صفحه اصلی / اجتماعی / سینمایی‌ها به اهالی تئاتر کار نمی‌دهند!/ بازی در نقش “احمد” مسئولیت سنگینی روی دوشم گذاشت

سینمایی‌ها به اهالی تئاتر کار نمی‌دهند!/ بازی در نقش “احمد” مسئولیت سنگینی روی دوشم گذاشت

تینو صالحی در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرفوری گفت: بازی در نقش شهید کاظمی کار سختی بود و به دلیل همین سختی و چالش هایی که همراهش بود، ایفای آن را دوست داشتم. در واقع بازی کردن در نقش چنین شخصیتی به عنوان اولین نقش آفرینی برای من در سینما هم پراسترس بود، هم مسئولیت بار و هم اینکه مرا دچار نوعی سردرگمی نمود از این جهت که آیا می توانم در کالبد چنین شخصیتی درست ظاهر شوم و یا آیا از سوی مخاطب پذیرفته خواهم شد ؟

وی افزود : بنده از مواجه شدن با هلی کوپتر بسیار وحشت دارم اما در این فیلم بدون هیچ گونه بهره گیری از ویژوال و ترفندهای سینمایی مجبور بودم با هلی کوپتر رودر رو باشم و وقتی باد هلی کوپتر به من برخورد می کرد وضعیتی برایم ایجاد می شد که به هرحال توانستم از عهده آن برایم و با اینکه فقط دوسکانس اینگونه گرفته شد اما همین دو سکانس سبب شد یک هفته تمام به درد شدید استخوان دچار شوم و بدلیل فشار کار فیزیکی زیاد پارگی همسترینگ نیز گریبانگیرم شد. دقیقا آسیب هایی که فوتبالیست ها به آن ها دچار می شوند.

او درباره سختی‌های بازیگری در سینمای ایران هم یادآور شد: بیشتر نصف عمرم را صرف تئاتر کردم واز سال ۹۷ نیز درگیر سینما شدم البته اوج کارم در سینما همین بازی در فیلم احمد است.

وی ادامه داد: در عرصه تئاتر سختی های زیادی کشیدم که عنوان نمودنشان سخت و زمان بر است .در کل آنچه که هم اکنون آن را عنوان می کنم از تمام وجودم برمی آید و آن اینست که سینمای ایران می تواند کسانی را که واقعا استحقاق این صنعت و حوزه ه را دارند از تئاتر بیابد در واقع امیدوارم افرادی که از کودکی در تئاتر بودند و تا سالها مشغول فعالیت دراین عرصه بوده اند روزی به جایگاه خوبی همچون حضور در سینما دست یابند و در واقع فاصله بین تئاتر و سینما از بین برود بنده از کسانی هستم که جوانی خود را در تئاتر گذراندم و هم اکنون که در  میان سالی هستم سینما من را دیده و وارد آن شدم.

او اظهارکرد: من از سال ۸۰ که دانشجو بودم و درگیر تئاتر شدم معتقدم تا سال ۹۲ توجهی به تئاتر نمی شد به گونه ای که وقتی به دفتر سینمایی مراجعه می کردم و می فهمیدند که از بچه های تئاتر هستم نقشی به من داده نمی شد و این یک واقعیت است در کل حدو  ۱۹سالی است که سینما به این نتیجه رسیده که از بچه های تئاتر استفاده کند و بدون شک و اغراق لز لین عملکرد خود جواب خیلی خوبی نیز گرفته و امیدوارم مرز باقی مانده بین تئاتر وسینما بیش از پیش از بین برود البته الان توجه سینما به تئاتر بیشتر شده و شاید حضور من در عرصه سینما حاصل همین توجه باشد.

ویدئوی گفتگو با تینو صالحی را ببینید:

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.