صفحه اصلی / اجتماعی / درخواست اسرائیل برای تخلیه تمامی ساکنان شمال غزه طی ۲۴ ساعت/ شمار شهدای فلسطین به ۱۵۷۲ نفر رسید/ فرمانده ارتش اسرائیل به هلاکت رسید/ ویدئو

درخواست اسرائیل برای تخلیه تمامی ساکنان شمال غزه طی ۲۴ ساعت/ شمار شهدای فلسطین به ۱۵۷۲ نفر رسید/ فرمانده ارتش اسرائیل به هلاکت رسید/ ویدئو

مقاومت فلسطین روز شنبه پانزدهم مهرماه، عملیات بزرگ طوفان الاقصی را در پاسخ به جنایات مستمر ارتش و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی علیه ملت و مقدسات فلسطین آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز برای هفتمین روز متوالی به تجاوزات وحشیانه خود علیه مناطق مسکونی و کشتار مردم نوار غزه ادامه می‌دهد.

وزیر اطلاع‌رسانی رژیم صهیونیستی استعفا کرد

 روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت: گالیت دیستل وزیر اطلاع‌رسانی رژیم صهیونیستی استعفا کرده است.

وزیر اطلاع رسانی رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که کابینه صهیونیستی این هفته فعالیت وزارت متبوعش را به وزارت خارجه سپرد و این وزارتخانه را در حکم هدر دادن منابع عمومی تبدیل کرد.

وی همچنین تصریح کرده که وزارت اطلاع رسانی او در جریان جنگ غزه از همان اختیارات محدودی که پیش از این داشته هم محروم شده است.

بسیاری از خبرنگاران و ناظران پیش‌تر متذکر شده بودند که وزارت دیستل هیچ اختیار یا توجیه واقعی ندارد؛ زیرا این وزارتخانه از سوی دفتر نخست وزیری تشکیل شده است.

بخوانید: ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الاقصی

پیش‌تر یائیر لاپید نخست وزیر پیشین و رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی با انتقاد از کابینه صهیونیستی گفته بود که اتفاقی که روز شنبه افتاد شکستی جبران ناپذیر است.

گفتنی است، نیرو‌های مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیرو‌های مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدر‌های حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

درخواست اسرائیل برای تخلیه تمامی ساکنان شمال غزه طی ۲۴ ساعت

 «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که رهبران تیم‌های سازمان ملل در غزه توسط افسران رابط خود در ارتش اسرائیل مطلع شدند که کل جمعیت شمال وادی غزه باید طی ۲۴ ساعت به جنوب غزه تخلیه شوند.

سازمان ملل اعلام کرد که اسرائیل درست پیش از نیمه شب روز پنجشنبه به وقت محلی، این پیام را به تیم سازمان ملل در غزه داد.

در بیانیه سازمان ملل آمده است: «این تعداد تقریباً به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد. همین دستور برای همه کارکنان سازمان ملل و کسانی که در مراکز سازمان ملل پناه گرفته‌اند – از جمله مدارس، مراکز بهداشتی و درمانگا‌ه‌ها- اعمال شد. سازمان ملل متحد انجام چنین حرکتی را بدون پیامد‌های انسانی مخرب غیرممکن می‌داند».

در ادامه تأکید شده است: «سازمان ملل متحد درخواست می‌کند که چنین دستوری، در صورت تأیید، لغو شود تا از آنچه که می‌تواند یک تراژدی را به یک وضعیت فاجعه‌بار تبدیل کند، اجتناب شود».

آغاز بمباران از اولین ساعات صبح امروز

ارتش رژیم صهیونیستی از ساعات اولیه بامداد امروز بمباران مناطق مسکونی در نوار غزه را شدت بخشیده و یک نسل‌کشی و کشتار جمعی به تمام معنا را به راه انداخته است.

شنیده شدن صدای ۳ انفجار در مرز لبنان و فلسطین اشغالی

منابع خبری از شنیده شدن صدای سه انفجار در اطراف شهرک الضهیره در مرز لبنان با فلسطین اشغالی خبر دادند.

این منابع به پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز منطقه الناقوره در مرز هم اشاره کردند.

شمار شهدای فلسطین به ۱۵۷۲ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز جمعه، ۱۳ اکتبر اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات همه جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به ۱۵۷۲ شهید و ۷۲۶۲ مجروح رسیده است.

مقاومت فلسطین: هشدارهای صهیونیست‌ها «جنگ روانی» است

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که هشدار و تهدید ساکنان غزه از سوی صهیونیست ها برای ترک این منطقه، جنگ روانی است و از شهروندان می‌خواهیم هیچ توجهی به آن نکنند.

ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز پیام‌های تهدید آمیزی را به تلفن همراه مردم غزه ارسال کرده و از آن‌ها خواسته خانه‌های خود و این منطقه را ترک کنند.

یک رسانه غربی از قول یک مسئول سازمان ملل گزارش داد که ارتش اسرائیل به ما اطلاع داده است که کل ساکنان شمال نوار غزه باید طی ۲۴ ساعت به جنوب آن انتقال داده شوند.

مشاور حسن روحانی در شبکه ایکس یا همان توییتر، به ماجرای دلارهای ایران در قطر اشاره کرد که آمریکا گفته، دوباره مسدود شده است.

فرمانده ارتش اسرائیل به هلاکت رسید

رسانه‌های صهیونیستی امروز جمعه (۱۳اکتبر) به نقل از ارتش رژیم اشغالگر اعلام کردند که ژنرال «لئون بار»، افسر ارشد در بخش کرانه باختری طی عملیات طوفان الاقصی کشته شده است.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نوشت: پس از ۶ روز پنهان کاری، سرانجام ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدن لئون بار، در جریان درگیری‌ها و به دست نیروهای مقاومت، طی محاصره شهرک‌های اشغالی را تایید کرد.

ارتش صهیونیستی د رآخرین آمار اعلامی‌اش خبر داده بود که شمار کشته‌های نظامیانش به ۲۴۷ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته اعلام کرد که تعداد کشته‌های این رژیم طی عملیات اخیر نیروهای مقاومت به ۱۳۰۰ کشته رسیده و مجروحان نیز به ۳۱۹۲ نفر افزایش یافته‌اند.

حملات سنگین موشکی گردان‌های قسام به فرودگاه بن گوریون و سدیروت

 گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که در پاسخ به آواره شدن و هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، فرودگاه بن گوریون را در تل آویو هدف حملات راکتی و موشکی قرار داده است.

گردان‌های قسام همچنین از شلیک بیش از ۵۰ فروند راکت و موشک به شهرک صهیونیست نشین سدیروت در مجاورت نوار غزه خبر داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند هفت موشک شلیک شده از غزه به شهرک سدیروت اصابت کرده و پنج ساختمان به صورت مستقیم هدف قرار گرفته است.

به گفته این رسانه‌ها، آژیر خطر بار دیگر در همه شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه به صدا درآمد. برخی منابع خبری هم اعلام کردند علت به صدا درآمدن آژیر خطر در سدیروت، ورود یگان کماندویی گردان‌های قسام به این شهرک اشغالی بوده است.

بیشتر بدانید: رژیم صهیونیستی: برای مرحله بعدی جنگ آماده می‌شویم

راهپیمایی مردم سراسر کشور برای حمایت از مردم فلسطین/ شعار مرگ بر اسرائیل طنین‌انداز شد

وضعیت بحرانی دیشب در بیمارستان غزه/ حاوی تصاویر آزاردهنده

اکثر مجروحین از کودکان و نوجوانان هستند.

درحال تکمیل است…

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.