صفحه اصلی / اجتماعی / نتانیاهو به بایدن: آماده تمدید آتش‌بس هستیم و بعدش جنگ را ادامه می دهیم/ وال‌استریت‌ژورنال: آتش‌بس در غزه احتمالا ۴ روز دیگر تمدید می‌شود/ حماس: آتش‌بس غزه یک روز دیگر تمدید می‌شود

نتانیاهو به بایدن: آماده تمدید آتش‌بس هستیم و بعدش جنگ را ادامه می دهیم/ وال‌استریت‌ژورنال: آتش‌بس در غزه احتمالا ۴ روز دیگر تمدید می‌شود/ حماس: آتش‌بس غزه یک روز دیگر تمدید می‌شود

نتانیاهو به بایدن: آماده تمدید آتش‌بس هستیم، اما پس از آن، جنگ را با قدرت ادامه می‌دهیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از احتمال آزادی ۱۰ اسیر به ازای هر روز آتش‌بس اضافی در نوار غزه استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم گفت که به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا آمادگی خود را برای تمدید آتش‌بس فعلی ابراز کرده‌است، اما پس از پایان آن، عملیات زمینی ارتش با قدرت کامل ازسر گرفته خواهد شد.

نتانیاهو در پیامی ویدیویی گفت: «امشب گروه دیگری از افراد ربوده شده – کودکان و زنان را باگرداندیم و وقتی این اتحاد بین خانواده‌ها را می‌بینیم، تا اعماق قلبمان متاثر می‌شویم، این صحنه روح را می‌لرزاند.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه با بایدن در مورد آزادی ابیگیل ایدان، شهروند آمریکایی-اسرائیلی صحبت کرده‌است، گفت: دیدن او در کنار خودمان چقدر خوشحال کننده است، اما از سوی دیگر، متأسفانه او با واقعیت روبه‌رو خواهد شد. پدر و مادری وجود ندارد، خانواده‌ای ندارد، اما یک ملت کامل دارد که او را در آغوش می‌کشند و ما از او مراقبت خواهیم کرد و تمام نیازهایش را تامین خواهیم کرد.

نتانیاهو با اشاره به تمدید آتش‌بس چهار روزه فعلی برای آزادی اسرای بیشتر گفت: همچنین پیشنهادی وجود دارد که می‌گوید به ازای هر روز دیگر می‌توانید ۱۰ اسیر دیگر را آزاد کنید، این امر مبارکی است.

نتانیاهو همچنین به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «در پایان توافق، ما با تمام قوا برای اجرای اهداف خود باز خواهیم گشت: نابودی حماس، اطمینان از عدم بازگشت غزه به آنچه بود، و البته آزادی همه گروگان‌هایمان».

وی ادعا کرد: «پس از حضور امروز در غزه و دیدار با سربازانمان، این سربازان دلاور، ذخیره و سربازان عادی که آتش در چشمانشان بود، یقین دارم که در این ماموریت موفق خواهیم شد زیرا چاره دیگری نداریم.»

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «امروز، رئیس‌جمهور جو بایدن با بنیامین نتانیاهو درباره وضعیت غزه گفت‌وگو کرد. بایدن و نتانیاهو توافق کردند که به کار برای آزادی همه اسرا ادامه دهند».

کاخ سفید خاطرنشان کرد که این دو «درباره توقف درگیری‌ها و افزایش کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه بحث کردند».

کاخ سفید افزود: «رئیس‌جمهور از آزادی اسرا توسط حماس طی سه روز گذشته، از جمله یک دختر آمریکایی، استقبال کرد.»

این بیانیه می‌افزاید: دو طرف همچنین درباره توقف جنگ و افزایش کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز در غزه گفت‌وگو کردند. نخست وزیر اسرائیل از تلاش‌های خستگی ناپذیر رئیس جمهور برای کمک به میانجیگری این توافق و اجرای کامل آن تشکر کرد.

در پایان بیانیه کاخ سفید آمده است: نتانیاهو و بایدن توافق کردند که کار هنوز به پایان نرسیده و برای آزادی همه اسرا به کار خود ادامه خواهند داد. آنها در روزهای آینده در تماس نزدیک خواهند بود.

شهادت فرمانده و چهار عضو سرایا القدس در جِنین

«کتیبه جِنین» وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از شهادت یکی از فرماندهان این گروه و چهار عضو آن در درگیری‌های شب گذشته در جِنین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کتیبه جِنین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که در درگیری‌های شب گذشته در اردوگاه جِنین واقع در کرانه باختری، یک فرمانده و چهار عضو این گروه به شهادت رسیده‌اند. 

بر اساس گزارش شبکه فلسطین الیوم، «أسعد الدمج» از فرماندهان ارشد سرایا القدس در درگیری‌های جِنین به شهادت رسید.

جهاد اسلامی تأکید کرد که حوادث کرانه باختری بی‌ارتباط با تجاوزات علیه غزه نیست و هدف رژیم صهیونیستی از جنگ علیه فلسطینیان، نسل‌کشی ملت فلسطین، کوچاندن اجباری فلسطینیان و اجرای طرح الحاق کرانه باختری و توسعه استعمار است.  

ساکنان استان جِنین امروز یکشنبه پنج شهید مذکور را تشییع کرده و با سر دادن شعارهایی از همه آزادگان جهان خواستند تا در کنار ملت فلسطین که با کشتار جمعی از سوی رژیم اشغالگر مواجه است، بایستند.

همچنین به مناسبت شهادت این پنج نفر، در استان جِنین اعتصاب و عزای عمومی اعلام شد. 

نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته با یورش به شهر جِنین علاوه بر به شهادت رساندن این پنج نفر، ۱۴ نفر دیگر را زخمی کردند. 

ادعای بایدن درباره ارسال روزانه ۲۰۰ کامیون کمکهای بشردوستانه به غزه

درحالیکه طبق آمار سازمان ملل طی سه روز گذشته حدود ۲۰۰ کامیون حامل کمکهای بشردوستانه به غزه ارسال شده بایدن مدعی شد که روزانه ۲۰۰ کامیون کمک به غزه در حال ارسال است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی درباره آتش بس در غزه مدعی شد که روزانه ۲۰۰ کامیون حامل آب، غذا، سوخت، اقلام پزشکی و گاز طبیعی به غزه ارسال می‌شود.

ادعای بایدن درحالیست که طبق بیانیه دفتر امور هماهنگیهای سازمان ملل در روز شنبه تنها ۶۱ کامیون کمکهای بشردوستانه به غزه ارسال شده است.

این درحالیست که طبق توافق آتش بس روزانه ۲۰۰ کامیون حامل کمکهای بشردوستانه باید به غزه ارسال می‌شد و بیانیه سازمان ملل نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در این زمینه پایبند نبوده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز با استقبال از آزادی زندانیان در بند حماس گفت: خوب است که امروز شاهد آزادی گروگانها از جمله آزادی یک کودک آمریکایی هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد که تلاشهای واشنگتن تا آزادی همه گروگانها ادامه خواهد داشت.

جنبش حماس نیز یک شنبه شب تأکید کرد که در راستای تمدید آتش‌بس تلاش خواهد کرد تا اسرای فلسطینی بیشتری آزاد شوند.

گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- هم ساعتی پیش، در چارچوب آتش‌بس انسانی و در راستای مرحله سوم تبادل اسرا، ۱۳ اسیر اسرائیلی، سه اسیر تایلندی و یک اسیر روسی را به صلیب سرخ تحویل داد.

تبادل گروه دوم اسرای صهیونیستی با اسرای فلسطینی در ساعت ۲۳:۰۰ شب گذشته به وقت محلی انجام شد.

با وجود اینکه صدها کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه از کشورهای مختلف جهان در برابر گذرگاه رفح صف کشیده‌اند، اما رژیم صهیونیستی با نقض تعهدات خود طبق توافق آتش بس اجازه ورود آن را نمی‌دهد.

وال‌استریت‌ژورنال: آتش‌بس در غزه احتمالا ۴ روز دیگر تمدید می‌شود

نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از منابع مطلع خبر داد که مذاکره کنندگان امیدوار هستند که آتش‌بس میان جنبش حماس و اسرائیل تا ۴ روز دیگر تمدید شود. وال‌استریت ژورنال در گزارش خود افزود در صورت تحقق تمدید آتش‌بس، امکان آزادی ۴۰ تا ۵۰ اسیر بیشتر در غزه فراهم خواهد شد.

نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از منابع مطلع خبر داد که مذاکره کنندگان امیدوار هستند که آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونستی تا ۴ روز دیگر تمدید شود.

به گزارش فارس به نقل از وال‌استریت ژورنال، در صورت تحقق تمدید آتش‌بس، امکان آزادی ۴۰ تا ۵۰ اسیر بیشتر در غزه فراهم خواهد شد.

از سوی دیگر، ساعتی پیش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی خبر داد که شورای جنگ رژیم صهیونیستی امشب نشستی را برگزار می‌کند تا امکان تمدید آتش‌بس در غزه را بررسی کند.

آتش‌بس انسانی در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی (سوم آذر) وارد فاز اجرایی شده است. این آتش‌بس به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

این آتش‌بس به منظور ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه و مبادله اسرا اجرا شده است. تاکنون دو مرحله از تبادل اسرا با کمک نیرو‌های صلیب سرخ اجرا شده است.

برکناری ۲ افسر صهیونیست به‌دلیل عقب‌نشینی از شمال غزه

منابع رسانه‌ای عبری از برکناری ۲ افسر ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل عقب‌نشینی از جنگ در شمال نوار غزه پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» فاش کرد: ارتش اسرائیل یک فرمانده و جانشین او را به دلیل عقب‌نشینی گروهان آن‌ها از نبرد در شمال نوار غزه در جریان عملیات زمینی اخیر برکنار کرد.

این روزنامه نوشت: اخراج این ۲ افسر پس از آن صورت گرفت که نیروهای آن‌ها در اوج نبرد در برابر ده‌ها نظامی فلسطینی (رزمندگان مقاومت) عقب‌نشینی کردند.

طبق این گزارش، نیروهای گروهان مذکور پس از مواجه شدن با کمین رزمندگان مقاومت بدون پشتیبانی ماندند و همین مسئله منجر به شکل‌گیری اختلاف میان نیروها و فرماندهان گروهان شد، طوری که نیمی از نیروها دیگر به این گروهان بازنگشتند و برای پر کردن این شکاف سربازانی از یگان‌های دیگر به آن ملحق شدند.

یدیعوت آحارونوت پیشتر نیز اعلام کرده بود، ارتش رژیم صهیونیستی هزاران سرباز ذخیره را که در عملیات نظامی نوار غزه شرکت نکردند، از خدمت اخراج کرد. چندین سرباز دیگر نیز براساس ارزیابی وضعیت، اخراج خواهند شد.

بعد از شروع عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر مقامات صهیونیست بیش از ۳۰۰ هزار نظامی را برای خدمت فرا خواندند و نظامیان ذخیره رژیم صهیونیستی از سرتاسر جهان با هواپیما به اراضی اشغالی منتقل شدند.

بامداد چهارشنبه و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند و امروز چهارمین و آخرین روزی است که با میانجی‌گری قطر و طرف‌های بین‌المللی برقرار است.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

مقام ارشد قطری در سفر به غزه بر همبستگی دوحه با ملت فلسطین تاکید کرد

معاون وزارت خارجه قطر در امور همکاری بین‌المللی در سفر به غزه بر همبستگی دولت و ملت قطر با مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، لولوه الخاطر، معاون وزارت خارجه قطر در امور همکاری بین‌المللی که به همراه هیئت این کشور به غزه سفر کرد، در پیامی به مردم غزه گفت: من پیام دوستی، برادری و همبستگی را از دولت و ملت قطر برای شما آورده‌ام. ما و تمام آزادگان جهان با شما هستیم.

این مقام قطری افزود: حق و حقیقت و انسانیت و خداوند با شماست. ای مردم غزه شما مرده‌ها را زنده کردید و انسانیت جهان را از خواب بیدار کردید. قبل از شما تمام واژه‌ها توخالی و تمام داستان‌ها تکراری و تمام درگیری‌های روزانه ما بیهوده و تمام حرف‌ها بی‌معنی بود، اما بعد غزه آمد تا اولویت‌های این جهان را مرتب کند. من گزاف نمی‌گویم اگر بگویم که شما انسانیتی را که از ما ربوده شده بود یا فراموش کرده بودیم، به ما بازگرداندید.

وی گفت: ساکنان نوار غزه همان کسانی هستند که امروز بهای این جنگ را می‌پردازند. بهای رسوایی سیاست یک بام و دو هوای جهانی. بهای در هم شکسته شدن زورگویی اشغالگران. بهای لطمه زدن به مقدسات میلیاردها مسلمان و مسیحی در سراسر جهان.

لولوه الخاطر روز یکشنبه به همراه یک هیئت دیپلماتیک قطری برای نظارت بر روند ورود کمک‌های قطر وارد نوار غزه شد. این اولین سفر یک مسئول ارشد عربی به نوار غزه از زمان آغاز حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به این منطقه در هفتم اکتبر است.

لولوه الخاطر اواسط نوامبر نیز ریاست هیئت قطر در شهرهای العریش و رفح در مصر برای رساندن کمک‌های بیشتر به ملت فلسطین را بر عهده داشت.

آتش‌بس در غزه که از روز جمعه آغاز شده، ساعت ۲۴ امشب به پایان می‌رسد. این آتش‌بس شامل چهار مرحله تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی بود. در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در هر روز ۳۹ اسیر فلسطینی در ازای ۱۳ اسیر صهیونیست آزاد شدند.

نتانیاهو اخیرا بعد از اینکه نتوانست هدف خود یعنی نابودی حماس را محقق کند مجبور به پذیرفتن شروط مقاومت فلسطین شد.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که تل‌آویو فهرستی از اسامی اسرا را دریافت کرده که انتظار می‌رود در مرحله چهارم توافق تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) آزاد شوند.

حماس: آتش‌بس غزه یک روز دیگر تمدید می‌شود

سخنگوی حماس در لبنان از تمدید آتش‌بس جنگ غزه به مدت یک روز دیگر برای آزادی ۱۰ اسیر جدید خبر داد.

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» سخنگوی حماس در لبنان امروز (دوشنبه) گفت که آتش‌بس در غزه به مدت یک روز دیگر به منظور آزادی ۱۰ اسیر جدید تمدید خواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که حمدان در این باره گفت: «اگر حماس یا گردان‌های القسام به وجود بازداشت‌شدگان دیگری پی ببرند،‌ آتش‌بس به مدت یک روز برای هر ۱۰ نفر از آن‌ها تمدید خواهد شد.»

او افزود تمدید آتش‌بس به تعداد اسرایی که آزاد می‌شوند بستگی خواهد داشت.

چهارشنبه گذشته، حماس و رژیم صهیونیستی با آتش‌بس چهار روزه و تبادل اسرا موافقت کردند.

بر اساس این آتش‌بس، ۵۰ اسیر صهیونیست زن و کودک زیر ۱۹ سال آزاد خواهند شد و در مقابل نیز ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹سال فلسطینی موجود در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

آتش‌بس در غزه از جمعه آغاز شد. مرحله اول تبادل اسرا روز جمعه انجام شد و رژیم صهیونیستی ۳۹ اسیر فلسطینی را که بیشتر آنها زن و کودک بودند در ازای ۱۳ اسیر صهیونیست آزاد کرد.

طبق توافق تبادل اسرا، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

روز شنبه، مرحله دوم تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی با چند ساعت تأخیر انجام شد و در این مرحله ۳۹ اسیر فلسطینی به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند. همچنین سخنگوی گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس اعلام کرده بود که ۱۳ اسیر اسرائیلی و نیز چهار نفر با ملیت‌های خارجی (تایلندی) را تحویل صلیب سرخ داده‌اند تا به گذرگاه رفح منتقل شوند.

۵۶ هزار خانواده در غزه بدون سر‌پناه هستند

وزیر بهداشت فلسطین خبر داد که به خاطر تخریب منازل غزه در جریان حملات رژیم صهیونیستی، ۵۶ هزار خانواده بدون سر پناه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین خواستار توقف فوری و کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه شد و گفت که باید کمکهای انسانی و کادر پزشکی وارد غزه شود.

کاظم ابوخلف سخنگوی آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای پناهندگان «آنروا» امروز دوشنبه خبر داد که مسئولان اسرائیلی تا کنون اجازه نداده‌اند سوخت وارد شمال نوار غزه شود.

ابوخلف با اشاره به اینکه  دوره آتش‌بس برای گردآوری اطلاعات و تعیین میزان نیازمندیهای نوار غزه به ویژه شمال آن کافی نیست، گفت: تا کنون نتوانسته‌ایم درباره شمال اطلاعاتی جمع کنیم. البته اولویت، ارائه کمکهای انسانی از جمله آب، غذا و دارو به شهروندانی است که از هفت اکتبر از آن محروم بوده‌اند».

الکیله هم ضمن درخواست برای ورود آمبولانس و سوخت به نوار غزه تا از شدت وخامت وضعیت بیمارستانهای آن کاسته شود، گفت: به خاطر اتمام سوخت و تجهیزات پزشکی، ۲۵ بیمارستان در نوار غزه، از مدار فعالیت خارج شد.

شبکه خبری العربی به نقل از این وزیر فلسطینی گزارش داد، به خاطر تخریب منازل در جریان حملات رژیم صهیونیستی، ۵۶ هزار خانواده بدون سر پناه هستند.

دفتر امور هماهنگیهای بشردوستانه سازمان ملل شامگاه شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در روز دوم آتش بس حماس و اسرائیل ۱۱ آمبولانس، سه اتوبوس و یک اتوبوس با تختخواب مسطح به غزه رفتند تا سایر مجروحان باقیمانده در بیمارستان الشفاء را تخلیه کنند.

بنا به اعلام سازمان ملل از روز اول آتش بس ۲۰۰ کامیون به گذرگاه مرزری نیتزانا در مصر رفته و ۱۸۷ کامیون تا ساعت ۷ بعد از ظهر به وقت محلی وارد غزه شده‌اند. سازمان ملل همچنین گفته که تا کنون ۱۲۹ هزار لیتر سوخت نیز به نوار غزه ارسال شده است.

آنروا: اسرائیل اجازه ورود سوخت به شمال نوار غزه را نداده است

سخنگوی آژانس امداد و کاریابی برای پناهندگان گفت که ارتش صهیونیستی به دقت کامیونها را تفتیش می‌کند و تا کنون اجازه نداده است سوخت به شمال نوار غزه برسد.

آنروا: اسرائیل اجازه ورود سوخت به شمال نوار غزه را نداده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاظم ابوخلف سخنگوی آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای پناهندگان «آنروا» امروز دوشنبه خبر داد که مسئولان اسرائیلی تا کنون اجازه نداده‌اند سوخت وارد شمال نوار غزه شود.

ابوخلف با اشاره به اینکه  دوره آتش‌بس برای گردآوری اطلاعات و تعیین میزان نیازمندیهای نوار غزه به ویژه شمال آن کافی نیست، گفت: تا کنون نتوانسته‌ایم درباره شمال اطلاعاتی جمع کنیم. البته اولویت، ارائه کمکهای انسانی از جمله آب، غذا و دارو به شهروندانی است که از هفت اکتبر از آن محروم بوده‌اند».

 آمریکا: اسرائیل با تمدید توقف جنگ در غزه موافقت کرد

هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید: اسرائیلی‌ها موافقت کردند برای آزادی اسیران بیشتر و رساندن کمک‌های بیشتر به توقف جنگ در غزه ادامه دهند. ما تعداد واقعی اسیران اسرائیلی را نمی‌دانیم اما انتظار داریم ۲۰۰ یا بیشتر باشند./ ایسنا

منابع مصری: به تمدید آتش‌بس در غزه نزدیک شدیم

منابع مصری از توافق قریب‌الوقوع مذاکره‌کنندگان بر سر تمدید آتش‌بس در غزه برای آزادی اسرای بیشتر خبر دادند.

به گزارش ایسنا، منابع مصری اعلام کردند که مذاکره‌کنندگان به توافق برای تمدید آتش‌بس در نوار غزه و آزادی بیشتر اسرا و بازداشت‌شدگان نزدیک شده‌اند.

این منابع تأکید کردند که مذاکره کنندگان در حال تلاش برای حل برخی اختلافات باقی مانده در مورد مدت زمان تمدید آتش بس و لیست اسرای فلسطینی هستند که آزاد خواهند شد.

به گزارش رویترز، دولت مصر می‌گوید که «تمدید آتش بس به مدت دو روز شامل آزادی ۲۰ اسیر اسرائیلی و ۶۰ اسیر فلسطینی می شود».

 خبرگزاری رویترز همچنین به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد، «تل‌آویو به ازای هر ۱۰ گروگان دیگر آزاد شده، با یک روز آتش بس دیگر موافقت خواهد کرد».

مقام صهیونیستی افزود: «آماده آزادی سه برابر اسرای فلسطینی هستیم و تعداد روزهای آتش‌بس به ۵ روز محدود شده است».

از طرفی، امروز «جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره تعداد اسرای اسرائیلی نزد حماس به شبکه «ای بی سی نیوز» گفت: ما تعداد واقعی اسیران اسرائیلی را نمی‌دانیم اما انتظار داریم ۲۰۰ یا بیشتر باشند.

کربی همچنین از موافقت رژیم صهیونیستی برای تمدید آتش بس در غزه خبر داد و اعلام کرد که «بایدن و نتانیاهو توافق کردند مدت زمان آتش‌بس برای آزادی اسرا را تمدید کنند که برای اسرائیل و منطقه خوب است».

حماس و رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه به توافق آتش‌بس چهار روزه و همچنین تبادل زندانیان رسیدند. بر اساس این توافق، ۱۵۰ اسیر فلسطینی در ازای ۵۰ اسیر اسرائیلی از زندان‌های این رژیم آزاد می‌شوند و کامیون های حامل سوخت و کمک‌های بشردوستانه هم وارد غزه می‌شود.

دیدار ایلان ماسک با نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» و ایلان ماسک امروز (دوشنبه) و در یک شهرک نزدیک غزه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، ایلان ماسک، ثروتمندترین شخص جهان و مالک شرکت‌هایی از جمله تسلا و اسپیس ایکس، امروز به فلسطین اشغالی سفر کرده و با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم دیدار کرد.

ماسک در این سفر به همراه نتانیاهو از منطقه «کفار عزه» بازدید کرده و به روایات مقامات محلی و نظامی از روز حمله نیروهای مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر گوش دادند.

ساعاتی پیش نیز وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی از یک توافق اولیه با ایلان ماسک خبر داد که بر اساس آن، نوار غزه بدون تأیید تل‌آویو به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مجهز نخواهد شد. این در حالی است که حدوداً یک ماه قبل، ایلان ماسک برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به نهادهای سازمان ملل در غزه اعلام آمادگی کرده بود.

سفر او به این منطقه در حالی انجام شد که در اوایل ماه میلادی جاری و در پی اظهارات ماسک مبنی بر اینکه جوامع یهودی به نفرت‌پراکنی علیه سفیدپوستان دامن می‌زنند، شرکت‌های بزرگی مانند «وارنر برادرز»، «سونی پیکچرز»، «پارامونت پیکچرز»، «والت دیزنی» و «اپل» تبلیغات شبکه اجتماعی «ایکس» را قطع کردند؛ شبکه‌ای که سابقاً به نام توییتر شناخته می‌شد و ماسک پس از خریداری آن، نامش را به ایکس تغییر داد.

در پی این وقایع، ماسک اعلام کرد که تمامی درآمدهای خود از محل محتواهای مربوط به جنگ غزه را به بیمارستان‌های اسرائیل و یک سازمان بشردوستانه بین‌المللی حامی فلسطینیان اهدا خواهد کرد.

در حال تکمیل…

بیشتر بخوانید: 

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نوزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هجدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دوازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الاقص

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.