صفحه اصلی / سینما و تئاتر / رونمایی از تازه‌های نشر الهدی در هفته پژوهش

رونمایی از تازه‌های نشر الهدی در هفته پژوهش

رونمایی از تازه‌های نشر الهدی در هفته پژوهش

موسسه الهدی

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از رونمایی ۹ عنوان کتاب جدید مؤسسه بین‌المللی الهدی در هفته پژوهش به زبان‌های انگلیسی، فارسی، ترکمنی، ترکی ـ استانبولی و پشتو خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اسدی‌موحد، با اعلام این خبر، گفت: پژوهش و تحقیق به ویژه در حوزه علوم انسانی و مطالعات دینی نقش مهمی در معرفی اسلام ناب و تمدن نوین اسلامی و معارف اهل بیت(ع) دارد که اگر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درستی در این حوزه صورت گیرد، سرمایه‌گذاری فرهنگی و معنوی و به تبع آن، ارتقای سطح سرمایه‌های اجتماعی مؤسسه و کشور را شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام اسدی‌موحد ادامه داد: برخی از عناوین این کتاب‌ها شامل از گذشته ادبی ایران به زبان انگلیسی، زن در اسلام به زبان‌های ترکی استانبولی، انگلیسی، پشتو، قصیده بلاعنوان (مونا بعزاوی) به زبان عربی و نظریه نجات در الهیات شیعه به زبان فارسی است.

وی مطرح کرد: ترجمه و ویراستاری کتب با تأکید بر فهم آسان و روان بودن متون در زبان‌های ترجمه شده است. استقبال مخاطبان ترکمنی، پشتو، عربی و ترکی ـ استانبولی از تولیدات مؤسسه الهدی در موضوعات تاریخی، فلسفی، مذهبی و ادبیات حائز اهمیت بوده و موجب گسترش فعالیت‌های فرهنگی در کشورهای همسایه شده است.

مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی الهدی به اهمیت پژوهش و توسعه دانش اشاره و خاطرنشان کرد: پژوهش و تحقیق به ویژه در حوزه علوم انسانی و مطالعات دینی نقش مهمی در معرفی اسلام ناب و تمدن نوین اسلامی و معارف اهل بیت(ع) دارد که اگر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درستی در این حوزه صورت گیرد، سرمایه‌گذاری فرهنگی و معنوی و به تبع آن، ارتقای معنویت در اخلاق و تقویت سرمایه‌های اجتماعی کشور را شاهد خواهیم بود.

وی به سیاست‌های مؤسسه بین‌المللی الهدی همکاری با نویسندگان توانمند، پژوهشگران و نخبگان داخلی و خارجی اشاره و هفته پژوهش را فرصتی مناسب برای شناسایی و تعامل بیشتر با این فرهیختگان دانست.

حجت‌الاسلام اسدی‌موحد با تأکید بر گشایش فرصت‌های تعامل و همکاری با علاقه‌مندان گفت: مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی در راستای ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق از هر گونه پژوهش در عرصه‌های فرهنگی، هنری و علوم انسانی استقبال کرده و با توجه به ظرفیت بین‌المللی خود، تمهیدات لازم برای معرفی یافته‌ها و دستاوردهای علمی، پژوهشی و ادبی را در سراسر جهان اتخاذ خواهد کرد.

مراسم رونمایی از تازه‌های نشر این مؤسسه روز دوشنبه دوم دی‌ماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

زخم کاری فیلترینگ بر پیکر کسب‌وکارهای اینستاگرامی

اگر چه رسانه‌های اجتماعی با هدف سرگرمی و ایجاد شبکه ارتباطی افراد در سراسر دنیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.