صفحه اصلی / اجتماعی / دنبال حضور فیزیکی در میدان نبرد غزه نیستیم / بساط اسراییل زودتر از آنچه رهبری گفتند، برچیده می‌شود / نتانیاهو برای حفظ دولتش دنبال یک صید بزرگ است

دنبال حضور فیزیکی در میدان نبرد غزه نیستیم / بساط اسراییل زودتر از آنچه رهبری گفتند، برچیده می‌شود / نتانیاهو برای حفظ دولتش دنبال یک صید بزرگ است

حانیه برومند- حوادث رخ داده در غزه روی دور تند پیش می‌رود و از شنبه تاکنون اتفاقات مختلفی در این منطقه میان حماس و صهیونیست‌ها رخ داده‌است.

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با خبرفوری در خصوص فلسطین اظهار کرد: غزه مظلوم پنجاه سال است که اشغال شده و بیش از ده سال است که تحت محاصره صهیونیست‌های کودک‌کش و متجاوز است‌.

وی افزود: موضع و پیش‌بینی ما این است که اسرائیل ماندنی نخواهد بود و بالاخره یک زمانی باید سرزمین‌های اشغالی را تحویل صاحبان اصلی‌اش بدهد. مسائلی که اخیرا پیش‌آمده و کاری که فلسطینیان و نوجوانان فلسطینی کردند، نبردی تمام عیار اسلامی، عربی و فلسطینی است.

نایب رئیس سابق مجلس تصریح کرد: رژیم‌ صهیونیستی و همراهان و پشتیبانانش احساس می‌کردند که غزه بهشت جاسوس‌ها است؛ منطقه‌ای محدود که می‌توانند از تمامی تحرکات، تفکرات و گویش‌های غزه به صورت لحظه‌ای اطلاع داشته باشند و حرکت اخیر نشان داد این تفکر فقط خوابی پریشان است.

همه جهان مظلومیت غزه را دید

وی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها دیدند و ما دیدیم و همه جهان ناظر بود که مردم مظلوم غزه و فلسطین توانستند در حرکتی بسیار بهت‌آور و با شروع عملیاتی سنگین توان خود را به نمایش بگذارند و گنبد آهنین و تمام حراست‌ها و دفاع‌های الکترونیکی که صهیونیست‌ها برای خودشان دست و پا کرده بودند را نقش بر آب کردند. به اسرائیل و دولت جنایتکار نتانیاهو می‌گوییم که خیلی نگران سقوط دولتش نباشد، چون دولتش که حتما ساقط خواهد شد.

باهنر با طعنه به نتانیاهو گفت: نتانیاهو اگر می‌خواهد غصه‌ای هم بخورد، برای رژیم صهیونیستی ناراحت باشد که ان‌شالله خیلی زودتر از آنچه مقام معظم رهبری پیش‌بینی کرده‌اند، سفره‌اش برچیده می‌شود و این سرزمین به صاحبان اصلی‌اش تعلق خواهد گرفت‌.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو برای اینکه دولتش ساقط نشود، دنبال یک صید بزرگ است که از طریق آن‌، داستان بی‌آبرویی خود و دولتش را جبران کند. معتقدم اگر نتانیاهو به کار احمقانه‌ای دست بزند، حتما عمر کوتاه رژیم صهیونیستی را بسیار کوتاه‌تر خواهد کرد. امیدوارم آنقدرها عقل و شعور داشته‌ باشند که به دنبال آتش‌بس بروند و نه یک صید و لقمه بزرگ که در غیر این صورت حتما این لقمه خفه‌شان خواهد کرد‌.

باهنر در رابطه با واکنش احتمالی ایران در قبال وقایع غزه گفت: ورود فیزیکی به درگیری‌ها نداریم و کمک‌هایی که می‌توانستیم را هم در گذشته انجام دادیم. آرمان فلسطین همزاد آرمان انقلاب اسلامی است و حضرت امام نیز از سال ۱۳۴۲ این را اعلام کرده‌اند و امروز هم آزادی قدس یکی از آرزوها و اهداف ما است.

توان فلسطین بیش از آن چیزی است که فکر می‌کردند

وی افزود: هیچوقت دنبال این نیستیم که در میدان نبرد، حضور فیزیکی داشته‌باشیم یا فرماندهی بکنیم و عملیاتی داشته باشیم؛ و البته بچه‌های فلسطین آنقدر قدرت پیدا کردند و شجاعت دارند و به فناوری‌های خوبی دسترسی دارند که می‌توانند آن را به رخ صهیونیست‌ها بکشند و توانشان بیش از چیزی است که تا به حال نشان داده‌اند.

مردم آمریکا، گروگان لابی صهیونیستی

باهنر در رابطه با تصمیم آمریکا در قبال وقایع اخیر خاطرنشان کرد: آمریکا به صورت استراتژیک حامی رژیم صهیونیستی است. ملت بزرگ آمریکا متاسفانه هنوز متوجه نیستند که حکومتشان مردم را گروگان رژیم صهیونیستی قرار داده‌است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: حکام آمریکایی به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی می‌خواهند سرنوشت ملت بزرگ آمریکا را به رژیم صهیونیستی گره بزنند، غافل از اینکه صهیونیست‌ها رفتنی هستند. مردم آمریکا متاسفانه گروگان لابی صهیونیست‌ها هستند و حکام آمریکایی هم برای رأی آوردن و‌ سبقت گرفتن از یکدیگر، سرنوشت مردم را به صهیونیسم گره زده‌اند.

نماینده سابق مجلس ایران با اشاره به عادی‌سازی‌های اخیر میان کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی گفت: بسیاری از دولت‌ها حتی دولت‌های منطقه که بعضاً دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل بودند، اکنون متوجه این موضوع هستند که صهیونیسم طنابی پوسیده‌ است و تکیه‌گاه مطمئنی برای هیچ کشور و ملتی نیست. رژیم صهیونیستی اگر قدرت می‌داشت، خودش را حفظ می‌کرد.

باهنر گفت: حتی الان هم موضع آمریکا دو پهلو است؛ از طرفی دولت بایدن در پی این است که چگونه از اسرائیل حمایت کند و از طرفی دیگر احساس می‌کند اگر به صورت دیگری حمایت کند، ممکن است شانس ریاست‌جمهوری آینده‌اش را از دست بدهد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.