتار وحشتناک [۷ اکتبر] را پس از ۳۰ روز محکوم نکرده باشد.»

بنیامین نتانیاهو تصریح کرد: «این نمی‌تواند باشد.»

نخست وزیر اسرائیل گفت: «(در غزه) باید چیز دیگری وجود داشته باشد. اما در هر صورت، ما باید کنترل امنیتی را در دست داشته باشیم.»

بنیامین نتانیاهو افزود «تکمیل وظیفه [جنگ در غزه] مستلزم آن است که فردای حماس، حماس دیگری نتواند آنجا قیام کند».

همزمان با افشای «طرح کلی» معامله اسرا

قطر به آمریکا: روند مذاکرات تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل مثبت، اما اوضاع متغیر است

وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود روند مذاکرات برای تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی را مثبت ارزیابی کرده‌است.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر گفت‌وگو کرد.

شبکه سی‌ان‌ان در این باره به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد که بلینکن در این تماس تلفنی خواستار فشار بر جنبش حماس در راستای آزاد کردن اسرای دوتابعیتی و به ویژه افراد دارای تابعیت آمریکا شد.

طبق گفته این منبع، محمد بن عبدالرحمان به بلینکن اعلام کرد که مذاکرات برای آزادی اسرای صهیونیستی و دوتابعیتی در غزه در جهت مثبتی پیش می‌رود، اما وضعیت همچنان در حال تغییر است و ادامه بمباران غزه کار را دشوار می‌کند.

وزیر خارجه قطر همچنین به بلینکن گفت: قطر به مذاکره با حماس در خصوص تلاش برای اجازه خروج افراد دوتابعیتی از غزه و آزادی گروگان‌های (اسیران) بیشتر ادامه خواهد داد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نیز در این باره به نقل از یک منبع، «طرح کلی» معامله احتمالی آزادی اسرای صهیونیست را فاش کرد.

یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع سیاسی در این باره نوشت: توافق بر سر آزادی ده‌ها کودک و غیرنظامی در ازای توقف چند روزه جنگ و ورود سوخت به نوار غزه مشروط بر یک هدف ازپیش تعیین شده یعنی آزادی زنان و کودکان فلسطینی اسیر است.

این منبع گفت: تعداد اسرایی که آزاد خواهند شد هنوز مشخص نیست، اما هدف رسیدن به آزادی بیشترین تعداد ممکن است.

وی افزود: تکمیل جزئیات چند روز طول می‌کشد و پس از آن توافق برای تصویب به کابینه ارائه می‌شود.

پیش از این، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام صهیونیست از پیشرفت در مذاکرات درباره توافق تبادل اسرا با جنبش حماس با میانجیگری آمریکا و قطر خبر داده بود.

این مقام صهیونیست گفت که مذاکرات با هدف به نتیجه رسیدن یک توافق گسترده درحال انجام است.

اسرائیل دفتر سازمان ملل را بمباران کرد

سازمان ملل متحد می‌گوید یکی از دفاتر این سازمان در شهر غزه در طول شب بمباران شده و کسانی که در این آنجا پناه گرفته بودند هم کشته و زخمی شده‌اند.

آخیم اشتاینر، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این از هر لحاظ اشتباه است.»

وی نوشت: «غیرنظامیان، زیرساخت‌های غیرنظامی و تأسیسات سازمان ملل باید همیشه محافظت شوند و دارای مصونیت هستند.»

حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که یک موشک از لبنان به منطقه الجلیل غربی شلیک شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که یک موشک از لبنان به منطقه الجلیل غربی شلیک شد و آژیرهای خطر در این منطقه به صدا درآمد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک موشک از لبنان شلیک شد و به منطقه غیرمسکونی در الجلیل غربی اصابت کرد.

از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی، مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب الله و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

این عملیات امروز وارد سی و هفتمین روز خود شد و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ویژه به بیمارستان‌ها همچنان ادامه دارد.

جمع‌آوری یک میلیون امضا توسط عفو بین‌الملل برای توقف جنگ در غزه

یک مسئول عفو بین‌الملل گفت که آنها توانسته‌اند یک میلیون امضای افرادی در جهان را در عریضه‌ای که خواهان آتش بس فوری در نوار غزه است، جمع آوری کنند.

به گزارش ایسنا، اریکا گوارا روزاس، مدیر تحقیقات، فعالیت‌های کسب تایید، سیاست و کمپین‌ها در عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای گفت: جهانیان با ترس شاهد کشتارهای بیشتر غیرنظامیان در بحبوحه عملیات بمباران ادامه‌دار اسرائیل و عملیات زمینی مداوم هستند.

وی تاکید کرد که ادامه حملات به معنای ادامه و گسترش فاجعه انسانی بی‌سابقه است.

این مقام عفو بین‌الملل عنوان داشت که محاصره شدید رژیم صهیونیستی بر دو میلیون فرد در غزه بدون امکان دست یابی به آب شرب، غذا، لوازم پزشکی و سوخت منجر به فروپاشی نظام درمانی شده و این در زمانی است که تعداد مجروحان از ۲۵ هزار تن پا فراتر گذاشته است و دست کم ۱.۵ میلیون تن منازلشان را به اجبار به سمت جنوب نوارغزه ترک کرده‌اند.

در حال تکمیل…

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.