صفحه اصلی / جهان / ممنوعیت حمل سلاح شعار جدید نامزدها

ممنوعیت حمل سلاح شعار جدید نامزدها

دانستنی آنلاین: جو بایدن، نامزد حزب دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ گفت: در صورتیکه من سال آینده رئیس جمهوری شوم، قانون ممنوعیت استفاده از سلاح در آمریکا را اجرا خواهم کرد.

ممنوعیت حمل سلاح شعار جدید نامزدها

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین از روزنامه “دیلی میل”، بایدن معاون رئیس جمهوری سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بیانیه ای با اشاره به موفقیتهای گذشته خود در ممنوعیت استفاده از سلاح های سبک نظامی در ایالات متحده عنوان کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ یکبار دیگر سلاح ها را ممنوع خواهد کرد.

بایدن در این بیانیه افزود: در سال ۱۹۹۴، من و سناتور «دایان فاینشتاین» مبارزه برای ممنوعیت سلاح های تهاجمی را هدایت می کردیم و حتی توانستیم کنترل “انجمن ملی تفنگ” (NRA) را بر عهده برگیریم.

قانونی در سال ۱۹۹۴ پس از امضای “بیل کلینتون” رئیس جمهوری وقت آمریکا، ممنوعیت استفاده ده ساله از سلاح های تهاجمی را وضع کرد.

این قانون در سال ۲۰۱۴ منقضی شد و تا کنون نیز تمدید نشده است.

به گزارش ایرنا، در سال های اخیر، استفاده از سلاح های تهاجمی در آمریکا به یک معضل گسترده در این کشور تبدیل شده و این امر باعث شده که فشار جدیدی برای تجدید ممنوعیت حمل سلاح ایجاد شود.

بایدن همچنین در پیامی توییتری نوشت: به عنوان رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر این سلاح های جنگی را ممنوع خواهم کرد و ما آنها را از خیابان ها خارج خواهیم کرد.

انجمن ملی تفنگ یکی از قدرتمندترین گروه های لابیگری آمریکا، از سال ۲۰۱۴ تا کنون با تمام پیشنهادات کنترل تسلیحات در کشور مخالفت کرده است.

این مطالب را نیز ببینید!

آزمایش موشکی هند در بحبوحه تنش با پاکستان بر سر کشمیر

هند و پاکستان در هفته‌های گذشته و در بحبوحه تنش‌ها بر سر منطقه کشمیر چندین آزمایش موشکی انجام داده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هند روز شنبه به صورت موفقیت آمیزی یک موشک بالستیک میان برد به نام Agni-III با بردی بیش از ۱۸۶۲ مایل را آزمایش کرد. این موشک توسط سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی هند زیر نظر وزارت دفاع این کشور ساخته شده و از ۲۰۱۱ عملیاتی است. دانشمندان دفاعی هند یکسری آزمایش‌های موشکی با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی انجام داده‌اند در حالیکه ارتش پاکستان هم یکسری آزمایش‌های موشکی انجام داده است که شامل موشک شاهین ۱ و موشک‌های بالستیک سطح به هوا است. منابع دفاعی نیز تایید کرده‌اند که ارتش هند قرار است موشک‌های بالستیک نصب شده روی زیر دریایی موسوم به K۴ را اواسط دسامبر سال جاری میلادی آزمایش کند. انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.