صفحه اصلی / آموزش عالی / رئیس‌جمهور با خانواده شهیدان خالقی‌پور دیدار کرد

رئیس‌جمهور با خانواده شهیدان خالقی‌پور دیدار کرد

به گزارش دانستنی نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه با حضور در منزل شهیدان خالقی‌پور، با مادر و دیگر اعضای خانواده این شهیدان دیدار و گفتگو کرد.

رئیسی در این دیدار که با حضور اعضای خانواده شهیدان داوود، رسول و علیرضا خالقی‌پور و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، خانواده و به‌ویژه مادران و پدران شهدا را پرچم‌های برافراشته فرهنگ ایثار و شهادت و چشم و چراغ هر شهر و دیاری توصیف کرد.

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی مادر شهیدان خالقی‌پور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: شما زبان گویای دین، انقلاب، جهاد و شهادت و الگوی موفق جهاد تبیین هستید که به قشرهای مختلف جامعه روحیه و انگیزه و ثبات قدم می‌دهید.

رئیسی همچنین با بیان اینکه جنگ امروز جنگ اراده‌هاست، پدران و مادران شهدا را پیروز جنگ اراده‌های زمان خود و پرچم‌داران جنگ اراده‌های امروز دانست و افزود: برخلاف خواست دشمن که به‌دنبال کمرنگ و محو کردن یاد و اثرگذاری شهدا است، خانواده‌های شهدا در هر کوی و برزنی پرچم برافراشته فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

رئیسی تصریح کرد: خانواده شهدا در امتحان خود برای دفاع از اسلام و انقلاب نمره قبولی گرفته و مایه افتخار همه ما و همه دوران‌ها هستند و امروز نوبت ماست که تلاش کنیم از ثمرات و برکات خون شهدا پاسداری و صیانت کنیم.

مادر شهیدان خالقی‌پور نیز در این دیدار در سخنانی با بیان اینکه همواره افسوس خوردم که چرا پسران بیشتری نداشتم تا در راه اسلام و انقلاب تقدیم کنم، گفت: وظیفه خود می‌دانم به نسل جوان بگویم که برای وجب به وجب خاک این کشور چه خون‌های پاکی بر زمین ریخته شده و امروز چه وظیفه سنگینی برای حراست از این نظام و انقلاب بر عهده ماست.

شهید داوود خالقی‌پور در تاریخ ۲۲ اسفند سال ۶۲ در عملیات خیبر و شهیدان رسول و علیرضا نیز در سال ۶۷ در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

همچنین حاج محمود خالقی‌پور، پدر شهیدان خالقی‌پور که از رزمندگان دفاع مقدس بود و سابقه رزم در لبنان علیه رژیم صهیونیستی را داشت در تیر ماه سال ۹۵ و در سن ۸۹ سالگی به دلیل شدت جراحات به پسران و همرزمان شهیدش پیوست.

رئیس جمهور در پایان این دیدار با اهدای لوح از ایثارگری‌ها و مقام والای این خانواده شهید تجلیل و قدردانی کرد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.