صفحه اصلی / اجتماعی / مقابله مسلحانه رزمندگان مقاومت با یورش صهیونیست‌ها به «جِنین»/ نتانیاهو: غزه را به «منطقه غیرنظامی» تبدیل خواهیم کرد

مقابله مسلحانه رزمندگان مقاومت با یورش صهیونیست‌ها به «جِنین»/ نتانیاهو: غزه را به «منطقه غیرنظامی» تبدیل خواهیم کرد

نظامیان صهیونیست بامداد چهارشنبه در جریان یورش به شهر و اردوگاه جِنین، یک خانه را منفجر کرده، یک خودرو را به آتش کشیده و در حال تخریب زیرساخت‌های منطقه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فلسطینی بامداد چهارشنبه از هجوم دوباره نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جِنین در کرانه باختری و مقابله مسلحانه رزمندگان مقاومت با آنها خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «شهاب»، اشغالگران ضمن تیراندازی به سمت فلسطینی‌ها، به منازل آنها حمله می‌کنند و اهالی جنین را بازداشت می‌کنند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین از انفجار یک بمب در مسیر خودروی نظامی صهیونیست‌ها در محله «البیادر» در شهر جنین خبر دادند.

شبکه «المیادین» نیز گزارش داد که اشغالگران همچنین یک خانه را در جنین منفجر کرده، یک خودرو را به آتش کشیده و در حال تخریب زیرساخت‌های منطقه هستند.

همزمان در دیگر مناطق کرانه باختری نیز جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست درگیر شده و یک نفر در اردوگاه «العروب» واقع در شمال الخلیل بر اثر اصابت گلوله مجروح شد.

شب گذشته نیز حدود ۵۰ خودروی نظامی رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جِنین در کرانه باختری هجوم آورده و رزمندگان فلسطینی نیز با آنها درگیر شدند. 

حملات شدید صهیونیست‌ها به جنوب لبنان با مهمات فسفری

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه در حملات شدید به جنوب لبنان، از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی بامداد چهارشنبه از حملات جنگنده‌ها و توپخانه‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلفی در جنوب لبنان خبر دادند.

خبرنگار شبکه «المنار» از جنوب لبنان گزارش داد که صهیونیست‌ها منطقه «المغاریق» در حد فاصل بین «میس الجبل» و «حولا» را هدف قرار دادند.

المنار همچنین افزود که ارتش رژیم صهیونیستی در این حملات شدید به جنوب لبنان، از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده می‌کند.

دقایقی بعد، جنبش مقاومت حزب‌الله نیز تصاویر لحظات حمله به تعدادی از پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی و نزدیک مرز جنوب لبنان را منتشر کرد.

شب گذشته نیز ارتش رژیم اشغالگر تعداد زیادی منور، گلوله توپخانه و مهمات فسفری به سمت «تله الحمامص» در جنوب منطقه «الخیام» شلیک کرد. 

پیش از این جنبش حزب الله لبنان با بیان اینکه حضور جهادی و مبارزه با دشمن صهیونیستی در جبهه جنوب، نشانگر همبستگی عملی و میدانی با مقاومت فلسطین است، گفته بود که تجاوز رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین را متوقف می‌کنند.

نتانیاهو: غزه را به «منطقه غیرنظامی» تبدیل خواهیم کرد

شفقنا- نتانیاهو می گوید اسرائیل پس از جنگ غزه را به «منطقه غیرنظامی» تبدیل خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، الجزیره نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: قصد ما این است که پس از جنگ، غزه به یک نقطه غیرنظامی تبدیل شود.

بنیامین نتانیاهو گفت: از بین بردن کامل توانایی‌های نظامی و سیاسی حماس برای اطمینان از اینکه اسرائیل هیچ تهدیدی در آینده از جانب نوار غزه احساس نمی‌کند و بازگشت همه اسیران را که در حال حاضر در داخل غزه نگهداری می‌شوند، اهداف اصلی اسرائیل در غزه هستند.

اگرچه نتانیاهو لزوماً به چیز جدیدی اشاره نکرد، اما گفت که پس از پایان جنگ، ارتش اسرائیل برای ایجاد یک منطقه غیرنظامی در نوار غزه تلاش خواهد کرد. او افزود: تنها نیرویی که می تواند این کار را انجام دهد اسرائیل است و به هیچ نوع نیروی بین المللی یا تلاشی برای غیرنظامی کردن نوار غزه اعتماد ندارد.

گفتنی است ارتش اسرائیل می گوید در مرحله سوم عملیات زمینی خود در داخل نوار غزه است و شهر خان یونس را کاملا محاصره کرده و در قلب آن عملیات می کند.

سی‌ان‌ان: تهاجم زمینی به غزه تا ژانویه ۲۰۲۴ ادامه می‌یابد

مقام‌های ارشد آمریکایی به شبکه «سی‌ان‌ان» گفتند که کاخ سفید نگران است عملیات زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، طی هفته‌های آینده به چه نحوی پیش می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «سی‌اِن‌اِن» بامداد چهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که واشنگتن انتظار دارد مرحله کنونی تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

یک منبع اطلاعاتی نیز به این شبکه گفت: «ارزیابی‌های آمریکا نشان می‌دهد که اسرائیل نمی‌تواند سطح فشرده کنونی عملیات خود را برای یک دوره بدون انتها تضمین کند».

سی‌ان‌ان در ادامه به نقل از منابع آگاه مدعی شد: «اگر هشدارهای آمریکا نبود، اسرائیل قصد داشت کل نوار غزه را با خاک یکسان کند».

این شبکه به نقل از دیگر مقام‌های ارشد دولت آمریکا، که نامشان فاش نشد، گزارش داد که کاخ سفید نگران است عملیات زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، طی هفته‌های آینده به چه نحوی پیش می‌رود و درباره تلفات غیرنظامیان به تل‌آویو هشدار داده است.

یک منبع دیگر به سی‌ان‌ان گفت که باور دولت آمریکا این است که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند تا پایان سال جاری میلادی به هدف خود یعنی جلوگیری از تکرار عملیاتی مشابه طوفان الاقصی توسط حماس دست یابد و تل‌آویو به تلاش برای این هدف در طولانی مدت ادامه خواهد داد.

پیش از این نیز مقام‌های آمریکایی به پایگاه خبری «آکسیوس» گفتند که واشنگتن می‌خواهد از خلاء حاکمیتی و امنیتی در غزه پس از جنگ جلوگیری کند تا از ظهور مجدد حماس ممانعت بشود.

انتقاد سازمان ملل از شرایط وحشتناک ناشی از عملیات اشغالگران در جنوب غزه

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اعلام کرد که عملیات رژیم صهیونیستی در جنوب غزه، شرایط رعب‌آوری را ایجاد کرده‌است.

به گزارش ایسنا، مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه خاطرنشان کرد، عملیات رژیم صهیونیستی در جنوب غزه، شرایط رعب‌آوری را ایجاد کرده و به امکان انجام هرگونه عملیات انسانی خاتمه بخشیده‌است.

براساس گزارش الجزیره، مارتین گریفیث همچنین تصریح کرد، عملیات رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه به همان اندازه عملیات شمال این باریکه ویرانگر بوده‌است.

بامداد جمعه آتش‌بس موقت بین حماس و اشغالگران با میانجیگری قطر و مصر پایان یافت؛ آتش‌بسی که به مدت هفت روز ادامه یافت و طی آن اسرا و بازداشت‌شدگانی مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شد.

بلافاصله پس از پایان آتش‌بس، اشغالگران جنگ خود را با غزه از صبح جمعه آغاز کردند و از صبح مناطق مختلفی را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار دادند و ده‌ها تن را شهید کرده و صدها زخمی برجای گذاشتند.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌است که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته‌است.

وزارت خارجه فلسطین: اسرائیل کشتار جمعی در غزه را شدت بخشیده است

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که با نزدیک شدن به پایان مهلتی که برخی کشورها برای رژیم صهیونیستی به منظور تحقق اهدافش داده بودند، این رژیم کشتار جمعی در غزه را شدت بخشیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی با نزدیک شدن پایان مهلتی که تعدادی از کشورها برای تحقق اهدافش به آن داده بودند، کشتار جمعی در غزه را شدت بخشیده است.

در این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر تجاوزات و جنایت‌های خود را برای نابودی بقیه مناطق شمال غزه و تکمیل نابودی جنوب آن افزایش داده است. همچنین نوار غزه را به تلی از خاک و مکانی غیر قابل سکونت تبدیل کرده و شهروندانش را با تمام ابزارهای ممکن مجبور می‌کند تا آن را ترک کنند.

وزارت خارجه فلسطین همچنین اعلام کرد: تصمیم انگلیس برای ارسال هواپیماهای تجسسی بر فراز غزه، دست داشتن در جنگ کشتار جمعی توسط اسرائیل است. 

اشغالگران امروز (چهارشنبه) در ادامه عملیات نظامی در چندین محور در غزه، عملیات زمینی و هوایی خود را در خان یونس در جنوب غزه گسترش دادند. این در حالی است که مقاومت به مقابله با هجوم اشغالگران ادامه می‌دهد و در بیش از یک محور با آنها درگیر است و تلفات جانی و خساراتی را به آنها وارد می‌کند.

شلیک ۶ موشک به پایگاه راداری صهیونیست‌ها/ حملات توپخانه‌ای اشغالگران به جنوب لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی از حمله به پایگاه‌هایی در جنوب لبنان خبر داد. این در حالی است که مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد، مقر راداری اشغالگران را با سلاح مناسب هدف قرار دادیم.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی در لبنان اعلام کرد، مقر راداری اشغالگران را با سلاح مناسب هدف قرار دادیم و به طور مستقیم به اهداف مورد نظر اصابت کرد.

خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد، شش موشک به سمت مقر راداری صهیونیست‌ها در مزارع شبعا شلیک شد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهایش با توپخانه پایگاه‌هایی در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

رسانه‌های عبری افزودند، اطراف شهرک الهباریه، فردیس و شبعا در جنوب لبنان هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفت. همچنین اشغالگران اطراف دو شهرک شیحین و الجبین در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دارند.

همچنین پهپاد صهیونیستی منطقه‌ای بین مارون الراس و یارون در جنوب لبنان را همزمان با حملات توپخانه‌ای هدف قرار داد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که گلوله‌ها در مناطق باز در جلیل غربی اصابت کرده‌است.

روز گذشته در حمله رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان، سه نیروی ارتش لبنان زخمی و یک تن شهید شد.

حزب‌الله لبنان نیز روز گذشته چندین حمله به اراضی اشغالی انجام داد.

اعتراف تل‌آویو به دریافت ۱۰ هزار تن تجهیزات نظامی از واشنگتن

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با اعلام خبر ورود هواپیمای حامل تجهیزات نظامی آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد که از هفتم اکتبر تاکنون ۱۰ هزار تن تجهیزات جنگی آمریکایی دریافت کردیم.

به گزارش ایسنا، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم از ابتدای جنگ ۱۰ هزار تن سلاح و تجهیزات نظامی آمریکایی از طریق پل هوایی دریافت کرده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که هواپیمای شماره ۲۰۰ حامل سلاح و تجهیرات نظامی و خودروهای ضدزرهی آمریکایی وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

 از سوی دیگر، آویر جندلمان، سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که نیروهای صهیونیستی به قلب خان‌یونس رسیدند.

به نقل از الجزیره، وی مدعی شد که نیروهای صهیونیستی به‌طور فشرده در شمال نوار غزه فعالیت دارند و توانستند بیش از ۶۰۰۰ فرد وابسته به جنبش حماس را بکشند.

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی افزود: عملیات نظامی در برخی مناطق غزه به حالت تعلیق درآمد تا کمک‌های انسانی به مردم برسد.

جندلمان بدون اشاره به شکست‌های میدانی که ارتش این رژیم متحمل شده است گفت: تحقق پیروزی بر حماس امری است که باید انجام شود، هدف ما در غزه از بین بردن جنبش حماس و آزاد کردن اسرای اسرائیلی است. بعد از نابودی حماس نوار غزه بازسازی خواهد شد.

این درحالی است که اخیرا یک رسانه آمریکایی با اشاره به توانمندی‌های نظامی جنبش حماس، از جمله تونل‌های زیرزمینی و زرادخانه راکتی آن، همچنین فشارهای دیپلماتیک بین‌المللی برای کاهش تلفات نظامیان در غزه، نوشت رژیم صهیونیستی در پیاده‌سازی کامل اهداف راهبردی خود در عملیات علیه حماس پیشرفت چندانی نداشته است.

حمله حزب‌الله به ۴ پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- حزب‌الله لبنان شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌های جداگانه از حمله به چهار موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه المسیره، مقاومت اسلامی لبنان شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مجاهدان پایگاه نظامی «رویسات القرن» در مزارع اشغالی شبعا لبنان را با موشک هدایت شونده هدف قرار دادند و اهداف مستقیما مورد اصابت قرار گرفتند.

حزب‌الله در بیانیه‌ای دیگر تصریح کرد، مجاهدین ما با سلاح‌های مناسب پایگاه «الظهیره» را هدف قرار دادند و اهداف تعیین شده مستقیما مورد اصابت قرار گرفتند.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین در بیانیه سوم گزارش داد، مجاهدین ما موضع نظامی «حدب البستان» را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار دادند.

حزب‌الله لبنان همچنین در بیانیه‌ چهارم اعلام کرد، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۶:۲۰ روز چهارشنبه پادگان نظامی «رامیم» را در حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند.

حزب الله همچنین در بیانیه‌های جداگانه از هدف قرار دادن محل تجمع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد، مجاهدین ما محل تجمع نظامیان اشغالگر را در «تل شعر» در مقابل شهرک عیتا الشعب با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند و تلفاتی را در میان نیروهای دشمن برجای گذاشتند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای دیگر همچنین از هدف قرار دادن محل تجمع نظامیان اشغالگر در «کرم التفاح» در نزدیکی میتات و تجمع دیگر نظامیان صهیونیست در موضع «جل العلام» با سلاح‌های مناسب خبر داد.

مقاومت اسلامی لبنان ظهر امروز نیز شش فروند موشک را به سمت موضع نظامی «رادار» ارتش رژیم اسراییل در منطقه کشتزارهای اشغالی شبعا در شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد.

ارتش لبنان عصر سه‌شنبه در بیانیه‌ای از شهادت یک سرباز و مجروح شدن سه سرباز دیگر این کشور در حمله رژیم صهیونیستی به موضع آن در العدیسه واقع در جنوب لبنان خبر داد.

به تازگی روزنامه الاخبار نوشت که مقاومت لبنان به تاکتیک‌های خاصی روی آورده است که دشمن توان رویارویی با آن را ندارد.

بر این اساس، فرماندهی مقاومت به رزمندگان اختیاراتی داده که آنها را قادر به انجام اقدامات زیادی می‌کند و مقاومت لبنان موفق به وارد کردن خسارات مستقیم به مواضع، جنگ افزارها و سیستم‌های دشمن شده است.

در حال تکمیل…

بیشتر بخوانید: 

شصتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نوزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هجدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دوازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الا

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.