صفحه اصلی / اجتماعی / شرورترین صهیونیستی که جنگ غزه را به وجود آورد/ بن گویر، عامل کشتار زنان و کودکان فلسطینی

شرورترین صهیونیستی که جنگ غزه را به وجود آورد/ بن گویر، عامل کشتار زنان و کودکان فلسطینی

به گزارش خبر فوری، در میان مقامات رژیم صهیونیستی و دولت راست گرای بنیامین نتانیاهو یک شخص بیش از سایرین خطرناک است. ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل، یکی از افراطی ترین مقامات اسرائیل است. بسیاری معتقدند بن گویر آتش جنگ غزه را شعله ور کرد و باعث شهادت هزاران زن و کودک فلسطینی شد. اما او چگوه آغازگر جنگ غزه بود؟

تندرویی که پشت پرده جنگ خونین غزه قرار دارد

بن گویر رهبر حزب تندرو «قدرت یهود» است که به خاخام های ضد اعراب نزدیک است. او به اخراج همه اعراب از اسرائیل، افزایش شهرک‌سازی‌ ها، افزایش اختیارات پلیس و ارتش برای استفاده از اسلحه گرم علیه فلسطینی ها، افزایش صدور حکم اعدام برای مسلمانان و اعراب و… اعتقاد دارد. او پیش از این، عضو حزب تندرو و تروریست «کاخ» بود و از طرفداران حاخام «مئیر کاهان» به حساب می آمد. کاهان کسی بود که صهیونیست های مذهبی را به ترور تشویق می کرد اما خودش در ۱۹۹۰ در نیویورک ترور شد. بن گویر همچنین از جمله کسانی بود که از باروخ گلدشتاین، تروریستی که ۳۰ مسلمان را در شهر الخلیل به گلوله بست حمایت کرد و عکس آن را در خانه اش نصب نمود (اینجا بخوانید).

بن گویر به محض ورود به کابینه نتانیاهو شروع به افزایش تنش با فلسطینیان کرد. بن گویر بر نتانیاهو فشار آورد که سرعت شهرک سازی ها را بالا ببرد. او همچنین، وعده داد که اجازه حمل سلاح توسط افراد غیرنظامی را صادر خواهد کرد. همسر بن گویر در مراسم رسمی با خود سلاح حمل کرد تا نشان دهد قرار است اتفاقات جدیدی در فلسطین اشغالی رخ دهد. بن گویر بعد از ورود به کابینه نتانیاهو شروع به فعالیت علیه مسلمانان کرد. او به مسجد الاقصی رفت و صهیونیست های جوان و سربازان ارتش اسرائیل را تشویق به درگیری با مسلمانان نمود. او همچنین، بعد از درگیری صهیونیست ها و مسلمانان در مسجد الاقصی در توییتر نوشت: «زمان بازگرداندن امنیت به خیابان ها فرارسیده است… زمان آن رسیده است که نشان دهیم رئیس کیست». این اتفاقات درگیری شهرک نشین ها با ساکنان فلسطینی را افزایش داد و آرام آرام زمینه ساز جنگ بزرگ غزه و عملیات طوفان الاقصی شد.

همان زمانی که بن گویر وارد کابینه نتانیاهو شد و تغییرات ساختاری خود را آغاز کرد، بسیاری پیش بینی کردند که احتمالا جنگ بزرگی میان مقاومت فلسطین و اسرائیل رخ خواهد داد. عبدالباری عطوان، سردبیر رای الیوم در گزارشی که در بهمن ۱۴۰۱ منتشر کرد اعلام کرد که «بعید نیست به زودی شاهد جنگ دوم سیف القدس باشیم.» (اینجا بخوانید). پیش بینی عطوان درست از آب درآمد و کمتر از یکسال بعد از این سخن، عملیات بزرگ طوفان الاقصی که به نوعی همان جنگ دوم سیف القدس است، به وقوع پیوست.

در واقع، حملات حماس به فلسطین اشغالی واکنشی به جنایات راست گرایان دولت نتانیاهو و در راسشان بن گویر بود. حماس که می دانست بن گویر با افزایش شهرک سازی ها و مسلح ساختن اسرائیلی های غیر نظامی قصد دارد قتل عام راه انداخته و بیش از پیش بر گروه های فلسطینی فشار آورد، عملیات طوفان الاقصی را طراحی و اجرا کرد.

الجزیره: بن گویر، آن چهره از اسرائیل که دنیا نمی خواهد ببیند

الجزیره قطر نیز در مقاله ای به این موضوع پرداخته است. این مقاله که به قلم «ابراهیم هلال» است، با تیتر «ایتامار بن گویر… آن چهره اسرائیل که دنیا نمی خواهد ببیند» منتشر شده است. نویسنده در این مقاله تاکید دارد که تندروی ها و جنایات بن گویر در پشت پرده رفتارهای دولت اسرائیل قرار دارد اما غربی ها علاقه ای ندارند که به آن توجه کرده، ضمن بازیابی و بازشناسی آن، محکومش کنند. نویسنده با اشاره به تاریخ زندگی بن گویر و مرور جنایاتش علیه فلسطینی ها و نیز مرور اندیشه های تند و فاشیستی اش، تاکید دارد که حمله بن گویر و طرفدارانش به مسجد الاقصی در سال ۲۰۲۱ و شهادت صدها فلسطینی معترض توسط پلیس رژیم صهیونیستی، به طوفان الاقصی انجامید، همانطور که یورش ۲۳ سال قبل آریل شارون و سربازانش به این مسجد به انتفاضه دوم انجامید. تندروهایی مانند شارون و بن گویر بخشی از ساختار رژیم صهیونیستی هستند اما غربی ها و سازمان ملل علاقه ای به دیدن این بخش منزجرکننده، وحشی و تندرو ندارند.

بنابراین، می توان ایتامار بن گویر را یکی از بانیان جنگ اخیر غزه دانست. او در حال حاضر نیز به جنایات خود ادامه می دهد. رئیس امنیت داخلی اسرائیل اخیرا به افسران پلیس رژیم صهیونیستی دستور داده تا به فلسطینیان، حتی اگر تهدیدی برای جان آنها نداشته باشند، شلیک کنند. بن گویر همچنین، اشاره کرده که باید غزه را اشغال کرد و در آن ماند. بن گویر یکی از کسانی است که نتانیاهو را به تداوم جنگ تشویق می کند. بسیاری معتقدند اگر او نبود، نتانیاهو تا کنون حکم آتش بس با حماس را امضا نموده بود. بن گویر بارها تهدید کرده که در صورت توقف جنگ در غزه، از ائتلاف دولت نتانیاهو خارج خواهد شد. بنابراین، ایتامار بن گویر در صدر افرادی است که جنگ ویران کننده غزه و کشتار مردم بی گناه را به وجود آوردند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.