صفحه اصلی / ورزش و تندرستی / لژیونرهای هندبال تمایلی به حضور در تیم ملی ندارند؟

لژیونرهای هندبال تمایلی به حضور در تیم ملی ندارند؟

علیرضا حبیبی

سرمربی تیم ملی هندبال مردان می‌گوید لژیونرهایی که تمایل به همراهی تیم ملی ندارند، شرکت نمی‌کنند و تصمیم گیری در مورد آنها بر عهده فدراسیون است.

به گزارش ایسنا، تیم ملی هندبال مردان ایران ۲۶ دی تا ۷ بهمن به مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی اعزام می‌شود. علیرضا حبیبی سرمربی تیم ایران در مورد برنامه آماده سازی تیم ملی به ایسنا گفت: مسابقات لیگ برتر جمعه، ۱۵ آذر متوقف می‌شود و بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرند. سه اردوی تدارکاتی قبل از قهرمانی آسیا داریم که اردوی اول هفته آینده و پس از اتمام لیگ شروع می‌شود و بدون حضور لژیونرها است چون آنها تا اواخر دی درگیر مسابقات باشگاهی خود هستند و دهه سوم دی به تیم اضافه می‌شوند.

او در این مورد افزود: اردوی اول را با بازیکنان داخلی کار می‌کنیم و لژیونرها از اردوی دوم به تیم اضافه می شوند. در ادامه یک اردوی دیگر برگزار می‌کنیم و سپس به کویت اعزام می‌شویم.

سرمربی تیم ملی هندبال در مورد برگزاری اردوی تدارکاتی قبل از اعزام به مسابقات بیان کرد: فدراسیون در حال رایزنی است تا برای اردوی دوم و سوم با چند تیم خوب بازی تدارکاتی داشته باشیم تا تیم را برای شرکت در مسابقات آماده کنیم.

از همه ظرفیت هندبال کشور برای قهرمانی آسیا استفاده می‌کنیم

او در پاسخ به این سوال که کمیته فنی تصمیم گیری برای حضور لژیونرها در تیم ملی را به شما واگذار کرده است آیا به همراهی آنها نیاز دارید؟ گفت: مسابقات قهرمانی آسیا بسیار با اهمیت و انتخابی مسابقات جهانی است و چهار سهمیه جهانی توزیع می‌شود، در نتیجه مسابقات بسیار مهمی است و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا با تمام پتانسیل بهترین تیم را به مسابقات اعزام کنیم. از بازیکنانی که شایستگی حضور در تیم ملی را دارند و مشکلی برای همراهی تیم ملی ندارند، استفاده می‌کنیم. تلاشمان بر این است که از تمام ظرفیت هندبال کشور برای این مسابقات استفاده کنیم.

حبیبی در واکنش به اینکه شنیده می‌شود برخی از لژیونرها تمایلی برای همراهی تیم ملی ندارند، بیان کرد: هر کسی تمایل نداشت شرکت نمی‌کند و تصمیم‌گیری در مورد او به عهده فدراسیون است. بازیکنان شایسته‌ای که با تمام وجود، عشق، علاقه و انگیزه جهت سربلندی نام کشورشان در عرصه‌های بین المللی در تیم ملی حاضر می‌شوند باعث دلگرمی و تقویت بیش از پیش تیم ملی هستند.

کارمان برای صعود از مرحله دوم سخت است

او در مورد شانس ایران برای کسب سهمیه مسابقات جهانی بیان کرد: ۱۳ تیم در این دوره از مسابقات حضور دارند و مسابقات برای کشورهای حاضر بسیار مهم است. در مرحله اول با نیوزلند و بحرین همگروه هستیم که در روز اول استراحت می‌کنیم. در ادامه با نیوزلند بازی داریم و سپس به مصاف بحرین می‌رویم. صعود از مرحله اول دور از دسترس نیست اما در مرحله دوم که رقابت هشت تیم آغاز می‌شود کار بسیار سختی داریم چون تیم‌های صاحب نامی مثل بحرین، قطر، کره جنوبی، کویت، عربستان، ژاپن و امارات به دور دوم صعود می‌کنند و کارمان در این مرحله سخت است.

حبیبی در پایان گفت: امیدوارم دوره آماده سازی مناسب و بازی‌های تدارکاتی قدرتمندی را با حضور همه ظرفیت‌های خوب کشورمان داشته باشیم و با آمادگی، هماهنگی و انسجام بیشتری در مسابقات شرکت کنیم.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

پنالتی کابوس فرانسوی‌ها؟

امشب قهرمان جام جهانی مشخص خواهد شد و آرژانتین و فرانسه هر دو به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.